• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Lindseeey
    Sosozo skrev 2017-05-27 22:36:23 följande:

Oj hjälp, vilken grej! Hoppas det går bra och att du känner dig ok!

Ja detta var liksom inte alls hur man föreställt sig sin första graviditet. Vi får fortsätta hålla tummarna för att lillan inser att det är mycket mysigare att stanna kvar där inne ett tag till. Personalen här inne är helt fantastisk och gör allt för att man ska ha det så bra som möjligt. Kramar en när man gråter och skrattar med en när man skrattar. Kan trösta mig med att jag är i fantastiskt fina händer !
  • Treansresa
    Sosozo skrev 2017-05-27 22:35:18 följande:

Samma här! Från att det verkligen var full rulle tidigare så är det lugnare nu. Hon har ett par aktiva perioder kanske per dygn. Och sparkar annorlunda med fötterna uppåt. Men det är inte samma action. Känns lite märkligt.Jo, de kan nog vånda tillbaka. Men det är inte så vanligt tror jag? Tycker också att det ilar och böljar mer.Ok! Vilken vecks är du i nu?

Ja jag läste att det var normalt bara man har koll på rörelsemönstret . Men känns lite tomt hoppas den sätter fart och börjar sparka mera igen:)
  • Summerchild
    Lindseeey skrev 2017-05-27 22:58:05 följande:

Ja detta var liksom inte alls hur man föreställt sig sin första graviditet. Vi får fortsätta hålla tummarna för att lillan inser att det är mycket mysigare att stanna kvar där inne ett tag till. Personalen här inne är helt fantastisk och gör allt för att man ska ha det så bra som möjligt. Kramar en när man gråter och skrattar med en när man skrattar. Kan trösta mig med att jag är i fantastiskt fina händer !

Oj då gumman.... blir det trådens 1a bebis snart kanske.... oavsett så hoppas jag ni båda mår bra när det väl händer. Håller tummarna för stark mor och bebis. Grattis på mors dag! :)
  • Summerchild

Jag vill önska alla blivande mödrar härinne ...grattis på mors dag!

• Any80
    Summerchild skrev 2017-05-28 01:23:19 följande:

Tack detsamma <3
  • Meowt

Detsamma! :)
  • Treansresa

Tack detsamma till dig????
  • narie24

Kram till alla mammor här inne!

Jag har legat och vridit mig i timmar och inte kunnat somna om. Bebben trycker på uppåt, svårt att andas ordentligt. Och så är det varmt...

Men vet att familjen planerat att ge mig sovmorgon och frukost på sängen...måste försöka ligga kvar lite till ????

Tänk att man gått in i v34, spännande tider väntar! Men känner mig totalt oförberedd på att gå igenom en förlossning. Faktiskt rädd för hur jag ska klara smärtan. Är i dåligt skick när det gäller kondition och ork.

Har sovit för lite länge nu, undrar hur pigg man är när det drar igång...?

• Bimbim79

Grattis på morsdag till er alla!

Lillplutten har haft ett sjukt aktivt dygn, inte stilla mer än 30-60 minuter sporadisk. Även då känner jag av honom med hicka och nån mindre puff. Blir i te klok på hur han ligger därinne heller, vet han vände sig för nån vecka sedan då höll jag på att få upp hela middagen. Men nu sparkas det överallt runtom hela magen, antagligen gott om plats, är man nr 4 så är man :) så han kör kanske ett ärevarv till.
    Sommarvärmen har gjort mig svullen och orkeslös, vill massa däremot men får väl ge mig på mycket tyvärr. Tyngre lyft är omöjligt nu, vilket klart retar mig när jag är van vid att både ta i, träna och reda mig själv om det är nåt jag vill. Kondisen är som bortblåst men får väl ta tag i det sen, just nu får ju inte lungorna plats så svårt att träna upp nåt flås, gör ju dessutom ont överallt varje gång jag ökar farten på något vis. Vecka 32 nu, så några veckor till sen hoppas jag det drar igång, otålig och längtar efter att få lära känna nästa lilla individ :)

• Lindseeey
    Summerchild skrev 2017-05-28 01:21:38 följande:

Oj då gumman.... blir det trådens 1a bebis snart kanske.... oavsett så hoppas jag ni båda mår bra när det väl händer. Håller tummarna för stark mor och bebis. Grattis på mors dag! :)

Ja risken finns ju men vi fortsätter hoppas att hon stannar inne ett tag till 31 fulla veckor idag :)

Tack så hjärtligt och grattis till dig med ! :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny