• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • KaffeOchHybris

Jag har ganska mycket sammandragningar, verkar triggas av att jag ställer mig upp. Det gör inte ont så det är faktiskt inget jag besväras av eller tänker mycket på. Däremot tycker jag att det är jobbigt att underlivet svullnar upp när jag reser mig. Det är som att allt blod rusar dit och det tar ett tag innan det stabiliserar sig och blir normal blodmängd (gissar på att det faktiskt är ungefär det som händer). Vecka 32 nu på måndag, så snart 2 månader kvar för mig.

• Delilah2001

Jag minns knappt sammandragningar med förra barnet, men det borde jag ju haft.

Med första barnet däremot, för 16 år sen, minns jag att jag tyckte sammandragningarna var sjukt obehagliga! Men det var nog för att jag inte riktigt visste vad som hände.

• Delilah2001
    acinnaleh skrev 2017-04-29 06:06:40 följande:

Jag tror inte att jag känner mina eventuella sammandragningar. Fattade aldrig att jag hade några såna eller eventuella förvärkar förra gången och har inte kännt nåt hitills nu heller. Däremot har jag fått en mage som är väldigt hård just nu (trångt) och har fått ligamentsdmärtor (ont i magen) några gånger när jag gått fort. Sen i förrgår kväll sparkas det också mkt mer, de flesta sparkarna verkar vara i protest och de kommer om jag lägger mig på sidan. Det är som att den reagerar på att magen får lite tryck och försöker skapa sig mer plats igen genom att sparkas. :) den har också hicka minst två gånger om dagen de senaste dagarna men det kan ju hända att den hickar även när jag sover.

Det största besväret jag har är nog ljumskarna, det gör ont så det stör i 4-5 dar minst när jag gått en längre bit eller försökt småjogga (det sista är så klart lite dumt att göra).

Så gör min med, sparkar när jag ligger på sidan. Känns som att han försöker sparka sig ut!
  • Preet90
    Treansresa skrev 2017-04-29 03:18:53 följande:

Hej:) jag är beräknad den 19:) så 28+2 idag:) du då?:)

Haha vad kul, Jag är beräknad den 20:e juli så är bara en dag efte dig. Vet ni könet?
  • narie24

Jag är osäker på om jag har sd. Ibland när jag går måste jag stanna till då det trycker nedåt o så blir jag akut kissnödig. Och ibland i soffan trycker det på o jag blir plötsligt andfådd. Men har nog aldrig haft så att hela livmodern blir hård.

• narie24

Idag går jag in i vecka 30, tjoho! Vi har haft det som "deadline" för att börja köpa alla större grejer till bebben. Idag var jag och hämtade ut ett pkt med massor av kläder från ellos. Så nu har vi i stort sett allt vi behöver i 56-62.

Dessvärre inledde vi valborgshelgen med att äldsta barnet åkte på ordentlig magsjuka. Så nu har jag roat mig med att avboka alla planer vi hade inplanerat :(. Och shoppingen får vänta.

Bävar för att bli magsjuk som gravid. Ngn som

varit det?

• Treansresa
    Preet90 skrev 2017-04-29 14:02:52 följande:

Haha vad kul, Jag är beräknad den 20:e juli så är bara en dag efte dig. Vet ni könet?

Ja det var roligt:) nej vi har inte kollar kön. Har ni?
  • KaffeOchHybris
    acinnaleh skrev 2017-04-29 13:25:45 följande:
    Men är du säker på att det är när du ställer dig? :) jag har varit svullen där i många veckor nu och hela tiden. Du har säkert rätt men kan inte tänka mig in i det liksom.
    Ja alltså det är ganska svårt att missta känslan av att underlivet sväller upp som en vattenballong och pulserar xD eller hur jag nu ska uttrycka det. Om jag ligger ner eller sitter så känner jag inte av något. Jobbigt att du har det hela tiden!
  • Preet90
    Treansresa skrev 2017-04-29 14:44:30 följande:

Ja det var roligt:) nej vi har inte kollar kön. Har ni?

Ja det har vi gjort :)
  • Summerchild
    KaffeOchHybris skrev 2017-04-29 20:50:48 följande:

Ja alltså det är ganska svårt att missta känslan av att underlivet sväller upp som en vattenballong och pulserar xD eller hur jag nu ska uttrycka det. Om jag ligger ner eller sitter så känner jag inte av något. Jobbigt att du har det hela tiden!

Haha förlåt men låter så roligt .... har ni bild på problemet....vet inte vad ni pratar om...aldrig upplevt det själv men låter som den svullnad jag kan få i benen ....vätskesamling...bild ? ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny