• Anonym (N)

    Åt upp mitt barns dyra adventskalender, ej råd med ny :(

    Jag åt nyss upp hela adventskalendern som är mitt barns :( det var en dyr kinderchokladkalender och jag har inte råd med en ny. Usch vad ska jag göra.

    Tur i oturen så är ju sötsuget borta nu åtminstone. .

  • Svar på tråden Åt upp mitt barns dyra adventskalender, ej råd med ny :(
  • LillaJag06

    Kan man som vuxen människa inte kontrollera sig Hsr man problem. Vem äter upp sitt BARNS kalender? Gravid eller inte.

    Skulle aldrig få för mig att göra en sån sak och jag är gravid.

    Fy fan!

    Skämmes människa.

  • Anonym (Skäms)

    Det är över en vecka (1.5) till nästa löning och du har inte råd att köpa en ny kalender för 12.50? Så mycket kostar dom här iaf. Eller ÖoB för 4.95. Sedan om det är en dyrare variant så som någon skrev 60 eller upp mot 100 kr ska det fortfarande inte vara ett ekonomiskt problem. Något spricker i din budget om du inte ens kan köpa en ny kalender 1,5 vecka innan löning. Förlåt att jag frågar men hur ska du ha råd med ett barn till om du inte ens kan lägga ut för en ny kalender till nuvarande?

  • Anonym (Och)
    Anonym (N) skrev 2016-12-13 00:39:19 följande:

    Hur kan du inte förstå problemet? Är du lågbegåvad?

    Jag mitt pucko har ätit upp kalendern och kan inte köpa en ny. Mitt barn kommer bli jätteledset.


    Och? Det är väl ett väldans i-landsproblem? Vad är det du tror att vi kan hjälpa dig med? Du åt upp den, har inte råd att köpa ny = ditt barn blir utan.
  • Rödtjärnens Anna

    Du bantar OCH är gravid... sen har du inte råd med en ny kalender för ett par tior utan ska samla ihop pengar genom att sälja nåt på facebook/blocket.

    Ska man trolla så tycker jag att man ska ha en trovärdig historia.

  • BandAnna

    Förklara för ditt barn vad som hänt och säg att du är jätteledsen, att du skäms och aldrig kommer göra om det. Fråga hur du kan gottgöra barnet för ditt felsteg. 


    Genom att stå för ditt misstag inför ditt barn så lär du det hur man bör göra om man klantar till det. För människor gör misstag, så är det bara. Även de som pekar finger här i tråden har begått misstag i sina liv. 

  • Anonym (A)

    Du har inte råd med en ny kalender, men du har råd med ett barn till? Föga troligt känner jag.

  • Johan75
    Anonym (N) skrev 2016-12-13 00:38:25 följande:
    Jag bantar just nu och så skulle jag bara smaka en bit som mitt barn hade glömt att öppna, en tre dagars gammal lucka alltså.
    Sen var helt plötsligt hela uppäten!! Ja jag är nog sockerberoende?!
    Anonym (N) skrev 2016-12-13 01:01:12 följande:
    Jag är gravid men tycker inte det är en ursäkt.

    Känns väl som en mindre lyckad kombination? 
    Behold, i come as a thief.
  • EnAnonumius
    Anonym (A) skrev 2016-12-13 10:44:00 följande:
    Du har inte råd med en ny kalender, men du har råd med ett barn till? Föga troligt känner jag.
    Är det väldigt vanligt att du dömer folk på ett ENDASTE inlägg?

    Alla kan ha en tillfällig ekonomiska svacka.
    Men jag förstår att du är väl för präktig för att förstå det.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (barnet)

    Riktigt taskigt gjort av dig att glufsa i dig min Kinder chokladkalender.

Svar på tråden Åt upp mitt barns dyra adventskalender, ej råd med ny :(