lindajhlala25 skrev 2016-12-11 19:31:48 följande:
Dom sa att dom inte ger antibiotika bara om det är dubbelsidig.. så jävla drygt han verkar ha så ont :(
Jag hade mycket öroninflammation som barn, s.k. "öronbarn". Tillslut tror jag min mamma började prova på märkliga husmorskurer för hon var så desperat över att jag hade så ont. Otroligt var den en som "funkade" en gång, sen om den verkligen funkade eller om öroninflammationen började vända av sig självt eller om det var en placebo effekt, det låter jag vara osagt. Ställer mig tveksam till sådana saker, men är man desperat skadar det väl inte att prova.
Har för mig att det var lök, vitlök eller gullök tror jag, som sattes precis vid örat (inte i men precis utanför) och hölls på plats med halsduk som knöts runt huvudet som ett bandage. Går säkert att googla fram. Men som sagt, tveksamt om det faktiskt fungerar, men man har ju inte mer än en lök att förlora på det.
Jag fick också alltid hög feber, vilket var jobbigt. Vad sa de när ni ringde? Det brukar ge med sig på under en vecka. Det kan vara skönt att inte behöva ligga ner helt plant, utan ha huvudet högre upp, t.ex. halvligga med hjälp av uppstaplade kuddar. Men om febern stiger eller fortsätter vara hög även imorgon så kanske det är läge att ringa och fråga igen.Och märker ni av vätska i örongången, ring då också eftersom trumhinnan kan ha spruckit.