Ox2 skrev 2016-12-22 10:25:18 följande:
En liten lägesrapport: igår hade jag mkt sammandragningar/förvärkar. Som mest 4/h så inte så tätt. Vid 20.00 lugnande det ner sig och fram till jag gick och la mig vid tolv hade jag bara 3 st. Natten var lugn. Vaknade bara en gång av en sammandragning. Nu på morgonen har jag haft några stycken...
svärmor tycke jag skulle ringa min bm el förlossningen så de kolla min "status" men jag vågar inte låta dom pilla för risken att sätta igång något. Har nästa tid till bm den 28/12 och få kanske, kanske jag låter henne känna efter...
Är det lugnt hos er andra?
Vill ni ha en lite för att ha lite koll? Vi börjar ju bli många :)
Vilken koll ni har på era sammandragningar, jag lyckas aldrig räkna på det sättet. Känner bara att det är spänt ibland eller gör lite ont. Känns inte som att det startar eller slutar vid något speciellt tillfälle. Fick lite igår men det var sådär diffust som mensvärk. Somnade ifrån det bara.
Jag har en cervixkontroll 28/12 också men nu när du nämnde att det skulle kunna dra igång det så kanske jag inte vill låta dem kolla innan nyår! Dessutom tycker jag att det verkar obehagligt att de är där nere och petar nu, idealt så vill jag att det bara drar igång av sig själv så jag slipper allt sånt innan själva förlossningen.