Inlägg från: Anonym (Lyxfällan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyxfällan)

Lyxfällan bara bluff

De flesta i programmet har jobb. Det handlar om överkonsumtion. En deltagare tjänade 70.000 kr/mån men hade ingen koll ändå. Lånen kan också vara tagna tidigare och har sedan växt i och med skyhögra räntor under en längre tid och att de inte blivit amorterade.

Att deltagarna skulle vara kreditvärdiga för den skuld de har idag finns knappast på kartan.

• Anonym (Lyxfällan)

Sen kan jag tycka att det är väldigt mycket produktplacering i programmet och att vissa saker aldrig hade hänt om inte programledarna och TV varit där. Å andra sidan är det bra saker, så det är väl bra då :)

• Anonym (Lyxfällan)

Någonstans måste det till brutala uppvaknanden för att få till en beteendeförändring. När programmet är slut har poletten trillat ner för de flesta.

Så klart man sitter med skämskudden ibland men ni som tycker att hur fan kan dessa personer vara med i TV och skämma ut sig, är det ni som dömer deltagarna mest?

Sen tycker jag att programformatet har blivit slentrian. Samma chips och läskberg, samma tömma möbler, samma loppis, samma kronofogdekris.

• Anonym (Lyxfällan)

Jag tycker också den psykologiska/beteendevetenskapliga biten av det hela är mest intressant. 
    Flera av paren kan ju inte kommunicera, det är det största felet. Att prata om pengar verkar vara extremt obehagligt för vissa.
    Andra har beroendeproblematik. För några har livet skenat efter jobbiga uppbrott. Vissa deltagare kan jag ha viss förståelse för att det gått snett, andra mindre.

Nu misstänker jag också att en hel del  är tillrättalagt för TV då de följer upp en månad efteråt. Det tragiska i det hela är att även om livsstilen läggs om helt och håller kommer det ta många år att komma tillbaka till det normala.

Svar på tråden Lyxfällan bara bluff