• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-05-16 11:17:38 följande:
    Vet inte vad jag ska skriva:( måste vara så blandat inför förlossningen och allt efteråt. Sorgen att få ett levande oxh ett dött barn samtidigt. Skickar en kram <3

Hur.känner du inför igångsättning nu när du var inställd på snitt? Häftigt med 19 juni! Bara 1 månad kvar dit!
    Väldigt blandade känslor, men kommer nog vara mest lycklig. Hoppas det.

Känns lite konstigt med så tvära kast helt plötsligt nu...men känns ändå bra. Har ju varit lite rädd för snitt. Får landa lite i tanken.
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-16 11:35:38 följande:

Väldigt blandade känslor, men kommer nog vara mest lycklig. Hoppas det.

Känns lite konstigt med så tvära kast helt plötsligt nu...men känns ändå bra. Har ju varit lite rädd för snitt. Får landa lite i tanken.

Jag hoppas också på det <3. Ja det har ju varit så säkert att det ska bli snitt. Och nu igångsättning. Precis landa behövs nog. Vilken vecka är 19 juni för dig? Senare än v 36 va?
  • GrönaDruvan
    Treansresa skrev 2017-05-16 11:47:51 följande:
    Jag hoppas också på det <3. Ja det har ju varit så säkert att det ska bli snitt. Och nu igångsättning. Precis landa behövs nog. Vilken vecka är 19 juni för dig? Senare än v 36 va?
    Ja, det blir 37+3... mannen är helt säker på att han kommer 5 juni, så får väl se om det blir igångsättning eller ej, haha
  • narie24

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Vågar ni som ska få i juli resa bort ngt innan?

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

• Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-16 12:30:49 följande:

Tänk att flera av er kommer ha era små om drygt en måndag! Själv så är jag bara i vecka 32 och gick över 5-6 dgr med mina tidigare barn så räknar med det nu med. Blir det senare får jag nog psykbryt haha!

Är beräknad 14/7 och hade tänkt fira midsommar i Sundsvall. Risken är ju ganska liten att det drar igång redan då men man vet ju aldrig.

Vi ska över till Finland första helgen i juni, flyg på skolavslutning i mitten på juni. Sedan ska vi ta barnen på en minisemester 25 mil bort 16/17 juni. Är beräknad 19 så det borde vara lugnt. Har fått mina i 37+ så senare vågar jag inte resa :)

Sundsvall har en fin förlossning om du skulle hamna där mot all förmodan :)
  • Treansresa
    GrönaDruvan skrev 2017-05-16 12:06:44 följande:

Ja, det blir 37+3... mannen är helt säker på att han kommer 5 juni, så får väl se om det blir igångsättning eller ej, haha

Vad häftigt att han är säker på just den dagen:) vi håller tummarna att han har rätt:)
  • sobrio88

Beroende på hur jag mår och hur blodtrycket ser ut (och hur vädret är ;) )så ska jag åka till sthlm på mors dag men det är inget jag bestämmer förrän kvällen innan. Efter det vågar jag nog inte åka nånstans eftersom jag vet hur min historik ser ut :/
  • Delilah2001

Jag ska åka till Danmark nästa helg, är i vecka 33 då.

För övrigt stannar jag hemma!
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-05-16 12:42:55 följande:

Vi ska över till Finland första helgen i juni, flyg på skolavslutning i mitten på juni. Sedan ska vi ta barnen på en minisemester 25 mil bort 16/17 juni. Är beräknad 19 så det borde vara lugnt. Har fått mina i 37+ så senare vågar jag inte resa :)

Sundsvall har en fin förlossning om du skulle hamna där mot all förmodan :)

Aha, okej. Då kanske man inte ska vara rädd för att föda i Sundsvall då?

Oroar mig en del för hur läget kommer var på förlossningarna i juli. Det är ju pressat redan nu, hur är det inte då under deras semester? Inte kul om personalen är alldeles stressad. Sen kanske man måste åka typ till Uppsala?! Jag kommer nog inte våga vänta lika länge hemma som med tvåan.
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-16 13:00:10 följande:

Aha, okej. Då kanske man inte ska vara rädd för att föda i Sundsvall då?

Oroar mig en del för hur läget kommer var på förlossningarna i juli. Det är ju pressat redan nu, hur är det inte då under deras semester? Inte kul om personalen är alldeles stressad. Sen kanske man måste åka typ till Uppsala?! Jag kommer nog inte våga vänta lika länge hemma som med tvåan.

Visserligen 7 år sedan jag födde där, men väldigt omtänksam personal, fina nyrenoverade rum och ett bra bb samt patienthotell:)

Jag förstår att ni som bor runt Stockholm måste ha en hemsk oro just för att få plats på förlossningen. :( förstår att du inte kommer våga vänta för länge.

Jag försöker att inte oroa mig. Vi har 4 förlossningsrum här och är dom fulla så är det 25 mil.till nästa ställe. Det brukar inte vara fullt men man vet aldrig. Föds riktigt mycke barn nu.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny