• Maran73

Vi som är gravida efter ÄD 2017

GrodanS77 skrev 2018-06-01 11:50:18 följande:

Ja, vi får ta och planera in en träff här under sommaren tycker jag! Så vi kan beundra varandras underverk!

Ja kroppen mår ganska bra faktiskt. Visst är det obekvämt med stygnen och så men annars går det riktigt bra. Har dock sen 3 dagar tillbaka haft lite sammandragningar i livmodern som inte varit helt sköna. Kommer ihåg att jag hade det efter senaste missfallet också. Maran, visst hade du det också? Hur länge?

Vi har varit på läkarkontrollen med henne nu och allt såg bra ut. Hon äter o bajsar som hon ska. Ett riktigt litet matvrak, framförallt på nätterna. Nu ligger hon utslagen i famnen efter lunchen. ????

Ja det gör vi, kul!!!

Hmm nä, jag hade en riktigt kass mage och jäkligt ont i ryggen, men livmodern gjorde inte mkt väsen av sig.. Läst att det kan göra ruggigt ont dock, eftervärkar! Aj aj..

Fint att hon tar för sig, även om nätterna blir jäkligt upphackade sömnmässigt. Det blir snart lite mindre intensivt m amning ska du se. Lilla lilla varelsen, åååh!! <3

77, nu jäklar är det inte långt kvar för dig heller, undrar vilken väg pyret kommer ut! Spännande tider!!!
  • Maran73
    La Conejita skrev 2018-06-11 02:25:16 följande:

Hallå, kommer ni ihåg mig? Det blev så stressigt och jobbigt med sjukhusvistelse, sondmatning (med utpumpad bröstmjölk), pumpning efter varje amning nästan ett tag och en idiot till doktor att jag kom av mig. Har fortfarande dåligt med tid till att skriva inlägg, det är när jag ammar det kan gå bara om jag orkar. Vi mår iaf bra och båda barnen går upp fint i vikt och jag ammar nu bara, behöver inte tillmata nåt. Det var väldigt tidskrävande att hålla på med det.

Tänkte att jag måste ju kika in för att se om det kommit två nya bebisar från våra sjuttiosjuor och Grodans har kommit såg jag. Stort grattis! Så underbart. Undrar förresten hur länge man kommer känna den här stora glädjen över barnen. Tills de kommer i tonåren var det nån som sa. Visst är det tufft att vara själv med tvillingar men det är så värt det och barnen ger så mycket glädje. Olov är sällskapssjuk och gråter ofta om jag lägger ner honom, så honom får jag underhålla mycket, men det är inte svårt. Han ler t ex lyckligt om han får stå. Agnes är mycket mer självständig och kämpar hela dagarna med att försöka krypa. Hon blir arg och frustrerad när det inte går, så då måste man vara där. Hon är imponerande ihärdig och även hon har nära till leende, sötnosen. Ingen rast, ingen ro, men det är kärt besvär förstås.

Jag är förresten gärna med om ni ska ha någon träff. Grodan, går det bussar till dig? Om det blir hos dig som du föreslog.

Åååh så härligt att höra ifrån dig, har också undrat! Håller med Grodan, skönt att det har vänt nu, och imponerad av din kraft och tålamod. Själv hade jag nog tagit till flaskan (som tillägg) för länge sen, är på tok för lat.. Fast d e klart, de kan ju vägra flaskan också, de vet vad de vill och inte de små liven.. Elsa är som en blandning av dina, sällskapssjuk (men ligger själv i 5 min eller mer om hon inte är för trött) och jäääkligt envis med krypandet, väldigt stark är hon. Men än så länge går hon bet. Snurrar dock runt i magläge ett helt varv genom ngn slags kravlande.

Tja, vuxna sonen är jag självklart glad för också, det kommer jag alltid vara, men när han blev större var han mer.. självklar på något sätt? Vet inte, som ett långt kärleksfullt förhållande där det där nykära har lagt sig? Ngt ditåt. Fast barn är man nykär i myyyyycket mycket längre förstås.

Grodan, jag vill med förstås! Är det OK att ta med mannen? Vore lättare att prata då om man har en assistent. Han är helt rumsren. Men klarar mig utan honom givetvis!
  • Maran73

Mitten av juli blir säkert bra, vi ska till landet någon vecka under v 26-29, men det är inte bestämt ännu. Tror vi bör ha kommit hem igen då iaf.

• Maran73
    La Conejita skrev 2018-06-12 07:27:21 följande:

Vad roligt att höra om Elsas utveckling. Hon är ju bara en dag äldre än mina. Undrar hur länge det dröjer innan de kryper, det är risk för att det blir snart. Måste krypsäkra lägenheten!

Ja verkligen dags att börja titta sig omkring mer noga i lägenheten.. Måste bl a få upp hyllor på väggen för katternas matstationer, är ju inte farligt om hon får i sig men jäääkligt äckligt! Vi har slagit vad om en xtra sovmorgon om datum f att börja krypa, mannens datum är idag.. Det ska bli sååå skönt att nanna kudden!
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-14 20:25:59 följande:

Nu är vår tjej här! Blev snitt ändå för mitt BT gick bananas och dom ville inte riskera att vänta. Har gått toppen och hon mår finfint!

Men ååååh, grattis!!! Vad härligt! <3 Hade satsat rätt mkt på en kille men det var fel fel fel. Mys på så hörs vi senare! Kraaaam
  • Maran73
    Sjuttiosjuan skrev 2018-06-15 12:06:14 följande:

Hon vägde 3710g och var 49cm lång. En stark och bestämd liten dam som ska heta Elise.

Märkligt att nåt som kändes helt sjukt igår kan kännas så självklart idag.

Nu jobbar vi på amningen här:)

Fint namn! Elsa skulle heta Emma eller Elise, men vi ändrade oss på slutet. Lycka till med amningen!
  • Maran73
    Anonym (ÄD2018) skrev 2018-06-26 19:29:55 följande:

Hej ni erfarna äggmottagare! Hur mycket blödningar hade ni i början? Jag är i v 5+3 idag efter äggdonation, när jag var på toa nyss var trosskyddet fullt av klarrött blod (+äckliga lutinusrester), är det kört nu?

Hej! Det behöver inte alls vara kört, blödde liksom Swoosh lite smått t o m vecka hmmm 10-12, minns inte riktigt, med en större blödning i vecka 5+6 (en binda ungefär) då VUL på gynakuten visade ett härligt pickande hjärta. Sen blödning v 33, och en lite oförklarlig stor blödning i början av förlossningen. Blodkärlen, moderkakan, livmodertappen, slemhinnorna.. Kunde vara vad som helst av detta som stökade, ingen kunde säga vad det var förstås. Ökad hormondos gjorde ingen som helst skillnad i mitt fall, så hormonbrist var nog inte orsaken. Har i alla fall en fin 6-månaders nu, så bra gick det ju! <3 Tycker också du ska kolla m kliniken, hoppas det går bra!
  • Maran73

Halloj! För min del kan vi vänta till augusti men hänger på vad som helst egentligen.

• Maran73
    KajsaK skrev 2018-07-21 22:59:03 följande:

Halloj, hur är det för alla? Hur går det i värmen för era småttingar? Lillan hatar verkligen värmen å det är ju så svårt att hela tiden hålla de små svala när det är så extremt varmt!

Och så mkt bränder överallt.....

Hallå hallå! Här funkar det ganska bra, vi drog ner till landet när värsta värmen kom och det är ganska svalt i det huset så det har inte varit så farligt. Tillbaka i stan nu tyvärr men vår lägenhet blir inte så varm som vissa så det ska nog gå också. Vår lilla glader har börjat krypa nu så hon har så fullt upp med att upptäcka omgivningen och slipa på tekniken (går ganska långsamt än så länge) så hon verkar inte ha tid att tänka så mkt på värmen. Tycker att det är bättre m lite tunna kläder typ kortärmad body än nakenfis, då man bär o ammar rätt mkt, hud mot hud blir varmt o klibbigt! Vi samsover ju så E sover m body, ovanpå vårt påslakan (utan täcke i förstås) och utan filt.
Svar på tråden Vi som är gravida efter ÄD 2017