Askojan skrev 2016-12-26 23:49:57 följande:
Läser för att fördriva tiden. bf 29/12 men hoppas knipa till fösta. Dock ligger jag med fruktansvärda förvärkar just nu. Som troligtvis beror på stress då min mamma som skulle vara barnvakt/gårdsvakt bestämt sig för att åka hem i morgon (40 mil) så nu står vi utan barnvakt till storebror 2år och gårdsvakt. Djuren klarar sig själva 12 timmar i taget så sambon kan lämna och åka tillbaka två gånger per dygn (5 mil till sjukhuset) värre är det med sonen som Kommer få vara med pappa medans jag föder själv. Vilket inte känns så tryggt då jag har förlossnings skräck. Sonen vart de planerat snitt med då jag vägrade föda vaginalt. Det blev ett akut snitt då jag va öppen 8cm när vi kom in till BB. Och allt gick så fel de kunde. Så denna gång har jag gått på specialmödravård och kommit fram till att jag ska försöka föda vaginalt denna gång. Det känns just nu inte bra att behöva göra detta själv. ????
Vad fick henne att göra det? Jag kan annonsera åt dig i doula-forum om du vill få tag i en doula med kort varsel. Vilken del av landet bor du i? Jag förstår precis din oro, och skulle själv ha väldigt svårt att lämna äldre barnet till någon hen inte känner väl, samtidigt som jag inte skulle vilja föda ensam. Men kom ihåg att barnmorskorna är där, du är aldrig egentligen ensam.