• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    Wooden skrev 2017-06-28 20:17:23 följande:

Nej det är du inte! Men jag förstår känslan! Det är inte alls roligt. Men sådär blir det ibland och allt kan inte alltid bli som man tänkt sig. Man får tappa det ibland :)

Jag har hört det blir aldrig som man tänkt sig... man fantiserar innan hur det ska vara... sen kommer verkligen ikapp
  • Vet hur det känns
    Summerchild skrev 2017-06-28 20:59:53 följande:

Jag har hört det blir aldrig som man tänkt sig... man fantiserar innan hur det ska vara... sen kommer verkligen ikapp

Du är inte dålig!! Alla missar saker och allt blir inte som man tänkt. Ta nya tag :) hoppas ni hade det bra på Leksand och att ni inte frös i vattnet.. idag var det kanon väder här hemma.. badade på löga med barnen hela eftermiddagen. Cityfestivalen till helgen. Ta hand om dig nu!! Kramar
  • Newbie84
    Treansresa skrev 2017-06-28 00:09:12 följande:

Har kollat på ergon. Sambon tycker dock det är viktigt att kunna vända barnet om man vill och vet ej om man kan det i tulan.

Facebook har jag tyvärr inte så där kan jag inte kolla:)Har du 360 eller den andra? Tänkte om du har saknat att kunna vända barnet om du har originalet

Den vanliga, men hade jag köpt en ny idag så hade jag köpt 360. Jag harbprovat olika bärselar och det bästa är nog att prova i butik för att se hur de känns. Det jag gillar med ergon är att jag verkligen bär med höfterna och inte ryggen, Tex kan jag inte ha babybjörn som många andra gillar.
  • Newbie84
    narie24 skrev 2017-06-28 15:58:24 följande:

Med första barnet kände jag nada innan vattnet gick. Med andra hade jag några falska alarm

innan de riktiga värkarna drog igång. Den här

Gången har jag inte haft förvärkar (tror jag) men magen drar ihop sig emellanåt och det känns som barnet trycks nedåt.

Ngn mer som inte tränat andning i ngn större utsträckning? Hur har era erfarenheter varit vid tidigare förlossningar, har ni kunnat fokusera på andningen? Sitter och kollar igenom mina gamla understrykningar i boken "innan du föder", men minns inte hur användbart det faktiskt var. Mitt fokus var nog främst andningen i lustgasmasken.

Jag har inte gjort det, efter min första förlossning så tänkte jag att jag skulle göra det men blev inte så. Det gick dock hur bra som helst ändå, men körde också lustgas
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-06-28 21:16:07 följande:

Du är inte dålig!! Alla missar saker och allt blir inte som man tänkt. Ta nya tag :) hoppas ni hade det bra på Leksand och att ni inte frös i vattnet.. idag var det kanon väder här hemma.. badade på löga med barnen hela eftermiddagen. Cityfestivalen till helgen. Ta hand om dig nu!! Kramar

Ja .började med tjafs om säkerhetsskåpen på leksand sommarland :) för att dom som jobbar där är alla runt 16 år känns det som och kunde inte området riktigt där dom arbetar... men sen blev det kul och killarna fick bestämma sista timmen och jag såklart tittade på när dom lekte laser doom. Mina svullna ben blev dock lite problem och ville inte klaga för vad hjälper det. Badet var inte så kul då ingen ville åka rutschkana och jag kunde inte ens. Helt värdelöst.. om jag åker så gör dom det. Jag är väldigt viktig för att få alla att ha skoj tyvärr. :( ....jag är mer barn än mina barn :) så fläskpaddan fick titta på å styra upp vistelsen bara.

Och nu har vi ätit och jag kom på att vitpeppar är godare i potatis gratäng än svartpeppar. Det kom jag på nu efter 15 år :)
  • noova87

Grattis till er som redan fått. Är i v 36 + 2 eller nåt idag bf 23 juli. Hade förvärkar i sön/mån i flera timmar gick över tillslut, typ mensvärk och av och till starkare för att ebba ut på måndag förmiddag. Känns lite tidigt och få ännu. Sonen vart igångsatt i vecka 40 + 1 pga. preklamsin så vet inte hur det blir denna gång. Bara att besvären med bäcken/foglossning kom tillbaka igen från och varit bättre i några veckor. Märker dock att magen sjunkit ner men hon är lite ruckbar enligt barnmorskan idag. 

• Joline84
    Summerchild skrev 2017-06-28 19:34:05 följande:

Jag känner ..att jag är en skitdålig mamma... semestern blev inte bra... en olycka kommer sällan ensam....

Jag körde sönder fälgarna på en trotoarkant....sa till min man att jag kände mig konstig i huvudet bara minuterna innan... jo sockret var ju oxå svinlågt. Diabetes och ... bra ansvar...inte..

Vi hade inte ätit nåt på eller innan leksand sommarland....vi kom för sent dit...hade mindre än 4 timmar när jag trodde dom skulle stänga senare...allt är mitt fel. .. min son vill inte ha mat utan mosar i sig bär och jag orkar inte bråka... :(

Jag tappade mitt liv....är en dålig mamma :(

Var inte så hård mot dig själv. Det är inte alls konstigt att man missar saker och inte kan delta i allt nu som höggravid. Du är inte alls en dålig mamma. Du ville ge dina barn en rolig upplevelse. Allt kan inte vara upp till dig att det ska gå problemfritt hela vägen. Vi känner säkert igen oss alla lite i hur du känner och hur vardagen inte riktigt blir som vi tänkt nu. Sen är det såklart tuffare för dig med diabetes att hålla allt i balans. Släpp ditt dåliga samvete över det som varit och sänk kraven på dig själv lite nu sista tiden. Det är ingen som dömer dig så hårt som du själv. Jag hade också blivit besviken och ledsen, och det får man vara, för en stund.
  • Bimbim79
    Summerchild skrev 2017-06-28 19:34:05 följande:

Jag känner ..att jag är en skitdålig mamma... semestern blev inte bra... en olycka kommer sällan ensam....

Jag körde sönder fälgarna på en trotoarkant....sa till min man att jag kände mig konstig i huvudet bara minuterna innan... jo sockret var ju oxå svinlågt. Diabetes och ... bra ansvar...inte..

Vi hade inte ätit nåt på eller innan leksand sommarland....vi kom för sent dit...hade mindre än 4 timmar när jag trodde dom skulle stänga senare...allt är mitt fel. .. min son vill inte ha mat utan mosar i sig bär och jag orkar inte bråka... :(

Jag tappade mitt liv....är en dålig mamma :(

Du är ingen dålig mamma, du är mänsklig!!! Vi har alla sådana dagar, man tappar det, man får psykbryt, allt blir fel! Det kallas livet! :) däremellan är ju det som räknas!
  • Treansresa

Nu är det spännande! Natten har varit sömnlös. Vid 23 började förvärkar eller vad det är. Dom kommer som dom ska men är inte tillräckligt långa eller onda! Men smärtan har ökat hela natten sakta men säkert!

Bara tiden får utvisa om det går över och jag kan somna eller om det är på gång! Vågar inte hoppas då kroppen lurat mig många gånger.

Svar på tråden BF Juli 2017 ny