• Anonym (21 veckor)

Hur är oxbarn?

Hej, jag använder Känsliga rummet eftersom att jag vill vara anonym. Så, beräknad födsel på mitt barn är den 27 April vilket då gör mitt barn till oxe. Jag är lejon och ska tydligen inte gå bra med oxar. Nu bryr jag mig inte så mycket när det gäller vilket stjärntecken mitt barn föds i egentligen, så tro ej att jag prioriterar det i min graviditet för astrologi fanns inte ens med i 'planeringen' innan jag vart gravid. Och ja, jag tror på sånt. Oxar i barn ska tydligen vara väldigt själviska och bortskämda som personer och får de inte som de vill så skriker de halsen av sig (de flesta barn gör ju det men det här är i extrem nivå) och barnet ska tydligen inte vara lydigt alls. Så, alla föräldrar till oxbarn...stämmer det här verkligen? För jag kommer inte bli den föräldern som skämmer bort mitt barn med leksaker, skräpmat och godis är förgiftning för barn så det tänker jag inte ge mitt barn på flera år framåt! Sanna mina ord. Men mycket kärlek kommer mitt barn att få, så se mig inte som en häxa.

Men som sagt, stämmer det på oxbarn? Att de är sånna?

• Svar på tråden Hur är oxbarn?
  • Aniiee

OMG vilket dravvel.....

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Hjälpsändning

Om ditt barn föds för tidigt, tror du att hens personlighet blir annorlunda då eller är det samma individ som föds, bara något tidigare?

Jag tror att både barn och förälder mår bäst av att barnet tas emot med ett öppet sinne. Ju färre förväntningar baserat på tex kön, vem de liknar, stjärntecken mm det finns på barnet desto bättre för det. Ta emot ditt barn fördomsfritt!

• Anonym (stenbock)

Mina barn är födda i samma stjärntecken men inte passar de då in på hur man ska vara som vattenman.

• Anonym (sara)

Det stämmer fan på min oxpappa i alla fall....

• John22

Hur jävla blåst är man om man tror på sånt här uppenbart strunt?

Läs tio olika horoskop för samma dag och stjärntecken så kommer du få tio helt olika budskap - ta tio olika "oxbarn" så kommer du ha tio helt olika personer.

Stjärntecken har givetvis ingen som helst påverkan på personligheter, och tror man det så är man sanslöst korkad.

• Anonym (gomez)

Oxar kan inte få kalvar men i övrigt borde de väl vara som vilken kalv som helst?

• Anonym (sara)

Min dotter är en stenbock ut i fingerspetsarna, jag är en klockren vattuman och maken är mycket fisk.

• Anonym (Stämmer)

Vår yngsta son är oxe och jag är lejon. Han är nu 3,5år och såå envis så visst stämmer stora delar av det men han är den mest kärleksfulla människa jag någonsin träffat tror jag. Han sprider så mycket glädje. Ända sen han var pytte bebis har han skrattat om nätterna. Har ofta undrat vad han drömt. Men för tillfället är det rätt tufft också då han har extremt mycket energi och gärna retas med storebror. Får han inte som han vill blir det ofta skrik och ligga på golvet och sparka.

Är ju dock så mycket annat som spelar in... var månen är osv. För mig är det svårare att komma överens med äldsta sonen som är kräfta. Där har det varit extra tufft eftersom han ända sen bebisstadiet haft svårt att sova. Tycker jag och min oxson kommer bra överens. Han har varit den som varit mest mammig och ammade väldigt länge.

Det blir säkert perfekt med din bebis.

De kommer ju hit av en anledning och jag tror ju de väljer att födas när de passar dem bäst. Lycka till

• elyse

Det där med egocentrisk är väl annars något man brukar säga om lejon? ; )

• Anonym (gomez)
    Anonym (Stämmer) skrev 2016-12-11 19:11:13 följande:

Vår yngsta son är oxe och jag är lejon. Han är nu 3,5år och såå envis så visst stämmer stora delar av det men han är den mest kärleksfulla människa jag någonsin träffat tror jag. Han sprider så mycket glädje. Ända sen han var pytte bebis har han skrattat om nätterna. Har ofta undrat vad han drömt. Men för tillfället är det rätt tufft också då han har extremt mycket energi och gärna retas med storebror. Får han inte som han vill blir det ofta skrik och ligga på golvet och sparka.

Är ju dock så mycket annat som spelar in... var månen är osv. För mig är det svårare att komma överens med äldsta sonen som är kräfta. Där har det varit extra tufft eftersom han ända sen bebisstadiet haft svårt att sova. Tycker jag och min oxson kommer bra överens. Han har varit den som varit mest mammig och ammade väldigt länge.

Det blir säkert perfekt med din bebis.

De kommer ju hit av en anledning och jag tror ju de väljer att födas när de passar dem bäst. Lycka till

Oj!
    Tror du på allvar på det du skriver?
  • FuckGoggleAskMe

Nu orkar jag inte kolla upp brytdatum för olika stjärntecken, men jag tror att min son är ett lejon, och hans bästa kompis är född omkring samma datum som du, så då är han väl oxe. Dom är Best Friends Forever, och kompisen är så rar, empatisk, genomsnäll, klok, smart och inte ett dugg bortskämd utan tacksam och tålmodig. Nu är det ju så att detta garanterar inte att ditt barn blir lika lättsamt, för stjärntecken är hokuspokus.

• Anonym (123)

Ja fy fan det finns människor till allt

• Anonym (hilfe)
    Anonym (Stämmer) skrev 2016-12-11 19:11:13 följande:

Är ju dock så mycket annat som spelar in... var månen är osv. 

Nej, det spelar verkligen inte in. 
  • Anonym (x)

Min son är oxe, som nyfödd var han den snällaste bebis man kan tänka sig. (Har flera barn så jag hade något att jämföra med...)
    Han låg alltid stilla, lugn, älskade att gosa, kunde vara lugn i famnen i timmar. Lättsam och enkel att ha med överallt. Idag är han en känslosam kärleksfull kille. Han är mjuk och snäll och vill väl, lite osäker på sig själv och försöker ibland visa ett lite tufft yttre skal för att tuffa till sig när han egentligen är rätt så känslosam. Det blir bra barn av oxar. :)

• Somas

OXE barn är känsliga barn som behöver närhet och och kärlek. Dom är barn som lätt får människor att känna tillit. trogna med sunda idéer. självständiga inte lättpåverkade.Lite bestämmande. Mycket sympatiska kärleksfulla människor.

• Anonym (M)

Detta är en del av varför demokrati inte fungerar så bra i praktiken.

Svar på tråden Hur är oxbarn?