• Vet hur det känns

Västerås mammor BF Juli/augusti 2017

hejsan! jag tänkte om fler västerås mammor vill följas åt under graviditeten med råd och stöd. jag och min man väntar vårat 3 barn som är beräknat 28 juli (lite osäkert, ska på ultraljud 15 dec)

vi har sedan innan två flickor födda -08 och -10 vi båda jobbar och bor här i västerås.

den 15 december har jag bokat tid för ultraljud, spännande och härligt att få se bebisen. vi funderar på att göra ett nipt test, någon mer?

• Svar på tråden Västerås mammor BF Juli/augusti 2017
  • Anonym (Nr2)

Ni som ska göra eller funderar på att göra nipt - hur funkar det här i landstinget? Bekostar ni det själva? Varken nipt eller kub var aktuellt med första barnet och det är inget som lockar nu heller, jag är mest bara nyfiken hur ni andra gör

• louisedesiree94
    Anonym (Nr2) skrev 2016-12-10 16:26:06 följande:

Hej! Är en västeråsare som väntar andra barnet (första är född i januari i år). 29 år och jobbar som sjuksköterska

Åh vad kul! Jag börjar jobba som sjuksköterska i Januari :)
  • Anonym (Nr2)
    louisedesiree94 skrev 2016-12-10 19:46:12 följande:

Åh vad kul! Jag börjar jobba som sjuksköterska i Januari :)

Åh grattis och välkommen till ett helt underbart, förskräckligt, fantastiskt och kaotiskt yrke! Blir det inom landstinget eller kommun?
  • louisedesiree94
    Anonym (Nr2) skrev 2016-12-10 20:34:23 följande:

Åh grattis och välkommen till ett helt underbart, förskräckligt, fantastiskt och kaotiskt yrke! Blir det inom landstinget eller kommun?

Tack :D Landstinget! Var jobbar du? :)
  • Anonym (Nr2)
    louisedesiree94 skrev 2016-12-11 00:28:33 följande:

Tack :D Landstinget! Var jobbar du? :)

Samma här jag trivs bra med det förutom alla kvällar/helger som inte är så roliga nu när man har barn..
  • Vet hur det känns

hej va roligt att vi har blivit lite fler i tråden. välkommen in. ang nipt så är vi väldigt sugna på det men priset är rätt dyrt så vi väljer kub test för att se resultatet därefter bestämmer vi om nipt. ska du göra här i västerås?

jag är lite nervös att berätta på jobbet om bebisen. jag började denna tjänst 1 juni så har inte jobbat så länge. jag kommer gå hem ca 2 månader innan bf pga fysiskt våld i arbetet. (jobbar med barn med olika problematik) hoppas det inte ställer till så mycket. men åå va skönt att få vara hemma hela sommaren. lyx!

är nervös för missfall.. går liksom och kollar när jag är på toa om det kommer blod.. förstår inte.. men hoppas att allt är bra. ska på ul nu på torsdag.

har ni berättat för anhöriga än? eller när ska ni berätta?

• josefinekn
    Vet hur det känns skrev 2016-12-12 13:41:25 följande:

hej va roligt att vi har blivit lite fler i tråden. välkommen in. ang nipt så är vi väldigt sugna på det men priset är rätt dyrt så vi väljer kub test för att se resultatet därefter bestämmer vi om nipt. ska du göra här i västerås?

jag är lite nervös att berätta på jobbet om bebisen. jag började denna tjänst 1 juni så har inte jobbat så länge. jag kommer gå hem ca 2 månader innan bf pga fysiskt våld i arbetet. (jobbar med barn med olika problematik) hoppas det inte ställer till så mycket. men åå va skönt att få vara hemma hela sommaren. lyx!

är nervös för missfall.. går liksom och kollar när jag är på toa om det kommer blod.. förstår inte.. men hoppas att allt är bra. ska på ul nu på torsdag.

Vi har berättat för våra chefer och våra föräldrar, samt mina syskon. Sambons syskon får veta på julafton.

Tror absolut inte det ska vara några problem för dig att berätta på jobbet! :)
  • Anonym (Nr2)
    Vet hur det känns skrev 2016-12-12 13:41:25 följande:

Får man göra kub här nu? Eller ska du göra det privat? När jag var gravid för ett år sen så hade det inte kommit till Västmanland än.

Jag förstår din oro till 100%! Jag var likadan med första barnet men nu känner jag mig lugnare.

Vi har inte berättat för någon än, vi har knappt fattat det själva..
  • Anonym (Ida)

Hej! Bor i Västerås sedan 2 år tillbaka och är gravid med första barnet, troligtvis bf i början av augusti. Ska på ultraljud 13/1 så då får vi veta mer exakt :)

• Norrmanskan

Alla ni som ska göra tidigt ultraljud, var ska ni göra det och har ni bokat privat eller via bm?

Skulle också vilja göra detta bara för att då lugna mina nerver!! Är så fruktansvärt rädd för att få missfall och jag tror att bara man får se lillkorven så kommer allt kännas mer verkligt och jag tror oron kommer släppa

Svar på tråden Västerås mammor BF Juli/augusti 2017