• Anonym (Monika)

Lyxfällan bara bluff

Jag förstår inte hur de funkar med lyxfällan. För det första är de ju fan omöjligt att dra på sig så mkt skulder utan jobb. Man får ju inte ens ta faktura om man har litenpå klarna redan....

Sen är det totalt omöjligt att få banklån utan jobb.

Så att dom får de när tv är där är ju BARA för att tv är där.

Försökte själv fixa min ekonomi men banken sa tvärnej. Å då ville jag låna 50.000 bara

Nej det funkar inte så där i verkliga livet.

• Svar på tråden Lyxfällan bara bluff
  • Anonym (Korkade)

Suck dom har väl tagit lån innan dom förlorade jobbet eller hade en massa skulder. Sen sms lån kan man ta hur man vill och det verkar poppis hos dessa människor med just sms lån. Korkade är dom oavsett.

• Anonym (Monika)

Nej man får ju inte ens de

• Anonym (Ok)

Men det är ju flera i Lyxfällan som har fått nej till ihopbakningslån.

Dessutom har dom oftast jobb, antingen en av dom eller båda. Många gånger finns det ju hus som dom försöker använda som säkerhet om värdet har gått upp eller överstiger nuvarande lån.

Hur ser din ekonomi ut? Jag är ensamstående, jobbar 70%, men det var inga problem att få lån för att samla dom 2 lånen och 1 kreditkort som jag hade i ett.

• Anonym (Lyxfällan)

De flesta i programmet har jobb. Det handlar om överkonsumtion. En deltagare tjänade 70.000 kr/mån men hade ingen koll ändå. Lånen kan också vara tagna tidigare och har sedan växt i och med skyhögra räntor under en längre tid och att de inte blivit amorterade.

Att deltagarna skulle vara kreditvärdiga för den skuld de har idag finns knappast på kartan.

• Anonym (Lyxfällan)

Sen kan jag tycka att det är väldigt mycket produktplacering i programmet och att vissa saker aldrig hade hänt om inte programledarna och TV varit där. Å andra sidan är det bra saker, så det är väl bra då :)

• Anonym (Va!?)
    Anonym (Monika) skrev 2016-12-17 09:06:10 följande:

Jag förstår inte hur de funkar med lyxfällan. För det första är de ju fan omöjligt att dra på sig så mkt skulder utan jobb. Man får ju inte ens ta faktura om man har litenpå klarna redan....

Försökte själv fixa min ekonomi men banken sa tvärnej. Å då ville jag låna 50.000 bara

Vad tror du alla småbanker och kreditinstitut tjänar pengar på? Jo att låna ut pengar till folk som inte uppfyller kraven att kunna betala tillbaka. De "erbjuder" skyhöga räntor till folk som inte har råd att ta vanliga lån. Det har ju kritiserats hur mycket dom helst, och bland annat jättar som både HM och Ellos har ju blivit stämda pga bristande kreditprövningar mot konsument, hur tror du då små okända bolag sköter sig? Inte alls. Tänk dig en kondumentkredit med bristande prövning på "bara" 50 000 här och 50 000 där och så galna räntor på det. Det går snabbt.

Förutom detta väldigt vanliga skuldsättningsproblem kan folk exempelvis strunta i att trafikförsäkra bilen och sedan låta den stå och ticka. Eller skilja sig och plötsligt inte ha råd med sitt boende. Kanske bli arbetslösa?
  • John22

Lyxfällan är fejk eftersom du inte får lån? Tänkte du överhuvud taget innan du lade upp denna tråd?

Flera personer i Lyxfällan har för övrigt blivit nekade hopbakslån och dylikt.

• Flash Gordon
    Anonym (Monika) skrev 2016-12-17 09:06:10 följande:

Lyxfällan är ju inte bluff såtillvida att folk faktiskt drar på sig den här typen av skulder och lever den här typen av liv.

Men visst är det "bluff" såtillvida att deltagarna får extra hjälp och bättre erbjudanden för att det är en TV-kamera med. Tänk bra alla bilhandlare som ger överpriser för deltagarnas bilar bara för att deras företagslogga skall synas i programmet.

.
    Sedan är programet extremt repetetivt och har samma format och samma lösningar varje gång men det intressanta är ju deltagarnas beteendeförändringar längs med resan.
  • Anonym (Lån)

Jag fick dellån till vårat hus med bara en ej fast deltidstjänst. Pga att de såg på min historik etc...

Svar på tråden Lyxfällan bara bluff