Fick göra konstiga tester hos psykiatriker, hjälp mig tyda syftet.
Hej!
Jag har adhd och har fått göra lite tester för att utreda om det är att jag inte lyssnar , är ofokuserad eller glömmer eller inte förstår vad läkaren säger åt mig. Så långt är jag med.
Först fick jag lägga klossar lika som på bilden , i början var det 2 klossar och i slutet av testet 10 klossar tror jag , varje kloss hade olika färger , ena sidan var enfärgad och den andra båda färger i triangelform, sen fick jag bilda olika figurer som var lika som på bilden , i början och mitten var det lätt men i slutet extremt svårt och under tidspress och det var nära att jag bara sket i det och gav upp , kunde inte tänka pga tidspressen.
Sen fick jag beskriva likheten mellan olika saker som som t.ex ett träd och en buske , Löjligt test men vissa var svåra att lista ur.. kommer ihåg att han frågade om likheten mellan tidvatten och musik , svarade högt och lågt och det var väl rätt tror jag.
Sen fick jag beskriva olika ords betydelser som t.ex revidera, den kunde jag inte men det är ju att man lämnar tillbaka tror jag haha.. använder ju inte såna ord!
Sen frågor om vilken världsdel ligger Sahara i , vad kallas bandet runt jordens mittpunkt och vad var Birka för något , detta var simpelt.
Sen märkte jag hur han studerade mitt kroppsspråk och ögonkontakt.
Han frågade om relationer och jag har flickvän barn och många vänner och ett bra jobb och släkt. Ingen har nånsin påpekat att jag förmodligen har något mer fel än adhd.
Sen sa han siffror tex 5 8 1 6 3 9 och så skulle jag säga dom i rätt ordning , i slutet av testet baklänges och rätt ordning. Höll på att få psykbryt.
När han hade sagt siffrorna så glömde jag bort direkt vad han sa ibland och han fick inte säga om , var så sjukt krävande av mig.
Sen fick jag beskriva vad olika saker var för något , bil är ett fordon och gaffel bestick. Kunde inte hålla mig för skratt för jag tyckte det var så löjligt.
Börjar tvivla på om läkaren utreder min adhd bara och vilka problem det ställer till , kändes nästan som han ville kolla om jag vore förståndshandikappad eller lätt utvecklingsstörd.
Min kusin har aspergers och den personen klarar inte av något alls i livet utan hjälp. Vore ju sjukt konstigt om läkaren misstänker autism på mig? Jag har ju inga såna problem!
Kan ju vara jag som bara tolkar syftet med detta test men jag lär erkänna att jag kände mig lite kränkt.. Och oerhört pinsamt.
Vad tror ni?