Högskoleutbildning
Hej! Nu när jag har läst in ett slutbetyg så jag är behörig för högskolestudier och även gjort högskoleprovet så vill jag börja läsa in en högskoleutbildning. Det jag är mest inriktad på att jag vill plugga är Socionom, Beteendevetare, Personalvetare eller Administratör. Det verkar vara svårt att komma in på ett helt program här där jag bor och jag har i dagsläget ingen möjlighet att flytta till annan ort. Har studerat på distans tidigare och det är ett passande sätt för mig att studera. Så nu är jag inne på att kanske läsa fristående kurser så jag får ihop en "egen" utbildning inom någon av dessa inriktningarna. Finns det någon här som är utbildad inom något av detta? Berätta gärna om hur, vart, och vad du idag jobbar med isf.
Jag tar gärna emot tips och förklaringar på hur man går tillväga när man sätter ihop sin egen utbildning genom fristående kurser så du som är utbildad inom något annat men har gjort på det här sätter får gärna svara du med. Samt fördelar/nackdelar med det här sättet att studera :)