• Anonym (Lotta)

Klockan är 00.30, grannen har fest, vi kan inte sova :(

Jag undrar hur ni gör i denna situation

Vi försöker sova men det går inte för vår granne ovanför har högljudd fest. De gapar och skriker, flyttar möbler låter det som och det dunsar i golvet. Vi har en bebis som tack och lov kan sova. Men inte vi... Klockan är 00.30 en lördag. Denna granne är en mysko kille i 30-årsåldern som inte verkar särskilt trevlig. Jag kommer inte gå upp och säga till, vågar helt enkelt inte. Inte min sambo heller. De är många. Vad ska man acceptera i ett hyreshus egentligen? Vi får försöka stå ut i natt men ska man klaga hos hyresvärden? Var går gränsen för vad som är Ok. Lite får man tåla och det är ju helg men jag vill soooova!!!!

• Svar på tråden Klockan är 00.30, grannen har fest, vi kan inte sova :(
  • Anonym (ring)

Ring störningsjouren om ni inte vågar säga till honom själva.

• Iwuruiw

Bit ihop om ni har en skrikande bevis. För övrigt så anser jag att om man bor i lägenhet (alltså bor tätt generellt) så får man ta och leva med att andra bor nära och att det kan märkas. För Guds skull det är LÖRDAG. Eller vill du att grannen ska ringa på och klaga titt som tätt så fort din unge börjar grina?

• Iwuruiw

Alltså rent krasst så tycker jag personligen att ni får flytta. Grannen kan ju lika gärna klaga på din bebis. (Förutsatt att den är gapig). Förmodar att det inte är kul att vara granne till en sådan familj heller. Man får ge och ta!

• Frontline

Bit ihop och kom igen...
    Är det ofta kan man ju slänga upp en lapp eller allra helst prata muntligt med personen ifråga.
    Är det bara lite då och då så får du nog stå ut med det..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Lotta)

Vår bebis skriker väldigt lite och nästan aldrig på natten och inte i tre timmar som detta hållit på.

• Anonym (Mjo)

Fast barnskrik och fester räknas ju som helt olika sorts "störningar", de går inte att jämföra. På gott och ont.

Ingen störningsjour kommer ju om du ringer om en skrikande bebis, det hör till "naturliga" ljud när man bor i hus, medan högljudda fester räknas som stärning efter vissa klockslag.

• Anonym (ring)
    Anonym (Lotta) skrev 2016-12-18 00:32:22 följande:

Vår bebis skriker väldigt lite och nästan aldrig på natten och inte i tre timmar som detta hållit på.

Det spelar ingen roll. Bebisar skriker och får skrika. Men han får inte störa sina grannar med onödiga ljud. Visst bor man i lägenhet så tycker jag att man får stå ut med nån fest nån gång i bland. Men gör han det ofta eller om det är extrem högt och stökigt så är det inte okej. Ring störningsjouren om dom inte slutar till snart.
  • Anonym (====)
    Frontline skrev 2016-12-18 00:31:57 följande:

Bit ihop och kom igen...
    Är det ofta kan man ju slänga upp en lapp eller allra helst prata muntligt med personen ifråga.
    Är det bara lite då och då så får du nog stå ut med det..

Håller med , det är lördagskväll/natt. Tyvärr ts är nog inte så många av festdeltagarna intresserade av din bebis och eran sömn .
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (====) skrev 2016-12-18 00:38:28 följande:

Håller med , det är lördagskväll/natt. Tyvärr ts är nog inte så många av festdeltagarna intresserade av din bebis och eran sömn .

Nej det fattar jag ju och de är aspackade. Nu lät det som de välte en soffa. Jag är också på fest ibland men skulle inte få för mig att bete mig såhär i ett hyreshus!
  • Iwuruiw
    Anonym (Mjo) skrev 2016-12-18 00:36:24 följande:

Fast barnskrik och fester räknas ju som helt olika sorts "störningar", de går inte att jämföra. På gott och ont.

Ingen störningsjour kommer ju om du ringer om en skrikande bebis, det hör till "naturliga" ljud när man bor i hus, medan högljudda fester räknas som stärning efter vissa klockslag.

Jaha? det visste jag faktiskt inte. Tycker det är förhävligt i så fall.
Svar på tråden Klockan är 00.30, grannen har fest, vi kan inte sova :(