• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • mickaa
    sobrio88 skrev 2017-02-10 22:15:25 följande:

Har haft i några veckor, är i v 19. Fortfarande känns det rätt skapligt (förra gången sjukskriven från v 12 och i princip sängliggande hela sjukskrivningen). Ska däremot ringa mitt extrajobb på hemtjänsten till veckan och lägga anställningen vilande för att inte riskera att arbeta tills det är för illa som förra gången (pluggar 100% också).

Oj vecka 12 lät inte kul alls. Jo ja jobbar fullt i hemtjänsten så jag grämer mig lite. Än så länge kan jag gå iaf så de får gå. Allt tar bara lite längre tid än innan så de blir lite stressigt:) vad har du mer för jobb?
  • sobrio88
    mickaa skrev 2017-02-11 18:47:54 följande:

Oj vecka 12 lät inte kul alls. Jo ja jobbar fullt i hemtjänsten så jag grämer mig lite. Än så länge kan jag gå iaf så de får gå. Allt tar bara lite längre tid än innan så de blir lite stressigt:) vad har du mer för jobb?

Innan förra graviditeten jobbade jag som hästskötare. Slutade med det och började plugga (läser upp behörighet för att söka sjuksköterska) efter föräldraledigheten. Har bara jobbat extra inom hemtjänsten nu när jag pluggar :) det är ingen inkomst vi är beroende av så därför känner jag att det är bättre att sluta innan det går för långt..
  • Treansresa

Ni som har syskon när föddes era små och hur startade det?

Min dotter kom med spontan vattenavgång i 37+4 och sonen med igångsättning i 37+0. Är så nyfiken hur denna kommer starta

• sobrio88
    Treansresa skrev 2017-02-11 21:24:07 följande:

Min dotter kom med spontan vattenavgång i 37+4 och sonen med igångsättning i 37+0. Är så nyfiken hur denna kommer starta

Blev igångsatt 38+1 och 38+2(?) pga havandeskapsförgiftning. Det hände dock ingenting förrän 38+6 när vattnet gick. Föddes 39+0 med sugklocka (gränsfall att det skulle bli snitt, medtaget barn).
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-02-11 21:32:51 följande:

Blev igångsatt 38+1 och 38+2(?) pga havandeskapsförgiftning. Det hände dock ingenting förrän 38+6 när vattnet gick. Föddes 39+0 med sugklocka (gränsfall att det skulle bli snitt, medtaget barn).

Oj det lät mindre roligt:( vet dom varför inte igångsättningen funkade? Började bebisen må bra igen när den kommit ut?:
  • sobrio88
    Treansresa skrev 2017-02-11 21:44:19 följande:

Oj det lät mindre roligt:( vet dom varför inte igångsättningen funkade? Började bebisen må bra igen när den kommit ut?:

Livmodertappen blev aldrig mogen, men dom sa att det kan bli så ibland. Havandeskapsförgiftningen blev bättre under dom dagarna så det beslutades att igångsättningen skulle läggas ner så länge som jag och barnet mådde bra. Sen kom det ju igång av sig själv tack och lov ;)

Han låg på neontalen i 9 dagar med penicillin men nu är han den friskaste unge jag träffat, han är aldrig sjuk. Det är tydligen bra att börja livet med penicillin ;)
  • Treansresa
    sobrio88 skrev 2017-02-11 21:52:47 följande:
    Livmodertappen blev aldrig mogen, men dom sa att det kan bli så ibland. Havandeskapsförgiftningen blev bättre under dom dagarna så det beslutades att igångsättningen skulle läggas ner så länge som jag och barnet mådde bra. Sen kom det ju igång av sig själv tack och lov ;)

Han låg på neontalen i 9 dagar med penicillin men nu är han den friskaste unge jag träffat, han är aldrig sjuk. Det är tydligen bra att börja livet med penicillin ;)
    okej men vad skönt att den vart bättre o de väntande. Fast jobbigt med 9 dagar på neo. Vad skönt att han är en frisk grabb idag=) Hoppas du slipper havandeskapsförgiftning denna gången och en medtagen bebis!
  • Delilah2001

Önskar jag kände mer och starkare rörelser... Han rör sig lite någon gång ibland, men känns svagt. Har för mig att det kändes mer i vecka 18 med förra barnet.

Suck, denna oro. Och 2,5 veckor kvar till RUL.

• Haiduchi
    mickaa skrev 2017-02-10 16:31:47 följande:

Hej. Bf 28juli. Vecka 16 nu.hsr börjat få foglossning runt höfterna och vid svans kotan typ. Någon mer som redan börjat få foglossning , bäckenuppluckring?

Kände av fogarna innan plusset, hade väldigt jobbigt med dottern för 6 år sen, nu blev jag 75% sjukskriven i vecka 14, jobbar nu endast varannan helg i kassa, men idag var det tungt.... Är soffliggandes och börjat använda mina kryckor lite mer de sista veckorna. Går upp och ner men sakta sämre...

Tänk på att inte korsa benen, sov med en kudde mellan knäna så bäckenet inte faller ihop, gör rörelser så mycket som möjligt med benen ihop, cykla hellre än gå, vila, variera mellan att stå och sitta, gör bäcken övningar. Finns bälten som håller ihop bäckenet, jag använder TENS och vetekudde för att lindra när det gör mer ont.
  • Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-02-11 21:24:07 följande:

Första barnet hade jag "startvärkar" och va under extra kontroll sista 2 veckorna pga av tillväxthämning från v 32, föddes 38+1 med akutsnitt då hon inte klarade värkarna så bra. 10 dagar på neo och sen en månad permission med kontroller 2 gånger i veckan. Misstänker det mest berodde på andra orsaker som hände samtidigt i familjen. Dödsfall mm så de ville ha koll. Frisk men liten å späd! Andra barnet startade med vattenavgång föddes 2,5 dygn senare, de ömsom stängde av ömsom tryckte på värkarna pga tidigare snitt o risk för ärret skulle brista. Föddes fullt frisk v 38+3 normal vikt hemma efter 3 dygn. Tredje född v 38+ 3,
    Värkar regelbundet på 7 minuter i 4 dygn öppen 7 när jag kom in och hon va ute på 4 timmar. Normal vikt hemma efter 3 dygn.
    Har fått stanna 3 dygn eftersom det funnits plats på BB, rätt skönt att slabba ner landstingets kläder o lakan de första dygnen om man får :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny