• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • LeyasMamma
    Pilotta skrev 2017-05-30 21:45:46 följande:

Hej jag är helt ny på sådant här. Jag är 45 år och ska få mitt första barn den 28 Juli ????. Jag har 4 st idag, vuxna bonusflickor sedan 17 år tillbaka som är helt fantastiska och de i sin tur har många barn. För mig är det dock mycket nytt när det gäller graviditet och barn under 6 år så nu är det jag som ringer dem och frågar saker ????. Sambon är lika nybörjare han, då han alltid levde i sin lastbil när barnen var små. Jag läser dock ofta här på familjeliv om allt möjligt som man känner igen sig i och tycker det är ett fantastiskt bra forum med fina människor ????

Grattis! Vad roligt med ett gemensamt barn och att dina bonusar kan ge dig så mycket tips och råd om saker och ting gällande graviditet!:) måste va lika roligt för dom att få dela detta med er :)
  • Summerchild
    Pilotta skrev 2017-05-30 21:45:46 följande:

Hej jag är helt ny på sådant här. Jag är 45 år och ska få mitt första barn den 28 Juli ????. Jag har 4 st idag, vuxna bonusflickor sedan 17 år tillbaka som är helt fantastiska och de i sin tur har många barn. För mig är det dock mycket nytt när det gäller graviditet och barn under 6 år så nu är det jag som ringer dem och frågar saker ????. Sambon är lika nybörjare han, då han alltid levde i sin lastbil när barnen var små. Jag läser dock ofta här på familjeliv om allt möjligt som man känner igen sig i och tycker det är ett fantastiskt bra forum med fina människor ????

Ja med vad häftigt... med tanke på din ålder... så det är ju helt fantastiskt.... grattis till graviditeten... spännande att få följa dig ... blir det nån planering för förlossningen lr får du vänta bara?
  • narie24
    acinnaleh skrev 2017-05-31 07:08:29 följande:

Alltså måste gnälla av mig ännu mera, sorry :(

Sen ungefär måndag fm har jag känt att det liksom strålat i en nerv i höger överarm, underarm och en väldigt ond punkt i höger skuldra. Domnar liksom bort nästan men samtidigt så känns det ungefär som man fått en stöt på elektriska knölen. Maken hittade ett ställe som var hårt i skuldran igår kväll och försökte massera bort den väldiga smärtan men det hjälpte inte. Fick ta alvedon när jag legat och vridit mig i sängen jättelänge :( ska ta upp det här med bm idag.

Hoppas kunna få hjälp ( vet inte om det är karpaltunnelsyndrom på g igen eller om det är arbetsrelaterat... jobbar 100% plus en massa ideellt med diverse dokument inför SM-tävlingar fre-sön).

Just ett fint graviditetssammanfattningsbesök att nästan grina över hur ont det gör plus ta upp hur dåligt vi tycker de behandlade oss på smvc ;( ska vi få tid att sammanfatta och skriva ner önskemål om sjukhusvistelsen också liksom... blääää

Man får gnälla! Herregud, du jobbar heltid och är höggravid. Då är allt tuffare. Du kanske behöver vila?
  • narie24

Och jag känner mig rätt glad idag :). Lyckats sova bättre än jag gjort på flera nätter. Tog två alvedon innan jag la mig igår och smärtan i höger sida har nog bara väckt mig 1-2 ggr i natt. Känner mig mkt piggare :).

• Treansresa

Någon som vet om man kan säga till Bm att man inte vill väga sig något mer förens sista besöket nu? Jag börjar få mer och mer hjärnspöken över vågen så vill knappt äta frukost innan Bm besöken skulle det bli akut snitt vet gubben min vikt.

• Bimbim79
    Treansresa skrev 2017-05-31 07:20:40 följande:

Någon som vet om man kan säga till Bm att man inte vill väga sig något mer förens sista besöket nu? Jag börjar få mer och mer hjärnspöken över vågen så vill knappt äta frukost innan Bm besöken skulle det bli akut snitt vet gubben min vikt.

Klart man kan! Vikt kontroll är frivilligt hos min bm, att man kollar vid inskrivning och nån gång mer är ju ok men varje gång är ju meningslöst. Dessutom så väger de dig när du kommer in på fl vilket jag tycker är ok.
  • Treansresa
    Bimbim79 skrev 2017-05-31 07:35:18 följande:

Klart man kan! Vikt kontroll är frivilligt hos min bm, att man kollar vid inskrivning och nån gång mer är ju ok men varje gång är ju meningslöst. Dessutom så väger de dig när du kommer in på fl vilket jag tycker är ok.

Tack för svaret! Då ska jag säga det idag. Här väger man varenda gång. Jag som många andra som har problem med vikten i huvudet blir det så fel för.
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-05-31 07:58:25 följande:

Tack för svaret! Då ska jag säga det idag. Här väger man varenda gång. Jag som många andra som har problem med vikten i huvudet blir det så fel för.

Vad olika det är! Jag vägde mig vid inskrivningen/ första besöket i v 8 och sedan dess har jag inte gjort det en enda gång. Ska göra det inför snittet ver jag. Men min bm har inte brytt sig. Hon är iofs väldigt stressad och gör bara det nödvändigaste.

Men absolut kan du säga att viktgrejen stressar dig och att du helst slipper.
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-05-30 10:53:51 följande:

Nej men förstod inte att jag hade värkar. Gick ganska fort.

Oj då, jag förstår att det där känns jobbigt då. Jättejobbigt när man inte känner att situationen är under kontrol och att msn har back upp och en tydlig plan. Hopps du får det där samtalet mkt snart.

Och att du får hjälp med armen! Fy vad jobbigt!
  • Sosozo
    KaffeOchHybris skrev 2017-05-30 13:05:55 följande:

Jag har en BB-papperspåse xD Behöver gympåsen för yoga och orkar inte fixa en ny bara för detta... så det blir en ICA papperspåse som jag slängt i lite grejer i. Men det funkar väl.

På tal om städning och att boa: 

Är lite sur idag. Sov inte bra och städfirman som jag hade hoppats på skulle komma hem till oss har inte hört av sig. Vi har ingen familj som kan hjälpa till att få i ordning hemmet innan BF, så jag hade tänkt betala för en storstädning från en städfirma eftersom jag inte kan göra allt som jag gjort tidigare, plus sambons skada gör att det blir för mycket för honom att göra själv. Lär ju inte bli så mycket tid för städ precis efter bebisen kommer och det är ordentliga dammråttor under sängen just nu.

Hörde av mig till dem första gången för cirka en månad sen via email och fick inget svar. Så ringde jag en vecka senare och då fick jag ett kundbesök bokat för veckan efter. Efter besöket verkade det lovande, kvinnan som äger företaget verkade seriös och sa att de kunde komma i början av juni, men att hon behövde se över schemat och skulle höra av sig med tider... det var typ 2 veckor sen nu och jag har inte hört något. Skickade ett sms i fredags och påminde vänligt om det men nu har jag fortfarande inte fått nått svar.

Suck! Jag tror det blir till att jag får samla krafterna och städa själv. Så skumt med företag som lixom inte verkar vilja ha ens pengar. Om de hade sagt till från början att det skulle bli svårt m. schemat hade jag ju i alla fall haft tid att kontakta någon annan.

Oj, men vad knäppt! Kan du byta firma? Det där har hänt mig med en gång. Med ett mindre företag. Jag ringde och ringde och hade tom betslat och fick till slut ett mail att de satt tillbaka pengarna på mitt konto och inye kunde komma. Jag testade ett större företag ich det gick bättre (även om jag inte var så nöjd med städningen men det är en annan historia, kanske otur).
Svar på tråden BF Juli 2017 ny