Inlägg från: taquine |Visa alla inlägg
  • taquine

När maken inte är pappan

Du lät en annan betäcka dig?Typ avelsko?  Jag tycker det är fruktansvärt att göra som du gjort. .Tänker inte skriva mer , men tror också på karma ...

Goodness me
  • taquine
    Anonym (Moi) skrev 2016-12-13 20:03:13 följande:
    I såna fall kan en adoptivpappa heller kalla sej för pappa. Eller?
    En adoptivpappa vet ju att han inte är den biologiska pappan, ts man tror ju han är det, det är det fula att ts gått bakom ryggen på honom i denna smutsiga historia. 

Fattar inte öht.man kan leva med en sådan lögn.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Karin P) skrev 2016-12-14 14:12:58 följande:
    Jag förstår att det är ångest att leva med detta. Det är ett moraliskt dilemma. Men avsikten var god och resultatet - ert barn - fantastiskt. Du har lånat en liten cell från en donator. Folk lägger alltför mycket vikt vid innehållet i den cellen. Det viktigaste är en kärleksfull förälder.

Triggern till att berätta tycker jag ligger i hur sannolikt det är att detta blir avslöjat. 
    - är du 100 på att donatorn inte sagt något till någon? Inte nu och aldrig? Han är införstådd med konsekvenserna för honom om han berättar (dvs han blir far, underhållskyldig etc).
    - vet du var barnet har för blodgrupp? I samband med sjukdom eller olycka kan det uppdagas att barnet har "fel" blodgrupp (varken din eller din mans).

Om du bestämmer dig för att berätta, gör det direkt. Du kan ju säga att du varit otrogen och att du är osäker på vem som är far. 

Inte lätt, men jag ser inte att du handlade med några som helst onda avsikter. Män har så svårt med tanken att det skulle kunna vara fel på deras spermier, att de hellre lever i ovisshet (till skillnad från kvinnor där man gör IVF och donation med självklarhet).
    Lånat en liten cell? Vilken jävla eufemism. TS har varit otrogen och knullat eller som ts beskriver det blivit betäckt. av en annan man.

Lånat en liten cell... jag baxnar.
    Goodness me
  • taquine
    Anonym (Kalla fötter) skrev 2016-12-14 18:17:03 följande:
    Donatorn och min man är ganska lika till utseendet, de har också samma ögonfärg.
    Varför kallar du honom donatorn? Tycker det är ett hån mot alla de som inseminerar sig .Det verkar som du vill förminska att du svikit din man och gått i säng med en annan . Tror de flesta som inseminerar sig inte har en tanke att lägga sig med en annan för att få barn. 

Ni hade kunnat komma fram till insemination gemensamt ,  du och din man , så hade du sluppit allt detta .
    Goodness me
Svar på tråden När maken inte är pappan