BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Vad säger hon när du hänvisar till tidigare samtal? Hon borde ju skrivit in det i din journal men sånt kan ju också missas tyvärr. Isf får hon ju svara för vad hon sagt innan?
Mamas, vad gör ni mot halsbränna? Eftermiddagarna till nätterna är så jobbiga med detta! Jag kör samarin, det hjälper lite men inte helt. Vad får man ta och inte? Husmorsknep?..
Mamas, vad gör ni mot halsbränna? Eftermiddagarna till nätterna är så jobbiga med detta! Jag kör samarin, det hjälper lite men inte helt. Vad får man ta och inte? Husmorsknep?..
Men vad dåligt! Det måste hon ju göra. Att du inte ens får en remiss? Finns det ingen möjlighet att du kan byta bm? Jag ska dit på onsdag. Har ju redan en tid till en annan som man får prata med om det veckan efter. Är dock orolig att dem inte kommer låta mig välja snitt. Är det snitt du vill ha?
Jag tycker som de andra. Kräv remiss för du har rätt att åtminstone få prata krin rädslan eller byt bm. Låter ju liksom tyvärr som att det inte går att prata med henne om den.
Jag kör på Reduflux tuggtabletter. Jag tycker verkligen inte om smaken/konsistensen (fastnar i tänderna) men effekten är väl OK. Men jag ska nog testa lite av det som nämnts här, för de senaste dagarna har halsbrännan varit riktigt störande.
Går in i vecka 29 imorgon! : )
Fick kramp i smalbenet för några nätter sen. Jätteskumt att ryckas ifrån en dröm in i vakenhet av att benet gör jätteont och krampar sig! Men det gick över snabbt som tur var. Gissar på att det är relaterat till graviditeten på något sätt, men jag hoppas det inte blir en regelbunden grej av det.
Åh, förstår dig precis!! Jag skulle själv vilja byta bm men vi bor på litet ställe så det känns så dumt... det är lätt att råda dig till att byta bm och det hade jag nog också gjort om jag inte hade känt likadant som du.
Du får helt enkelt trycka på och kräva remiss istället. Ta med din partner så kanske han kan hjälpa dig och ge dig stöd. Så himla dumt att sånt inte tas på allvar tycker jag. Jag är själv otroligt rädd för förlossningen...
Jag e i v 26+0 var förra veckan hos min bm, vi pratade om min förlossningsrädsla , hon skulle skicka remiss och hon sa det e runt v 32 kommer jag att få kallelse ifrån klara Helsingborg , så jag tror runt där kommer du också att få tid , kram
Vad säger hon när du hänvisar till tidigare samtal? Hon borde ju skrivit in det i din journal men sånt kan ju också missas tyvärr. Isf får hon ju svara för vad hon sagt innan?
Jaså, men ska det vara en sån omöjlighet att få bli igångsatt? Vet lite hur du känner. Hade oregelbundna värkar ett dygn innan dem ansåg att det var igång på riktigt. Var ju redan då totalt slut.
Jag har också börjat få det :(. Mår illa av det. Kanske kombinerat med jörntabletterna. Urk.
Jag knaprar mest Novalucol och dricker galviscon.
Rennie!! Har det liggandes på sängbordet och knaprar två när jag får halsbränna :)
Jag kör på Reduflux tuggtabletter. Jag tycker verkligen inte om smaken/konsistensen (fastnar i tänderna) men effekten är väl OK. Men jag ska nog testa lite av det som nämnts här, för de senaste dagarna har halsbrännan varit riktigt störande.
Går in i vecka 29 imorgon! : )
Fick kramp i smalbenet för några nätter sen. Jätteskumt att ryckas ifrån en dröm in i vakenhet av att benet gör jätteont och krampar sig! Men det gick över snabbt som tur var. Gissar på att det är relaterat till graviditeten på något sätt, men jag hoppas det inte blir en regelbunden grej av det.
Rennie!! Har det liggandes på sängbordet och knaprar två när jag får halsbränna :)
Något av detta som man sväljer som tablett? Spyr så himla lätt så dricka äckligt eller tugga äckligt går inte