• Anonym (N)

Åt upp mitt barns dyra adventskalender, ej råd med ny :(

Jag åt nyss upp hela adventskalendern som är mitt barns :( det var en dyr kinderchokladkalender och jag har inte råd med en ny. Usch vad ska jag göra.

Tur i oturen så är ju sötsuget borta nu åtminstone. .

• Svar på tråden Åt upp mitt barns dyra adventskalender, ej råd med ny :(
  • Anonym (N)
    minst skrev 2016-12-13 00:31:56 följande:

Skyll på tomten! och skäms!

Skyll på tomten? Hur då? Mitt barn tror inte på tomten..
  • volvo142

Hahaha förlåt.. ;) men säg att du inte kunde låta bli, att äta upp den? finns väl inte så mycket du kan göra, om du ej har råd med en ny? är du sockerberoende? eller råkade det bara bli så?

• minst

Fast då får du väl vara ärlig istället? Jag förstår inte problemet!

• Anonym (N)
    volvo142 skrev 2016-12-13 00:33:16 följande:

Hahaha förlåt.. ;) men säg att du inte kunde låta bli, att äta upp den? finns väl inte så mycket du kan göra, om du ej har råd med en ny? är du sockerberoende? eller råkade det bara bli så?

Jag bantar just nu och så skulle jag bara smaka en bit som mitt barn hade glömt att öppna, en tre dagars gammal lucka alltså.

Sen var helt plötsligt hela uppäten!! Ja jag är nog sockerberoende?!
  • Anonym (N)
    minst skrev 2016-12-13 00:34:31 följande:

Fast då får du väl vara ärlig istället? Jag förstår inte problemet!

Hur kan du inte förstå problemet? Är du lågbegåvad?

Jag mitt pucko har ätit upp kalendern och kan inte köpa en ny. Mitt barn kommer bli jätteledset.
  • minst

Nog för att jag är puckad ibland men jag fattar inte vad du vill att vi ska göra åt saken? Hitta på en bra ursäkt? Hitta på ett bra straff för dig?

Då får du rensa alla fickor på småpengar och så stoppar du en peng i varje lucka så får ditt barn köpa godis varje dag i affären! Eller så stoppar du en lapp i varje lucka med en sak som du och ditt barn ska göra varje dag fram till jul, baka, åka pulka, göra snölyktor, jaga pokemons, bada tillsammans, leka tillsammans 30 minuter, titta på en långfilm och äta popcorn i soffan, måla vattenfärger, lägga pärlplattor och ge bort till mormor i juklapp, julpyssla osv.....

• Anonym (Mrs)

Usch!

Vilken dålig karaktär du har till sötsaker.

• elyse

Du får sälja något som är DITT så får du pengar till en ny kalender.

• Tow2Mater

Ta sms-lån och köp en ny! Sen kan du betala tillbaka lånet så länge det nu krävs.

Svar på tråden Åt upp mitt barns dyra adventskalender, ej råd med ny :(