• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79

Lilleman vaknade till nu och har hållt låda i magen ett bra tag! Hickar på som vanligt igen. Han behövde kanske sova ut?! Har ju haft ett par sådan tillfällen tidigare med, tok vaken ett Par dygn sen varit lugnare. Vrider på huvudet nere i bäckenet med, letar väl efter tummen eller nåt, ilar rätt bra. Har ju känt rörelser hela dagen men inte så våldsamma, men klart han orkar väl inte boxas dygnet runt hela tiden. Blir bara nojjig nu när man närmar sig, dum som man är läser man ju massa skräckhistorier med såklart! Mensvärk till o från hela kvällen med. Så nu när han är som vanligt ska jag försöka sova lite, och hoppas han fortsätter så :)

• Newbie84
    Treansresa skrev 2017-06-27 21:17:35 följande:

Någon som har tips på en bärsele? Vi har en sjal men vill ha en sele också. Tycker det är en djungel!

Vi har en ergobaby som vi varit nöjda med :)
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-06-27 21:54:26 följande:

Jag är inne på Tula eller Ergobaby 360. Finns en bra Facebookgrupp som heter "Bärsjalar!" där man kan få bra information. :)

Tänkte isåfall beställa från knyt-an.se, de verkar ha lite av varje.

Har kollat på ergon. Sambon tycker dock det är viktigt att kunna vända barnet om man vill och vet ej om man kan det i tulan.

Facebook har jag tyvärr inte så där kan jag inte kolla:)
    Newbie84 skrev 2017-06-27 23:49:35 följande:

Vi har en ergobaby som vi varit nöjda med :)

Har du 360 eller den andra? Tänkte om du har saknat att kunna vända barnet om du har originalet
  • Noccis
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 18:25:41 följande:

Tack för alla gratulationer! Nu är vi på BB och jag försöker hålla mig vaken eftersom jag har en bebis som snuttar på bröstet.

Förvärkarna startade som alltså på söndag eftermiddag. De var dock så pass milda att jag ändå kunde sova ok. Tajmade och väntade på att de skulle bli korta och regelbundna, men vid 21 varierade det fortfarande en del i intervall. Men då gjorde det så pass ont att bad om att komma in, och det fick jag. Tur det, för det visade sig att jag redan var 8cm öppen. Sen tog det ett tag innan hinnsäcken sprack och värkarna var fortfarande för glesa, så värkstimulerande sattes in mot slutet. Eftersom jag kom in så öppnad så blev det bara lustgas, men smärtan kändes hanterbar fast jobbig så klart. Efter 4,5 timme var det klart. Ett stygn på varje blygdläpp, annars inga bristningar eller så. Känner mig väldigt nöjd med förlossningen i helhet. Hade velat gå hem direkt eftersom jag och bebisen mår så bra, men rutinerna här är att förstföderskor stannar natten för att kontrollera att amningen kommer igång.

Så det var vår story. :) ska bli spännande att följa er andra i tråden nu.

Wow låter som en väldigt fin förlossning. Skönt att du kunde vila i början. Har fått för mig att det är viktigt för att orka.
    Sitter och fantiserar massa olika scenarion för min förlossning ska bli så kul att se hur det blev sedan.
  • Preet90

Är det någon annan här som har sjukt ont i ryggen och ena benet som strålar ner till foten? Jag har haft ont i högra sidan av ryggen, rumpan och benet från vecka 27 men nu gör det så ont att jag knappat kan stå, gå eller ta på mig byxor. Det värsta är under natten när jag ska vrida och vända på mig, det går bara inte. :( :(

• sobrio88
    Preet90 skrev 2017-06-28 03:10:32 följande:

Är det någon annan här som har sjukt ont i ryggen och ena benet som strålar ner till foten? Jag har haft ont i högra sidan av ryggen, rumpan och benet från vecka 27 men nu gör det så ont att jag knappat kan stå, gå eller ta på mig byxor. Det värsta är under natten när jag ska vrida och vända på mig, det går bara inte. :( :(

Inte nu men min första graviditet. Hade från v 12 :/ Det kan vara en nerv som har kommit i kläm (på mig släppte det direkt efter förlossningen :) )
  • Preet90
    sobrio88 skrev 2017-06-28 03:19:09 följande:

Inte nu men min första graviditet. Hade från v 12 :/ Det kan vara en nerv som har kommit i kläm (på mig släppte det direkt efter förlossningen :) )

Kan man på något sätta kolla upp det? Det måste ju nästan vara så för ibland kan jag kan känna en jätte obehaglig smärta i några sekunder när jag går. :( har typ 3v kvar till bf och det verkar bara bli värre :(
  • sobrio88
    Preet90 skrev 2017-06-28 03:28:48 följande:

Kan man på något sätta kolla upp det? Det måste ju nästan vara så för ibland kan jag kan känna en jätte obehaglig smärta i några sekunder när jag går. :( har typ 3v kvar till bf och det verkar bara bli värre :(

Jag trodde det var foglossning och ett väldigt fysiskt arbete som jag inte kunde sköta (kunde ju inte gå..) så jag var hos läkaren för att bli sjukskriven. Så hon klämde på fogarna och eftersom jag inte ömmade i dom så sa hon att det antagligen var en nerv men blev sjukskriven för foglossning iaf eftersom det var liknande symtom :)

Jag vet, det gör svinont när man går så det enda man egentligen kan göra är att ta det så lugnt som möjligt. Jag spenderade ett halvår halvliggandes i sängen eller sittandes på golvet mot en vägg, haha ;)

Har du provat TENS så musklerna får smärtlindring? Man rör sig ju snett också och får ont i musklerna dessutom så det är ju en ond cirkel...
  • Preet90
    sobrio88 skrev 2017-06-28 03:39:57 följande:

Jag trodde det var foglossning och ett väldigt fysiskt arbete som jag inte kunde sköta (kunde ju inte gå..) så jag var hos läkaren för att bli sjukskriven. Så hon klämde på fogarna och eftersom jag inte ömmade i dom så sa hon att det antagligen var en nerv men blev sjukskriven för foglossning iaf eftersom det var liknande symtom :)

Jag vet, det gör svinont när man går så det enda man egentligen kan göra är att ta det så lugnt som möjligt. Jag spenderade ett halvår halvliggandes i sängen eller sittandes på golvet mot en vägg, haha ;)

Har du provat TENS så musklerna får smärtlindring? Man rör sig ju snett också och får ont i musklerna dessutom så det är ju en ond cirkel...

Jag har också trott att det är foglossning men nu känns det annorlunda. Tidigare kunde jag vara aktiv under dagen och smärtan kom oftast på kvällen. Nu i snart en vecka har smärtan ändrats och det gör ont 24/7.. Började gråta i ett centrum idag för att jag inte kunde gå. Det strålar i hela benet, kan knappt sätta mig på soffan utan hjälp.

Min man massserade benet igår och det gjorde sjukt ont, ville inte ens att han skulle röra benet. Lär nog få vara handikappad fram till förlossningen då. Får helt enkelt hoppas på att min lilla son tycker synd om mig och vill komma ut tidigare haha!

Nej, hjälper det med TENS? Frågar man bm om det?
  • Sosozo

Hej tjejer! Igår kl 15:00 kom min tös! 3600 g och 50 cm. Jag är oerhört nöjd med det planerade snittet! Hon började skrika redan innan de lirkat ut henne ur magen, haha! Alltihop tog i operationsrummet ca 40 min. Sedan 3 h på uppvak då jag fick ha henne och maken hos mig och hon testade att amma. Efter det var det födelsedagsfika på rummet! Hittills mår vi båda bra. Just nu sover hon och maken med. Vi har vårt eget Familjerum. Jag har adrenalin/ hormonkick fortfarande och bara kan inte sova! Ligger vaken och tittar på henne och väntar in morgonen.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny