• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 09:32:27 följande:

Idag va vi inne på mvc igen för kontroll, gör inget annat än att ränna där nu för tiden. Idag va de lika mycket osäkerhet kring hur lillan ligger så dom skulle kontakta specmödra för ett ul. Blir ju spännande att se hur detta ska gå om hon ligger i säte? Undra om dom gör vändningsförsök såhär sent?

I vilken vecka ör du?

Jag gjorde vändning i vecka 38(37+4) och förstod det som att de helst inte gör det senare än de veckan, iaf inte här.

Annars kanske de gör vändning och sätter igång dig direkt efter ?
  • LeyasMamma
    Haiduchi skrev 2017-07-03 11:06:51 följande:

I vilken vecka ör du?

Jag gjorde vändning i vecka 38(37+4) och förstod det som att de helst inte gör det senare än de veckan, iaf inte här.

Annars kanske de gör vändning och sätter igång dig direkt efter ?

Är i 39+1 idag, så vet inte riktigt hur dom gör om hon nu skulle ligga i säte. Ligger din rätt nu då? Inte lagt sig i tvärläge igen efter?
  • Bimbim79

Grattis preet90, å va fort det gick!

Jag hade ännu en natt med massa sammandragningar. Magen blir verkligen som en hårdpumpad basketboll. Sjukt att den ens kan bli så hård! Har ca 2 rejäla sådan på 10-12 minuter. Håller på några timmar sen ger det sig. Men de gör ondare för varje gång det börjar. Vaknade av sammandragningar, samt kissnödig efter 4 timmars sömn. Påminner ganska mycket om yngsta dotterns förlossnings start som höll på i dagar. Men så va jag öppen 6 när jag kom in o det verkligen började göra ont.
    Lite orolig för att det ska bli bråttom när det är dax, små ont lite hela tiden som saktar ökar gör ju att man vänjer sig vid smärtan. Vet sista biten gick fort ( beräknat på att jag hade Eda, hade ju gått ännu fortare utan den såklart) men vi får se! Maken har lugnat sig iaf!

• Summerchild
    Treansresa skrev 2017-07-03 07:43:24 följande:

Skrev tokigt då jag glömde tecken. Klockan 22:29 var han ute:)

Aha ok.... :) tänkte väl hehe men rätt liten ändå.... min bebbe är uppskattningsvis 3500 nu men det är 3 veckor kvar :(
  • GrönaDruvan

Idag är Olle 2 veckor och är precis hemkommen från BVC besök.
    Han vägde nu 3096 gram, så han är något över sin födelsevikt nu. Ska kämpa på med amningen en vecka till och måste väcka honom för att äta var tredje timme. Han sover ju så mycket vårat lilla pyre.... går han inte upp fortare i vikt så blir det nog att vi får ge honom lite tillägg.
    Längden var fortfarande 50, så hon trodde att de mätt fel på förlossningen. Han måste varit kortare när han föddes.
    Huvudmåttet var 34,6 nu, och 34 när han föddes.

Jag börjar bli lite rastlös hemma..någon som har förslag på aktiviteter man kan göra? Vi har liksom inget planerat i sommar, och vädret är ju rent ut sagt pissigt.
    Vill ju inte göra inomhusaktiviteter med en liten bebis.

• Vårivfresa
    Treansresa skrev 2017-07-03 00:39:01 följande:

2229 kom en underbar liten pojke ut! Moderkakan hade ett svart hörn=kantsläpp så tur jag stod på mig:)

Stort stort grattis till hela familjen :)
  • Wooden
    narie24 skrev 2017-07-02 10:59:48 följande:

Ngn som känner igen sig i det här? Senaste veckan efter jag ätit frukost har jag blivit helt sänkt. Skakig, matt, tyngandes och lätt illamående. Mina tarmar har varit ur form hela magen. Mår allmänt dåligt.

Brukar bli bättre när jag tvingar mig igång för dagen, ätit lunch osv.

Ja, jag har faktiskt känt mig sådär på förmiddagarna! Efter frukost som du säger. Typ som ett rejält blodsockerfall fast det är helt motsägelsefullt precis när man ätit. Har flera förmiddagar fått parkera sonen framför tvn och joinat honom liggandes som en padda i soffan. Brukar också bli bättre vid lunchtid. Konstigt!
  • FrökenMp

Idag kollade bm tappen som var 2 cm och jag var öppen ca 1,5 cm så hon gjorde även en hinnsvepning. Förstår inte hur jag kan ha öppnat mig lite utan att ha känt nåt. Fast det kanske man inte gör? Haha. Åååå hoppas såååå på bebis nu!

• Summerchild
    Wooden skrev 2017-07-03 13:23:32 följande:

Ja, jag har faktiskt känt mig sådär på förmiddagarna! Efter frukost som du säger. Typ som ett rejält blodsockerfall fast det är helt motsägelsefullt precis när man ätit. Har flera förmiddagar fått parkera sonen framför tvn och joinat honom liggandes som en padda i soffan. Brukar också bli bättre vid lunchtid. Konstigt!

Jag har känt mig slö efter frukost men för att man blir mätt och kroppen inte haft nån energi under natten att jobba med. ...sen är vi tyngre nu och den gravida kroppen blir tröttare. Det kan ta några timmar innan jag är piggare. Så är jag jämt. Utan att vara gravid. 3-4 timmar behöver jag för att starta :)
  • Summerchild
    FrökenMp skrev 2017-07-03 13:37:19 följande:

Idag kollade bm tappen som var 2 cm och jag var öppen ca 1,5 cm så hon gjorde även en hinnsvepning. Förstår inte hur jag kan ha öppnat mig lite utan att ha känt nåt. Fast det kanske man inte gör? Haha. Åååå hoppas såååå på bebis nu!

Berätta vad du känner efter din hinnsvepning :) vilken vecka är du i nu.? Jag har dålig koll på alla :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny