• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24
    Treansresa skrev 2017-05-28 09:22:46 följande:

Måste vara jobbigt med värmen och svullnaden för många av de. Här har absolut inte dom problemen kommit då vintern vägrar lämna oss. 1'5-2 dm nysnö vaknade jag till . Det är inte så konstigt att jag tycker det känns långt till sommaren haha. Hade hoppas på att kunna kratta i helgen. Men får vänta en vecka till haha.

Vilken kontrast! Här är det varmt, varmt! Ska bli svalare imorgon igen. Vågar man säga att det ska bli skönt hehe?
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-28 09:59:02 följande:

Vilken kontrast! Här är det varmt, varmt! Ska bli svalare imorgon igen. Vågar man säga att det ska bli skönt hehe?

acinnaleh skrev 2017-05-28 10:15:03 följande:

Sååå märklig bild. Var ca 27 grader här igår och ska bli samma idag.

Haha ja riktiga kontraster, 27 grader är ju som utomlands!! Är ju endå "bara" ca 120 mil från Stockholm. Inga träd har börjat knoppa ännu och isen ligger tjock. Hela nästa vecka ska vi har minusgrader på nätterna.

Man får säga att det är skönt när det är svalt:) lite varmare vill jag dock gärna ha! Såhär sen brukar inte vintern vara här:)
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-05-28 09:22:46 följande:

Måste vara jobbigt med värmen och svullnaden för många av de. Här har absolut inte dom problemen kommit då vintern vägrar lämna oss. 1'5-2 dm nysnö vaknade jag till . Det är inte så konstigt att jag tycker det känns långt till sommaren haha. Hade hoppas på att kunna kratta i helgen. Men får vänta en vecka till haha.

Omg!! Haha! Vi var till badstranden igår och ungarna badade som tokar och hoppade från bryggan. 27 grader i luften. Tänk Att det är samma land, det är ju rätt coolt ändå!
  • Leeandra
    Sosozo skrev 2017-05-28 10:27:47 följande:

Omg!! Haha! Vi var till badstranden igår och ungarna badade som tokar och hoppade från bryggan. 27 grader i luften. Tänk Att det är samma land, det är ju rätt coolt ändå!

Var bor ni, låter precis som här på Gotland . Jag går och klipper gräset i bikini och alls barnen har badat i havet. Kan inte sova med täcke längre för det är så varmt .
  • Any80
    Vet hur det känns skrev 2017-05-28 09:37:29 följande:

Hoppas alla får en fin morsdag idag. Själv går jag in i v 32 idag!! Bjuder på dagens magbild i v32!!! Inte så lång tid kvar nu.

Fin magen <3, hur känns det för dig? Jag börjar få lite panik med tanke på fl, det är jo så många år sedan och många säger att tredje fl kan vara värst
  • Vet hur det känns
    Any80 skrev 2017-05-28 11:45:55 följande:

Fin magen <3, hur känns det för dig? Jag börjar få lite panik med tanke på fl, det är jo så många år sedan och många säger att tredje fl kan vara värst

Tack.. tycker det är lite jobbigt att ha så liten mage.. knappt någon som ser att man är gravid.. ser nog lite dumt ut när jag vaggar som en pingvin med denna lilla mage. Men detta beror på min bukplastik som jag gjort.. bebisen hålls inne långt mot ryggen pga att man sytt mina magmuskler (kan inte delas som dom görs normalt när man är gravid)

Tredje barnet här med.. har också hört om den knepiga trean.. jag hoppas att allt ska gå bra. Har ialf bestämt mig för att ta Eda om det gör för ont.. förra så hade jag ingen bedövning alls och första blev katastrof snitt vid 8 cm. Är dock nervös att man blir så bedövad så man inte känner något och inte kan följa kroppens signaler

Hur gick dina tidigare förlossningar? Bedövning?
  • Lindseeey
    Malimari skrev 2017-05-28 09:13:03 följande:

Åh vad jobbigt Lindseeey!

Håller tummarna för att bebis ska stanna och växa sig större iaf några veckor till men varje dag gör ju skillnad <3

Tack så mycket! Ja precis, varje dag är värdefull för henne så vi hoppas på några veckor till !
  • Any80
    Vet hur det känns skrev 2017-05-28 13:52:35 följande:

Tack.. tycker det är lite jobbigt att ha så liten mage.. knappt någon som ser att man är gravid.. ser nog lite dumt ut när jag vaggar som en pingvin med denna lilla mage. Men detta beror på min bukplastik som jag gjort.. bebisen hålls inne långt mot ryggen pga att man sytt mina magmuskler (kan inte delas som dom görs normalt när man är gravid)

Tredje barnet här med.. har också hört om den knepiga trean.. jag hoppas att allt ska gå bra. Har ialf bestämt mig för att ta Eda om det gör för ont.. förra så hade jag ingen bedövning alls och första blev katastrof snitt vid 8 cm. Är dock nervös att man blir så bedövad så man inte känner något och inte kan följa kroppens signaler

Hur gick dina tidigare förlossningar? Bedövning?

Mitt första fl var en mardröm :) tog en evighet och gjorde extremt ont, med andra gick mycket bättre, men med båda barnen använde jag bara lustgas lite skeptisk när det gäller Eda just det med att inte kanske följa kroppens signaler, när var du beräknat? Jag e b den 18/7 :))
  • Lindseeey
    Vet hur det känns skrev 2017-05-28 09:39:46 följande:

Så jobbigt för dig!! Jag håller tummarna att hon stannar inne nån vecka till!! Kramar

Tack så jättemycket <3
Svar på tråden BF Juli 2017 ny