Inlägg från: SweetJune |Visa alla inlägg
  • SweetJune

Hur reser ni, vad prioriterar ni på resan?

modsey skrev 2016-12-18 12:18:03 följande:

Jag är ingen fan av charter utan föredrar att hyra hus / lägenhet och bokar flyg själv.

Ogillar att shoppa utan lägger hellre pengarna på god mat o dryck. De enda vi handlar hem är nog mat. Ex olivolja från bondgården i Italien vi brukar bo på några nätter eller lokalproducerad skinka, honung etc.

Vi har många gånger återvänt till samma lilla by o känner grannarna där väl. Bjuds in på mat hos dem o har presenter med till barnen som bor där.

I sommar ska vi dock åka på charter. Skälet är helt enkelt att vi inte hittat bra boende att hyra dit vi vill resa. Så det blir hotell.

Sen gillar jag att åka till stöder som Paris Barbelona , London etc. Där bor jag gärna lite fint utan att vara uberlyxigt dyrt. Även om man kanske inte spenderar mycket tid inne på rummet prioriterar jag ett fint charmigt hotell trots att de kanske landar på 5000 kr mer.

Hej, blev lite sugen på att hyra som ni gjort och undrar hur gamla era barn varit när ni rest och har det funnits typ lekplatser, pool för barnen?

Anledningen att vi mest tittat på charter är just för att detta finns för barnen och kanske inte om man hyr på egen hand.
  • SweetJune
    Dementoria skrev 2016-12-18 19:35:54 följande:

Det finns många sätt att boka på. Booking är bra för att boka hotell, Momondo för att boka flyg. Sedan använder jag Tripadvisor en hel del för att kolla upp intressanta hotell osv. Sedan är internet fullt av information gällande orten ni reser till. 

Sedan finns ju Sembo, Airbnb, Homeexchange osv där du kan hyra eller byta bostad. Där kan du välja land, stad, läge, pool/inte pool, storlek på hus/lgh osv

Gällande leksaker förstår jag inte riktigt, vad är det du behöver i leksaksväg? Strandleksaker brukar ju finnas att köpa för en billig peng på motsvarande Ica Maxi, dessa kan man sedan lämna till en annan familj när man åker. Vad mer för leksaker är det du behöver?

Vi reser inte charter utan har alltid rest såhär även när barnen var helt små (3-4 veckor)

Tack för tips, ska absolut kolla upp skrev lekplatser och inte leksaker, hehee
Svar på tråden Hur reser ni, vad prioriterar ni på resan?