• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 20:53:33 följande:

Jo så är det ju garanterat :) men jag har inga sammandragningar alls när jag är lugn och vilar. Däremot när jag rör mig och håller igång så känner jag av det mer :)

Ja överansträngning kan leda till det. Vila ska hjälpa då. Det är att kroppen är beredd på att föda barn om ett hot skulle uppstå. Den gravida är mkt sårbar mot farligheter ....så är det för djur som fortfarande lever med dessa faror. Det gör ju inte vi men kroppen förstår ju inte det. :)
  • Summerchild

Någon som sätt en sådan fall lucka före ett övergångsställe nån gång? Ju fortare man kör ju öppnare är den och vette fan vad som kan hända med bilen men jag tvärbromsade. Blev rädd då det var 1a ggn och trodde att det var ett misstag mot mig. Körde tillbaka och likadan på andra sidan som öppnade sig lite denna gång pga lägre fart.... se bild :) ....Västerås detta nära kokpunkten.
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-02 21:17:28 följande:

Ja överansträngning kan leda till det. Vila ska hjälpa då. Det är att kroppen är beredd på att föda barn om ett hot skulle uppstå. Den gravida är mkt sårbar mot farligheter ....så är det för djur som fortfarande lever med dessa faror. Det gör ju inte vi men kroppen förstår ju inte det. :)

Ja det är nog gamla instinkter som sitter kvar i kroppen. Hade mer än gärna känt av lite mer tecken på att det skulle kunna vara på g men inte då :)
  • Noccis
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 20:24:03 följande:
    Jag får också bara sammandragningar när jag grejar och är igång, men så fort jag vilar så försvinner dom....
    Skönt att jag inte är ensam
  • Summerchild
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 21:26:19 följande:

Ja det är nog gamla instinkter som sitter kvar i kroppen. Hade mer än gärna känt av lite mer tecken på att det skulle kunna vara på g men inte då :)

Bara jag är snygg när jag föder men seriöst jag har gått upp 25 kg nu :S ska du se en bild ...haha
  • Leeandra

Roligt att det händer så mycket i tråden och grattis till alla små bebisar som kommit! Själv har jag hunnit med Legoland och Lalandia vattenpark och är på väg hem till Gotland igen ( v. 36+5 idag ). Höll mig lugn på Legoland men var tvungen att tokåka alla vattenrutschbanor på Lalandia . Folk tittade lite konstigt förstås, men det bjuder jag på. Lycka till alla blivande mammor, nu är snart alla bebisar här!

• Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-07-02 20:30:57 följande:

Ja du med? ...jag har inte fått nåt datum än. Men först måste jag på torsdag få veta att han ligger rätt och annars blir det ju vändningsförsök. Men börjar ana att han ligger bra nu.... för fet är han nog att kunna vända sig igen haha... men kommer nog väga runt 4800 kanske mer när dom satt igång mig.. som med förra sonen :S

Nej jag har ju redan passerat bf med en dag.

Alla verkar ju få innan bf men icke jag.

Så ställer in mig på igångsättning om ca 2 veckor när man räknas som överburen. Haha.

Får minst 2-3 samtal, sms om dagen sen ett par dag tillbaka där de undrar om bebis kommit.

När är du beräknad till annars ?
  • LeyasMamma
    Summerchild skrev 2017-07-02 21:59:03 följande:

Haha vecka 37....och 25kg upp :)

Då ska du se mig :D vågar inte ens bjuda på en bild! Men din mage ser väldigt låg ut så kanske är dax snart :) gissar på att du inte är så stor som ogravid så du ska se att du snart är ditt rätta jag igen :)
  • Newbie84
    Joline84 skrev 2017-07-02 19:30:53 följande:

Så har mina 2 tidigare legat. Vidöppen bjudning. Enl läkaren roterade inte barnen som dem skulle då jag troligen är liten i förhållande till deras stl. Bm sa att det kan bero på formen på bäckenet. Ofta blir det långdraget o mycket smärta mot ryggen. För mig blev det skutsnitt och sugklocka. Blir nu snittad istället.

Jag är liten och mitt första barn var långt, har alltid undrat hur han fick plats då min mage inte var så stor heller haha, denna gång fick jag en mkt mindre bebis och han roterade rätt så att säga. Det gjorde heller inte lika ont denna gång i värkarbetet.

Skönt att du blir snittad denna gång då :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny