Inlägg från: dagg88 |Visa alla inlägg
  • dagg88

När maken inte är pappan

Anonym (Kalla fötter) skrev 2016-12-13 19:42:11 följande:

Troligen mitt äktenskap.

Fast älskar du din man? Jag skulle aldrig kunna svika den jag älskar på det viset samt lura h*n på något så stort som ett barn!
  • dagg88
    Anonym (Kalla fötter) skrev 2016-12-13 19:58:53 följande:

Jag älskar honom och gjorde det jag tror var bäst för oss bägge. Fel eller rätt får framtiden utvisa.

Nä man kan omöjligt älskar någon och göra detta svek. Då saknar man hjärta! Det här är inte bäst för honom eller barent. Det är en egoistisk handling som enbart är bra för dig. Förutom att du alltid kommer få leva med skammen.
  • dagg88
    Anonym (Säg inget) skrev 2016-12-13 20:27:00 följande:

Säg inget och ta hemligheten med dig i graven. Visst om ungen behöver en njure eller något måste du erkänna, men det händer sannolikt inte. Varken unge eller "pappa" gynnas annars av att du berättar. Att ha dåligt samvete är lätt att bära i jämförelse med vad som skulle kunna hända om det kom fram. 

Fast har man ett hjärta så kan samvete ta livet av folk. Ingen lätt hemlighet att bära med sig till graven.... hela livet blir ju falskt för alla.
  • dagg88
    dagg88 skrev 2016-12-13 20:34:42 följande:

Fast har man ett hjärta så kan samvete ta livet av folk. Ingen lätt hemlighet att bära med sig till graven.... hela livet blir ju falskt för alla.

Sen har nog kanske inte ts tänk på de biologiska aspekterna. Det finns vissa saker som kommer kunna få hennes pojkvän eller kanske snart ex att fundera. Genetiska faktorer som exempelvis öronsnibbar och ögonfärg.
  • dagg88
    Anonym (Kalla fötter) skrev 2016-12-14 19:00:55 följande:

Det är inte givet att sanningen någonsin kommer fram. Varför ska jag då välja bort min man redan nu och göra honom olycklig? Och låta min dotter växa upp utan en närvarande pappa.

Jag är helt säker på att att sanningen kommer fram och du gör mycket mer skada om de båda får reda på det om 10 år. Din man är värdig en vacker kvinna som älskar honom och bryr sig om honom. Fast din dotter har ingen pappa... hon får leva i en lögn. Och du har varit otrogen mot din "man", hoppas han gör detsamma mot dig.

Det är sådana personer som du som kommer dö väldigt ensamma.
Svar på tråden När maken inte är pappan