• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Leeandra
    narie24 skrev 2017-05-16 12:30:49 följande:

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Vågar ni som ska få i juli resa bort ngt innan?

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

Jag ska till Legoland i v. 37 . De enda av mina barn som har kommit två veckor tidigt var mina tvillingar så känner mig inte orolig för att få barn i Danmark. Däremot får hag hålla mig till vattenrutschbanorna och hoppa över bergochdalbanorna vilket är lite trist.
  • Vet hur det känns

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

Jag är beräknad i slutet av juli och åker första veckan i juli till Gotland på semester. Hyrt stuga där 1 vecka.. 2-3 veckor innan bf blir det. Är inte nervös utan känner att det finns förlossning där om det händer något. Med mina andra två gick jag bf +3 och bf+5
  • Wooden

Åker till London imorgon, men går in i v31 på torsdag så känner ingen direkt oro för att nåt skulle hända när vi är där. Har dock tecknat extra reseförsäkring som täcker till v36 ifall att!

Annars har vi inget inplanerat, iallafall inget som skulle försvåra en förlossning. :)
  • Sosozo

Jag är i v 34 nu (33+3). Tänker inte resa någonstans direkt. Blir väl en sväng till landet eller två, men det ligger 2 h med bil från Sthlm så känns rätt tryggt. Men jag får så mkt sammandragningar när jag går så känns inte som någon ide att göra några utflykter. Har nittdatum 2 dagar efter midsommar så blir nog en midsommar hemma i soffan för mig! Mannen och sönerna får åka till någon kompis över dagen typ.
  • Wooden
    narie24 skrev 2017-05-16 13:00:10 följande:
    Aha, okej. Då kanske man inte ska vara rädd för att föda i Sundsvall då?

Oroar mig en del för hur läget kommer var på förlossningarna i juli. Det är ju pressat redan nu, hur är det inte då under deras semester? Inte kul om personalen är alldeles stressad. Sen kanske man måste åka typ till Uppsala?! Jag kommer nog inte våga vänta lika länge hemma som med tvåan.
    Är för övrigt också lite halvt orolig för att föda mitt i semestern, men det är ju inte så mycket till återvändo. Har många förlossningsavdelningar inom ca 1,5h bilresa + sjukhusen i Sthlm som ligger ytterligare lite längre bort (som iofs kan vara otroligt långt om man får bråttom, vi har 45 minuter till närmsta) så utgår åtminstone från att vi får plats nånstans. Jag vet inte vad andra har för upplevelser vid personalbrist, men jag ser faktiskt framför mig att man i de allra flesta fall inte drabbas speciellt hårt som patient. Så egentligen är jag inte orolig. Men stressa upp sig kan man ju göra ändå, hehe :)
  • Joline84
    Bimbim79 skrev 2017-05-15 23:22:43 följande:
    Blev snittad med första, 13 år snart 14 år sedan, tyckte inte det va så svårt att komma igen efter det. De snittar ju på "rätt" håll så det läker. Efter sonen kom ut den naturliga vägen kunde jag typ sticka in handen mellan magmusklerna det kändes inte så kul, men det går ju få det att dra ihop sig, har ju gjort det en gång innan så får ju helt enkelt i värsta fall lägga den tiden i den klassiska plankan å svettas :)
    Okej, så skönt att du upplevt det så. Jag tränade inte efter mitt snitt, första barnet för åtta år sedan, så det blir nytt för mig nu. Ja, det går ju att träna tillbaka, förhoppningsvis enkelt när man lyckats förr.
  • Joline84
    acinnaleh skrev 2017-05-16 06:56:30 följande:

Är också träningssugen/löpsugen men funkar inte alls nu. Gör ont i ryggen även av skogspromenader. Suck. Efter snittet kan man förhoppningsvis ta promenader med vagnen. Lär ju dröja innan jag får träna rygg och bål vilket behövs för löpningen.

Tråkigt när man får ont av att göra nått som annars är bra för kroppen. Tur det bara är en kortare tid kvar nu. Löpning kan jag tänka mig blir jobbigt, med allt guppande i magen. Lite lättare rörlighetsträning kanske kan funka?
  • Joline84
    GrönaDruvan skrev 2017-05-16 11:09:20 följande:

Pratade med läkaren nu och det blir inget snitt för mig. Däremot en igångsättning....troligtvis 19 juni.

Blir det för att dem anser att han är stark nog att klara en vanlig förlossning bättre nu?
  • Haiduchi

Ja det är helt sjukt! 33+2 idag och nu har dottern börjat tjata att om ca 5-6 veckor mamma, då kanske lillasyster är här! Overkligt!!!

Henens sista vecka på fsk sen ska hon hjälpa mig att boa lite så vi har nåt att hitta på.

Vi ska till Öland med en kompis nu till helgen och Bo hennes husvagn där och nästa långhelg ska vi till en camping med vår egen husvagn men bara till Åhus som är tre mil bort. Känns lagom.

Det som är lite trist är att mannen kommer byta jobb och start datum är runt bf och all långledighet som vi hade tänkt, ca 7 veckor, kanske bara blir hans pappadagar istället, så två veckor.... men men. Kanske tar dubbla dagar nästa sommar eller nåt.
  • Bimbim79

Jag kommer inte åka någonstans denna sommaren, de får vänta. Har däremot denna veckan gjort iordning vår altan, lite odlingslådor och håller på att fixa resten av trädgården, så kommer luffa runt hemma å njuta av ledighet och lata dagar. Har fortfarande sjukt mycket att göra (renoveringar tar aldrig slut) hemma så ska bli skönt att kunna måla o fixa utan att behöva tänka på att man ska till jobbet :)

Svar på tråden BF Juli 2017 ny