• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79

Vad säger hon när du hänvisar till tidigare samtal? Hon borde ju skrivit in det i din journal men sånt kan ju också missas tyvärr. Isf får hon ju svara för vad hon sagt innan?

• Sosozo

Mamas, vad gör ni mot halsbränna? Eftermiddagarna till nätterna är så jobbiga med detta! Jag kör samarin, det hjälper lite men inte helt. Vad får man ta och inte? Husmorsknep?..

• narie24
    Sosozo skrev 2017-04-09 16:29:23 följande:

Mamas, vad gör ni mot halsbränna? Eftermiddagarna till nätterna är så jobbiga med detta! Jag kör samarin, det hjälper lite men inte helt. Vad får man ta och inte? Husmorsknep?..

Jag har också börjat få det :(. Mår illa av det. Kanske kombinerat med jörntabletterna. Urk.

Jag knaprar mest Novalucol och dricker galviscon.
  • Joline84
    Treansresa skrev 2017-04-09 10:44:54 följande:
    Joline84 skrev 2017-04-08 23:33:52 följande:

Men vad dåligt! Det måste hon ju göra. Att du inte ens får en remiss? Finns det ingen möjlighet att du kan byta bm? Jag ska dit på onsdag. Har ju redan en tid till en annan som man får prata med om det veckan efter. Är dock orolig att dem inte kommer låta mig välja snitt. Är det snitt du vill ha?

Haha
    acinnaleh skrev 2017-04-09 07:02:10 följande:

Jag tycker som de andra. Kräv remiss för du har rätt att åtminstone få prata krin rädslan eller byt bm. Låter ju liksom tyvärr som att det inte går att prata med henne om den.

Sätter ihop svaret så det inte blir så upprepande. Jag har funderat på det att byta bm. Men vi har bara 2 st här och dom sitter dörr i dörr:( känns så dumt på något sätt.

Jag vill inte ha snitt, utan en igångsättning med tidig eda. Fast vill ha igångsättning om jag är redo, inte innan. Hade jag velat ha snitt hade ja fått komma för att omvändas därifrån. Jag är rädd för smärtan. Gick i 5 dygn med värkar och öppen 3 cm innan dom äntligen satt dropp och tog vattnet sist. Men då jag var hemma stor del av den tiden så räknas den ej in på papper. Utan bara donm 2 dygnen jag sammanlagt avar på sjukhuset.

Har nästa tid till bm i maj så känns som en evighet innan vi kan prata om detta. I v 20 redan skulle vi skicka remiss sa hon i v 12. Nu är jag i 26:(
    Jaså, men ska det vara en sån omöjlighet att få bli igångsatt? Vet lite hur du känner. Hade oregelbundna värkar ett dygn innan dem ansåg att det var igång på riktigt. Var ju redan då totalt slut.
  • Elliot0300
    narie24 skrev 2017-04-09 17:21:34 följande:
    Jag har också börjat få det :(. Mår illa av det. Kanske kombinerat med jörntabletterna. Urk.

Rennie!! Har det liggandes på sängbordet och knaprar två när jag får halsbränna :)
  • KaffeOchHybris

Jag kör på Reduflux tuggtabletter. Jag tycker verkligen inte om smaken/konsistensen (fastnar i tänderna) men effekten är väl OK. Men jag ska nog testa lite av det som nämnts här, för de senaste dagarna har halsbrännan varit riktigt störande. 

Går in i vecka 29 imorgon! : ) 
    Fick kramp i smalbenet för några nätter sen. Jätteskumt att ryckas ifrån en dröm in i vakenhet av att benet gör jätteont och krampar sig! Men det gick över snabbt som tur var. Gissar på att det är relaterat till graviditeten på något sätt, men jag hoppas det inte blir en regelbunden grej av det.

• Treansresa
    FrökenMp skrev 2017-04-09 11:49:15 följande:

Åh, förstår dig precis!! Jag skulle själv vilja byta bm men vi bor på litet ställe så det känns så dumt... det är lätt att råda dig till att byta bm och det hade jag nog också gjort om jag inte hade känt likadant som du.

Du får helt enkelt trycka på och kräva remiss istället. Ta med din partner så kanske han kan hjälpa dig och ge dig stöd. Så himla dumt att sånt inte tas på allvar tycker jag. Jag är själv otroligt rädd för förlossningen...

Skönt att läsa att ja inte är ensam om att fundera på att byta men inte våga:( jo nästa gång ska han få vara mer insatt och hjälpa mig att föra min talan. Det är inge.kul att vara rädd för förlossningen.
    Any80 skrev 2017-04-09 12:26:20 följande:

Jag e i v 26+0 var förra veckan hos min bm, vi pratade om min förlossningsrädsla , hon skulle skicka remiss och hon sa det e runt v 32 kommer jag att få kallelse ifrån klara Helsingborg , så jag tror runt där kommer du också att få tid , kram

Jag hade hoppats på det men var bm själv som sa v 35-36:(
    Bimbim79 skrev 2017-04-09 13:08:21 följande:

Vad säger hon när du hänvisar till tidigare samtal? Hon borde ju skrivit in det i din journal men sånt kan ju också missas tyvärr. Isf får hon ju svara för vad hon sagt innan?

Hon trodde det var allvarligare därför vill hon avakta. Men har pratat ihop mig med gubben nu så han ska hjälpa mig att föra min talan nästa gång.
    Joline84 skrev 2017-04-09 17:59:54 följande:

Jaså, men ska det vara en sån omöjlighet att få bli igångsatt? Vet lite hur du känner. Hade oregelbundna värkar ett dygn innan dem ansåg att det var igång på riktigt. Var ju redan då totalt slut.

Precis den känslan att vara slut redan innan allt startar:( fick sovdos sista natten och det var min räddning. Det är ju inte så att jag vill ha en tidig igångsättning utan vill att kroppen ska vara redo för det.

Men det löser sig nog på något sätt. Är bara inte kul med ångest nu när jag vill kunna njuta.
  • Sosozo
    narie24 skrev 2017-04-09 17:21:34 följande:

Elliot0300 skrev 2017-04-09 20:10:37 följande:

Rennie!! Har det liggandes på sängbordet och knaprar två när jag får halsbränna :)

KaffeOchHybris skrev 2017-04-09 20:56:05 följande:

Jag kör på Reduflux tuggtabletter. Jag tycker verkligen inte om smaken/konsistensen (fastnar i tänderna) men effekten är väl OK. Men jag ska nog testa lite av det som nämnts här, för de senaste dagarna har halsbrännan varit riktigt störande. 

Går in i vecka 29 imorgon! : ) 

Fick kramp i smalbenet för några nätter sen. Jätteskumt att ryckas ifrån en dröm in i vakenhet av att benet gör jätteont och krampar sig! Men det gick över snabbt som tur var. Gissar på att det är relaterat till graviditeten på något sätt, men jag hoppas det inte blir en regelbunden grej av det.

Något av detta som man sväljer som tablett? Spyr så himla lätt så dricka äckligt eller tugga äckligt går inte
  • Elliot0300
    Sosozo skrev 2017-04-10 09:55:20 följande:
    Elliot0300 skrev 2017-04-09 20:10:37 följande:

Något av detta som man sväljer som tablett? Spyr så himla lätt så dricka äckligt eller tugga äckligt går inte
    Rennie smakar mint, tycker inte de är äckliga alls :)
    Man måste dock tugga dem
  • narie24
    Sosozo skrev 2017-04-10 09:55:20 följande:

Nej, dessvärre är dessa mediciner tugg el dryck. Om du inte behöver omeprazol, dessa sväljer du.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny