• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • narie24
    Haiduchi skrev 2017-07-14 12:33:06 följande:

Hur mår du nu?

Ät lagom så inte ditt blodsocker går upp och ner ifall du mår dåligt.

Inte kul att känna så när man börjar närma sig att föda.

Är det första barnet ?

Försökt sova lite nu på fm men har så svårt att komma till ro. Nu spökar tarmarna och gjort nr 2 fyra gånger redan idag. Ska försöka äta lite lunch nu.

Väntar tredje barnet.
  • narie24

Tycker att lillan känns lugnare idag i magen. Får lite reaktioner när jag puffar på magen men annars lugnare. Är det normalt?

• Haiduchi
    narie24 skrev 2017-07-14 12:57:57 följande:

Försökt sova lite nu på fm men har så svårt att komma till ro. Nu spökar tarmarna och gjort nr 2 fyra gånger redan idag. Ska försöka äta lite lunch nu.

Väntar tredje barnet.

Hoppas dina toabesök är tecken på att det är igång. Eller så var det kanske därför du kände dig helt off i morse.

Tiden får utvisa.
  • LeyasMamma
    narie24 skrev 2017-07-14 13:05:13 följande:

Tycker att lillan känns lugnare idag i magen. Får lite reaktioner när jag puffar på magen men annars lugnare. Är det normalt?

Min har också varit lugnare dom sista dagarna, misstänker att det börjar bli trångt. Men hon får skylla sig själv som är där inne på övertid ;) hon annars inte hur mycket yta hon får att röra sig på när hon kommer ut sen :D att tarmarna vill tömma sig kan vi hoppas är ett bra tecken! Så gjorde min kropp med första, som fyller 7 idag :) <3
  • Summerchild
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 08:24:48 följande:

Jag ringde vårdcentralen som sedan bad mig ringa förlossningen. Så jag ringde dit och har fått en tid kl 9 hon bad mig ta med alla papper från barnmorskan. Ska träffa en läkare. Vet inte hur detta ska gå? Antingen får dom göra kejsarsnitt eller så ge mig extrem smärtlindring eller starta förlossningen så jag slipper gå med denna värk. Måste få kunna sova :(

Samma här ...nu är det värre än nånsin ....kan inte sitta ligga lr stå.... men 6 dagar kvar... känner mig gnällig i onödan.... jag tror pojken ligger på 4kg nu och det är det som är problemet.... kanske därför tårarna kommer lite lätt från kinderna.... vill inte visa mig för svag. Men råkar göra det nu ändå.... har en strålande smärta på vänster sida. Håller upp magen lite när jag står.... kanske lite bättre då.... sovit 3-4 timmar... hur ska man orka med förlossningen :(
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-07-14 09:30:06 följande:

Bf idag!

Och har inte sovit såhär dåligt på läääänge. Allt har varit fel i natt. Känner mig helt matt och skakig idag, tom på energi. Är det kroppens sätt att förbereda sig att typ behöva mer mat? Känner mig helt gråtfärdig.....

Tänkte att man fan glömmer det här till nästa unge... det är ju inte klokt hur jag lyckas skaffa mig 4 ungar å ändå kommer inte ihåg hur illa/ont det var på slutet... vi gråter alla här tillsammans :(
  • Vet hur det känns
    LeyasMamma skrev 2017-07-14 11:22:29 följande:

Jag hoppas verkligen dom sätter igång dig imorn! Inte mänskligt att behöva gå och vänta med smärta och att inte få klara besked. Förstår om du blir ledsen, tufft att gå och bära bebisen så länge på övertid med foglossning och ischias! Räcker att bara vara gravid och må bra för att det ska vara psykiskt påfrestande.Hoppas dom hjälper dig nu! Eller åtminstone ger dig en sovdos så du kan få vila! När va du beräknad till?

Varit på förlossningen hela FM. Totalt överfullt så fått vänta många timmar. Har fått utskrivet Citodon, Paraflex samt alvedon 650mg som jag ska äta tre gånger om dagen. Sjukt ont!! Hon sa att jag kunde bli inlagd om jag ville.. (på ortopeden) men tackade nej. Hoppas det blir bättre med smärtlindring.. förlossningen vill man inte starta (v 39 på måndag) då hon sa att det blir för stor smärtpåverkan. Läkaren sa att smärtan brukar bli bättre efter några dagar/vecka
  • LeyasMamma
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 14:01:36 följande:

Varit på förlossningen hela FM. Totalt överfullt så fått vänta många timmar. Har fått utskrivet Citodon, Paraflex samt alvedon 650mg som jag ska äta tre gånger om dagen. Sjukt ont!! Hon sa att jag kunde bli inlagd om jag ville.. (på ortopeden) men tackade nej. Hoppas det blir bättre med smärtlindring.. förlossningen vill man inte starta (v 39 på måndag) då hon sa att det blir för stor smärtpåverkan. Läkaren sa att smärtan brukar bli bättre efter några dagar/vecka

Hur funkar det med paraflexen om det skulle hoppa igång då? Eftersom den är muskelavslappnande? Hoppas att det hjälpers medicinerna nu så du får slappna av lite.
  • narie24
    Vet hur det känns skrev 2017-07-14 14:01:36 följande:

Åh vad kämpigt :(. Men hoppas tabletterna hjälper mot smärtan.

Överfullt på förlossningen? Usch blir nervös över hur det kommer bli när man väl ska åka in. Var bor du?
  • Summerchild
    narie24 skrev 2017-07-14 14:14:30 följande:

Åh vad kämpigt :(. Men hoppas tabletterna hjälper mot smärtan.

Överfullt på förlossningen? Usch blir nervös över hur det kommer bli när man väl ska åka in. Var bor du?

Vi båda bor i Västerås. Nä eftersom jag har fått tid på förlossningen 2 veckor före så antar jag att det inte är överfullt.... jag vill ha epidural direkt annars lär jag skrika högst å eventuellt rymma bort.... vart bor du narie?
Svar på tråden BF Juli 2017 ny