• Privatajag

Skavsår i underlivet efter sex! Behandling?

Ni läste rubriken..

Jag har långa sår skulle man kunna säga hela inre blygdläpparna mot öppningen. Röd irritation. Jag har s-märkt med idomin men inte märkt skillnad. Det gör as ont och jag vill ha bort den snabbast möjligast!

Har läst att man ska använda olja och glidmedel när man får skavsår

• Svar på tråden Skavsår i underlivet efter sex! Behandling?
  • Anonym (Lätt)

Jag får det ganska lätt, har haft det oräkneliga gånger även om jag varit hur våt som helst. De är mer som sprickor hos mig, låter det som dina sår? Jag har testat olika lösningar och det som funkar absolut bäst för mig är att tvätta försiktigt med vatten morgon o kväll och såklart inget sex förrän det är helt läkt. Ingen olja eller annat på. Brukar läka på ca 3 dagar.

• Gladhannapanna

Jag hade köpt Intimserien på Apoteket och använt oljan. Använder själv soothing-krämen efter att jag ridit då det ofta blir småsår.

• Nyfikna72

Det är bättre att använda glidmedel innan man får skavsår..........det borde rimligen märkas om det är "osmort" när man håller på......

• Anonym (fs)
    Privatajag skrev 2016-12-13 03:25:38 följande:

Ni läste rubriken..

Jag har långa sår skulle man kunna säga hela inre blygdläpparna mot öppningen. Röd irritation. Jag har s-märkt med idomin men inte märkt skillnad. Det gör as ont och jag vill ha bort den snabbast möjligast!

Har läst att man ska använda olja och glidmedel när man får skavsår

Du ska inte ligga med killar som har prickar på ballen
  • Anonym (Aftex)

Köp aftex alcoair gel på apoteket. Det är för blåsor i munnen men lindrar och påskyndar läkning även i underlivet.. Jag använder det ibland.. Tycker också att vanligt vattenbaserat glidmedel är skönt att smörja på. Men överlag så använd glidmedel under samlag Istället inte efteråt ..

• Anonym (C)

Vad har du för preventivmedel?

Jag hade liknande problem och var hos gynekolog många gånger över flera år och de sa bara att jag skulle smörja med Locobase. Sedan fick jag bedövningsgel utskriven också. Inget funkade. Efter ett tag träffade jag äntligen en gynekolog som sa att tio års p-pillerätande kan göra slemhinnorna så tunna att de inte tål någonting. Så hon sa att jag aldrig mer ska ta nåt med hormoner i. Sedan över två år är jag utan och känner mig äntligen "normal" igen.

• Privatajag
    Anonym (C) skrev 2016-12-13 10:00:17 följande:

Vad har du för preventivmedel?

Jag hade liknande problem och var hos gynekolog många gånger över flera år och de sa bara att jag skulle smörja med Locobase. Sedan fick jag bedövningsgel utskriven också. Inget funkade. Efter ett tag träffade jag äntligen en gynekolog som sa att tio års p-pillerätande kan göra slemhinnorna så tunna att de inte tål någonting. Så hon sa att jag aldrig mer ska ta nåt med hormoner i. Sedan över två år är jag utan och känner mig äntligen "normal" igen.

Använder Prionelle men bara använt i 1månad
  • Privatajag
    Anonym (Lätt) skrev 2016-12-13 07:22:19 följande:

Jag får det ganska lätt, har haft det oräkneliga gånger även om jag varit hur våt som helst. De är mer som sprickor hos mig, låter det som dina sår? Jag har testat olika lösningar och det som funkar absolut bäst för mig är att tvätta försiktigt med vatten morgon o kväll och såklart inget sex förrän det är helt läkt. Ingen olja eller annat på. Brukar läka på ca 3 dagar.

Okej, jag har kört lite på olja. Ska prova helt utan nått. Ja det låter som mig. Tänkte köpa en hel serie som tar hand om underlivet på apoteket
  • Privatajag
    Gladhannapanna skrev 2016-12-13 07:30:22 följande:

Jag hade köpt Intimserien på Apoteket och använt oljan. Använder själv soothing-krämen efter att jag ridit då det ofta blir småsår.

Japp efter det här har jag tänkt det!
  • Privatajag
    Nyfikna72 skrev 2016-12-13 07:58:32 följande:

Det är bättre att använda glidmedel innan man får skavsår..........det borde rimligen märkas om det är "osmort" när man håller på......

Jag blir väldigt våt men hjälper tydligen inte :/
  • Privatajag
    Anonym (fs) skrev 2016-12-13 08:00:19 följande:

Du ska inte ligga med killar som har prickar på ballen

Nej, det gör jag inte heller
  • Privatajag

[quote=77214342][quote-nick]Anonym (Aftex) skrev 2016-12-13 09:32:23 följande:[/quote-nick]Köp aftex alcoair gel på apoteket. Det är för blåsor i munnen men lindrar och påskyndar läkning även i underlivet.. Jag använder det ibland.. Tycker också att vanligt vattenbaserat glidmedel är skönt att smörja på. Men överlag så använd glidmedel under samlag

Istället inte efteråt ..[/

Okej!

• Anonym (C)
    Privatajag skrev 2016-12-14 08:30:23 följande:
    Jag blir väldigt våt men hjälper tydligen inte :/
    Om du är våt men det inte gör någon skillnad så låter det sannerligen som att det är slemhinnorna som är problemet. Innan jag slutade med preventivmedel så sa gynekologen att jag kunde massera med Locobase och använda vitt vaselin några gånger per dag. Sånt som finns på apoteket för underlivet är nog inte tillräckligt fett eller så, utan mer för lättare problem. 
  • Anonym (ridning?)
    Gladhannapanna skrev 2016-12-13 07:30:22 följande:

menar du ridit på en häst eller samlagsställningen rida?
  • Anonym (ridning?)

Ni som förespråkar glidmedel, vad använder ni?

Mitt ex hade ett glidmedel som sved som eld, vattenbaserat rfsu klick vill jag minnas... efter det är jag livrädd för glidmedel

får lätt ont under samlag är det farligt att köra på ändå, någon som vet? Har aldrig märkt av något blod eller sår iallafall

• Gladhannapanna
    Anonym (ridning?) skrev 2016-12-15 21:09:31 följande:
    menar du ridit på en häst eller samlagsställningen rida?
    På hästar
  • Privatajag
    Anonym (ridning?) skrev 2016-12-15 21:15:48 följande:

Ni som förespråkar glidmedel, vad använder ni?

Mitt ex hade ett glidmedel som sved som eld, vattenbaserat rfsu klick vill jag minnas... efter det är jag livrädd för glidmedel

får lätt ont under samlag är det farligt att köra på ändå, någon som vet? Har aldrig märkt av något blod eller sår iallafall

Jag har kört även fast jag hade sår för att jag var extremt kåt. Det var inget farligare än att jag fick lite större sår. Men du får inte ont av när han stöter? Jag hade skit ont dom första gångerna till jag kom på att han kanske stöter en hel del så bad honom inte köra in hela utan långsamt tills jag sa stopp. Då märkte vi att det var för det. Han fick inte köra in hela det första han gjorde utan köra långsamt och snabbt bra en bit (han har stor och det blev lite jobbigt för han) sen gick det bra och stöta efter en stund och han blev nöjd med resultatet av att inte få stoppa in hela till att få köra in hela oh köra snabbt ????
  • Anonym (ridning?)
    Privatajag skrev 2016-12-18 08:04:41 följande:
    Jag har kört även fast jag hade sår för att jag var extremt kåt. Det var inget farligare än att jag fick lite större sår. Men du får inte ont av när han stöter? Jag hade skit ont dom första gångerna till jag kom på att han kanske stöter en hel del så bad honom inte köra in hela utan långsamt tills jag sa stopp. Då märkte vi att det var för det. Han fick inte köra in hela det första han gjorde utan köra långsamt och snabbt bra en bit (han har stor och det blev lite jobbigt för han) sen gick det bra och stöta efter en stund och han blev nöjd med resultatet av att inte få stoppa in hela till att få köra in hela oh köra snabbt ????
    vi har också provat att köra lite försiktigare, inte stoppa in hela, ta det långsamt osv...  men går inte att undvika att det gör ont först, det släpper sen... men tänker att man kanske tar någon skada i längden av att ignorera kroppens signaler, är rädd att få vestibulit eller nåt sånt. Min sexpartner har också stor men jag har alltid haft samma problem oavsett storlek
Svar på tråden Skavsår i underlivet efter sex! Behandling?