• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-01-25 17:18:37 följande:

Oj, vilket drama! Förstår om du är omtumlad. Men vad skönt att allt såg bra ut!

Ja det är en mors mardröm att förlora sitt barn. Men blödningen betydde ingenting annat än att man inte kan må bra å njuta riktigt. :(
  • Joline84
    FrökenMp skrev 2017-01-25 13:37:26 följande:
    Det här är min första graviditet så jag har aldrig gått så långt och tränat tyvärr hihi:) men en väninna till mig tränade hela graviditeten förutom de två sista veckorna eftersom hon fick så ont pga foglossning. Det du ska tänka på då är att inte köra för hårt, speciellt med magövningar. Hon uteslöt nog situps och liknande övningar helt.

Boxpass kanske du ska vara försiktig med för som du säger så kan du ju få slag och sparkar mot magen vilket jag inte tror är så bra.

Men summan av kardemumman så kan du träna hela graviditeten så länge du mår bra och inte får ont. Man ska inte vara rädd för att träna men du ska lyssna på din kropp :)
    Okej. Jag gissar att man känner av vilka magövningar man får skippa. Vill man lägga upp sin egen träning finns säkert många bra övningar på nätet.
    Ringde bm idag för att höra om det kunde vara skadligt med boxningen. Hon tyckte inte det lät som någon fara så länge inte jag upplever det obehagligt. Den var väl skyddad. Kör väl lite försiktigt ett tag till, tills magen tagit form.
  • basio
    GrönaDruvan skrev 2017-01-25 11:24:29 följande:

Tvillingarna lider av tts grad 2 och det blir operation idag kl.14.

Håll tummarna!

Håller tummarna och tänker på er!!
  • FrökenMp
    Joline84 skrev 2017-01-25 20:26:52 följande:

Okej. Jag gissar att man känner av vilka magövningar man får skippa. Vill man lägga upp sin egen träning finns säkert många bra övningar på nätet.

Ringde bm idag för att höra om det kunde vara skadligt med boxningen. Hon tyckte inte det lät som någon fara så länge inte jag upplever det obehagligt. Den var väl skyddad. Kör väl lite försiktigt ett tag till, tills magen tagit form.

Jo, precis. Det finns nog en hel del tips och övningar som du kan googla fram:)

Ok, men vad bra! Då kan du ju fortsätta:D
  • Treansresa
    emme 86 skrev 2017-01-25 14:50:17 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen har jag fått veta efter moderkaksprovet att vårt barn inte bär på någon kromosomavvikelse. Dessutom fick jag veta kön och väntar vår tredje pojk! ?

Det känns helt fantastiskt, helt underbart! Det har varit en så lång väntan och mycket oro sedan kubtestet som visade på bred nackspalt och vi fick risksiffran 1:57. Men nu kan vi slappna av och njuuuuta av graviditeten och den växande magen.

Gu vad skönt att du äntligen får börja njuta igen!! Måste vara helt underbart! Och en liten pojk dessutom, grattis!!
  • GrönaDruvan

Äntligen, äntligen, äntligen har jag fått veta efter moderkaksprovet att vårt barn inte bär på någon kromosomavvikelse. Dessutom fick jag veta kön och väntar vår tredje pojk! ?

Det känns helt fantastiskt, helt underbart! Det har varit en så lång väntan och mycket oro sedan kubtestet som visade på bred nackspalt och vi fick risksiffran 1:57. Men nu kan vi slappna av och njuuuuta av graviditeten och den växande magen.

Härligt att läsa! Måste kännas helt underbart!! Grattis till pojken!
  • Summerchild
    GrönaDruvan skrev 2017-01-25 22:34:11 följande:

Härligt att läsa! Måste kännas helt underbart!! Grattis till pojken!

Hej har tänkt på dig. Haft det lite jobbigt jag med idag känner mig boxad i magen efter en rejäl blödning ...hur mår du? Jag ska sova strax. Det minsta man kan begära efter denna dag
  • Leeandra

Stort grattis! Vad härligt! Skönt att äntligen vara få njuta av det nya lilla livet, .
  • GrönaDruvan
    Summerchild skrev 2017-01-25 22:55:44 följande:
    Hej har tänkt på dig. Haft det lite jobbigt jag med idag känner mig boxad i magen efter en rejäl blödning ...hur mår du? Jag ska sova strax. Det minsta man kan begära efter denna dag
    Fysiskt mår jag bra. Magen är mjuk och har inte ont i magen som jag hade innan.
    Såret gör såklart ont, men det vore konstig annars. Nålen som sitter i handen gör förbannat ont, hehe

Psykiskt är det jobbigare. Allt har gått så fort och är orolig. Ska upp till fostermedicin nu på förmiddagen för att se hur bebisarna mår, om de klarat omställningen. Jag hoppas bara att de än sålänge lever.
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2017-01-26 07:37:10 följande:

Fysiskt mår jag bra. Magen är mjuk och har inte ont i magen som jag hade innan.

Såret gör såklart ont, men det vore konstig annars. Nålen som sitter i handen gör förbannat ont, hehe

Psykiskt är det jobbigare. Allt har gått så fort och är orolig. Ska upp till fostermedicin nu på förmiddagen för att se hur bebisarna mår, om de klarat omställningen. Jag hoppas bara att de än sålänge lever.

Hoppas att allt ser bra ut. Stor kram!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny