• Anonym (Kalle)

Är hon förälskad i en kvinna?

Jag stötte av en tillfällighet på min hustrus SMS-meddelanden i vår gemensamma Ipad. Hittade då en konversation mellan henne och en jämnårig kvinna som var överfull av olika varianter av röda hjärtan och puss-symboler vilket fångade mitt intresse. Ord som återkom var mys-Lotta, sötaste lilla vän, puss o kram och liknande uttryck. Måste erkänna att jag är väldigt osäker på hur det ska tolkas. Jag vet vem kvinnan är, inget min fru smyger med eftersom dom har en naturlig gemensamt intresse. Skriver kvinnor i 60-årsåldern så här ?vänner emellan? ? eller tror ni det har gått längre en så? Min fru är inte någon som direkt ?tar ut svängarna? när det gäller sex ? men samtidigt har jag ibland anat att hon har ett visst intresse för andra kvinnor.

Är jag bara paranoid? är det kanske ett helt normalt språk kvinnor emellan? Eller är det en förälskelse på gång?

• Svar på tråden Är hon förälskad i en kvinna?
  • Meriall

Jag skriver så till min bästa vän. Vi är yngre men 35 år iaf... och absolut inga såna känslor där. Finns inget sexuellt i konversationen utan bara gulliga känslor så är det nog större chans att det bara är vänskapligt tänker jag.

• Anonym (Kalle)
    Meriall skrev 2016-12-19 12:14:07 följande:

Jag skriver så till min bästa vän. Vi är yngre men 35 år iaf... och absolut inga såna känslor där. Finns inget sexuellt i konversationen utan bara gulliga känslor så är det nog större chans att det bara är vänskapligt tänker jag.

Tack för svar. Det är nog det jag också tror. Men det känns som det är på en annan planet jämfört hur jag själv uttrycker mig. Såna uttryck är exklusiva när jag SMS-ar till min partner.
    Snacka om skillnad mellan kvinnor och män här.  Glad
Svar på tråden Är hon förälskad i en kvinna?