LizKa skrev 2016-12-20 10:53:30 följande:
nevermind skrev 2016-12-19 20:01:13 följande:Nja, du har inte missuppfattat... Beror på varför folk åker dit. En del tror de är jättelyckade och balla och gör aldrig annat. Visar upp samma bilder jämt.

Sen tror de att de har levt ett rikt liv (när det gäller resande i alla fall).
Anledningen till att jag tänker såhär är nog för att jag är gotlänning och har legat hela somrarna på stranden, som är tre minuter bort med bil. Jag förstår dock att Thailand är lyx och trevligt om man växt upp i djupaste Norrland...
Fast här måste jag protestera!
Jag är född och uppvuxen på Gotland och känner inte igen mig i det du skriver. Det verkar inte de andra gotlänningarna heller göra, allt enligt dig.
Men med detta dömer jag dig inte alls utan tycker att du ska fortsätta att resa som du gör, säg bara inte att du ogillar strandliv för att du är född på Gotland. =)
Jag har aldrig varit i Thailand iofs men det beror mest på den långa flygresan. Strandliv passar mig bra, gärna poolhäng också. Det är värmen som lockar och sedan känner jag mig så fräsch när huden blir brunbränd. (Behövs inga lektioner angående solning från någon, tack.)
Det jag menar är att jag inte skulle betala 30 000 kr för två veckor på stranden när jag kan åka till Gotland för några hundralappar. Det kan absolut vara skönt att ligga på stranden, men spännande är det inte och det ger inte särskilt mycket.