• Ox2

Vi som ska knipa över nyår!

Väntar tredje i början/mitten på januari och även om jag är sjuk trött på att vara höggravid och orörlig vill jag ändå att bebisen stannar till 2017.

Tänkte att de kunde vara trevligt med en tråd där vi kan följas åt de sista 15 dagarna in i januari och till våra efterlängtade nytillskott kommer till världen :)

• Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!
  • Askojan

Läser för att fördriva tiden. bf 29/12 men hoppas knipa till fösta. Dock ligger jag med fruktansvärda förvärkar just nu. Som troligtvis beror på stress då min mamma som skulle vara barnvakt/gårdsvakt bestämt sig för att åka hem i morgon (40 mil) så nu står vi utan barnvakt till storebror 2år och gårdsvakt. Djuren klarar sig själva 12 timmar i taget så sambon kan lämna och åka tillbaka två gånger per dygn (5 mil till sjukhuset) värre är det med sonen som Kommer få vara med pappa medans jag föder själv. Vilket inte känns så tryggt då jag har förlossnings skräck. Sonen vart de planerat snitt med då jag vägrade föda vaginalt. Det blev ett akut snitt då jag va öppen 8cm när vi kom in till BB. Och allt gick så fel de kunde. Så denna gång har jag gått på specialmödravård och kommit fram till att jag ska försöka föda vaginalt denna gång. Det känns just nu inte bra att behöva göra detta själv. ????

• Maria 79

4:e morgonen i rad som jag vaknat helt okristligt tidigt och har som mensmol och sammandragningar. Bebis trycker neråt som faaan också. 3:e barnet. Ska till bm idag.
    V. 37+ 4 idag.
    De andra barnen är födda v 39+1 samt 38+4.
    Så det BORDE gå att knipa över nyår..

• Ox2
    Askojan skrev 2016-12-26 23:49:57 följande:

Läser för att fördriva tiden. bf 29/12 men hoppas knipa till fösta. Dock ligger jag med fruktansvärda förvärkar just nu. Som troligtvis beror på stress då min mamma som skulle vara barnvakt/gårdsvakt bestämt sig för att åka hem i morgon (40 mil) så nu står vi utan barnvakt till storebror 2år och gårdsvakt. Djuren klarar sig själva 12 timmar i taget så sambon kan lämna och åka tillbaka två gånger per dygn (5 mil till sjukhuset) värre är det med sonen som Kommer få vara med pappa medans jag föder själv. Vilket inte känns så tryggt då jag har förlossnings skräck. Sonen vart de planerat snitt med då jag vägrade föda vaginalt. Det blev ett akut snitt då jag va öppen 8cm när vi kom in till BB. Och allt gick så fel de kunde. Så denna gång har jag gått på specialmödravård och kommit fram till att jag ska försöka föda vaginalt denna gång. Det känns just nu inte bra att behöva göra detta själv. ????

Usch då, man kan helt klart bli stressad för mindre. Hoppas det löser sig för er!!
  • Ox2
    blala skrev 2016-12-27 00:42:53 följande:

Hade bf 18/12 men försöker knipa till 1/1 istället;)

Vad blir det då, +13? Inga känningar alls?
  • Mammajosse

Jag hakar på här ????. BF 30/12, vill så gärna gå över ett par dagar till nästa år! Har idag på morgonen sammandragningar och molvärk, men visst kan det ge med sig? Första barnet är född BF+6 och andra BF+5, så jag håller tummarna.

• Emmask
    Askojan skrev 2016-12-26 23:49:57 följande:

Vad fick henne att göra det? Jag kan annonsera åt dig i doula-forum om du vill få tag i en doula med kort varsel. Vilken del av landet bor du i? Jag förstår precis din oro, och skulle själv ha väldigt svårt att lämna äldre barnet till någon hen inte känner väl, samtidigt som jag inte skulle vilja föda ensam. Men kom ihåg att barnmorskorna är där, du är aldrig egentligen ensam.
  • Ox2
    Mammajosse skrev 2016-12-27 10:19:08 följande:

Jag hakar på här ????. BF 30/12, vill så gärna gå över ett par dagar till nästa år! Har idag på morgonen sammandragningar och molvärk, men visst kan det ge med sig? Första barnet är född BF+6 och andra BF+5, så jag håller tummarna.

De kan de säkert! Det verkar vara många av oss här inne som har de så emellanåt. Men man vet aldrig :p vi håller tummarna!

4 dagar kvar!!
  • LMNL

Vart i landet bor ni allihopa? Vilket BB planerar ni att föda på? :)

• Ox2
    LMNL skrev 2016-12-27 10:53:42 följande:

Vart i landet bor ni allihopa? Vilket BB planerar ni att föda på? :)

Skåne. Planen är Helsingborgslasarett. Det var lite turbulent med barnmorskorna i somras/början på hösten. Men set ska ha stabiliserat sig. Nu är det mer sjuksköterskorna på neo och barnavd som saknas så vi hoppas att vi inte hamnar där.

I somras var det många som valde att föda i Halmstad så jag vet att de fick neka folk då. Lund/Malmö har ju alltid ett högt tryck. Både Halmstad och Lund ligger 45min bort så dit tror jag inte vi hinner men man vet inte. Den luriga trean kanske tar lång tid på sig.
Svar på tråden Vi som ska knipa över nyår!