• Anonym (...)

Knackningar från tom lägenhet!

Jag bor i en hyreslägenhet och för ett par veckor sedan så flyttade min granne som bodde mittemot mig ut. Bor på nedersta plan.

Några dagar efter att hon flyttat ut så började jag höra märkliga knackningar från lägenheten. Det är helt seriöst som att någon står och knackar på väggen. Det låter VARJE kväll och natt, aldrig annars.

Ja, jag är helt säker på att det är från den tomma lägenheten det kommer ifrån och jag är även helt säker på att hon har flyttat ut.

Hur som helst, detta är ju störande men även jävligt läskigt. Jag bor ensam men är egentligen inte alls en lättskrämd person, men detta blir jag fan skiträdd av. Jag har försökt med musik i öronen för att inte tänka på det, men det funkar inte eftersom att jag inte kan somna med musik.

När min pojkvän har varit här och sovit här så har han också hört knackningarna. Han blir lika förbryllad som jag.. så det är absolut INTE något jag inbillar mig! Varför jag nu skulle göra det.

I skrivande stund pågår knackningarna och har gjort det sedan 11-tiden ungefär. Har inte ens varit nära att somna. Är så jävla rädd.

Min pojkvän säger att jag ska kontakta hyresvärden och berätta om knackningarna men det känns lite som att de inte kommer ta mig seriöst, så jag vettefan. Men vad ska jag annars göra? Och vad kan det vara? Det enda jag har i min skalle är: ande, ande, ande.

• Svar på tråden Knackningar från tom lägenhet!
  • Farfallos
    Melissenta skrev 2016-12-20 10:29:05 följande:
    Såååå smallminded du är.
    Forsätt leva i din tråkiga världsbild
    Tråkigt är subjektivt, men eftersom jag har förmåga att se det inspirerande i den utmanande föränderliga verkligheten så är jag nog inte så smallminded som den är som behöver förhålla sig till dikt och fantasier.
  • monkees

Ring teves "Det okända" så kommer Terry Ewans till dig och förklarar *typ* att det är en gammal dam, inte lång och inte kort, varken tjock eller smal, som har bott på tomten där ert hus ligger nu för sisådär en jääääääädra massa år sen.......och hon är SUR

• VictoriaJ02

Skeptikernas syfte kan ju för övrigt inte vara annat än att göra livet för oss andra tråkigare genom att hävda att allt som tillhör det övernaturliga och mystiska är fantasier, sinnessjukdom eller bara inbillning. Om inte så hade de blankt struntat i sådana här trådar.

• Anonym (Eva)

Jag tycker stt du ska kontakta värden så att han kan kolla så att allt är ok i lägengeten. Det kan vara något som är löst i ventilationen eller nåt som behöver åtgärdas. Min enda tanke om det är ett spöke, är att utesluta naturliga orsaker först. De som tror på spöken brukar glömma bort den biten. Och om det är ett spöke, vad skulle syftet vara att stå och slå i samma vägg efter en viss tid på dagen? En kraftfull ande borde väl stå och slå på väggen i ditt sovrum istället?

• monkees
    VictoriaJ02 skrev 2016-12-21 04:42:08 följande:

Skeptikernas syfte kan ju för övrigt inte vara annat än att göra livet för oss andra tråkigare genom att hävda att allt som tillhör det övernaturliga och mystiska är fantasier, sinnessjukdom eller bara inbillning. Om inte så hade de blankt struntat i sådana här trådar.

Så du menar att i en sådan här tråd får man inte yttra sig om man INTE tror på spöken?
  • Anonym (B)
    VictoriaJ02 skrev 2016-12-21 04:42:08 följande:

Tänk ett steg längre. Självklart vill man ju försöka lugna Ts och komma på olika orsaker det kan bero på. Att elda upp hennes rädsla ännu mer tycker jag är jävligt oschysst... sen var det ju någon som snackade om sinnessjukdom men såna är ju bara att ignorera. De flesta av oss vill ju väl.
  • Linnea1994
    Anonym (...) skrev 2016-12-20 09:41:15 följande:
    Haha, nej. Detta är ingen trolltråd och jag kan garantera dig att jag inte har psykologiska problem, men tack ändå hjärtat. :)
    Lyser det I lägenheten på kvällarna när det knackar?
  • MsS

Den här tråden gjorde mig seriöst rädd!

Svårt att duscha häromdagen tom då jag började tänka att kanske någon skulle stå bakom skynket!

Kom oxå att tänka på då jag hörde knackningar i vad som lät som ett bord för några år sedan när jag studerade utomlands, varje kväll vid 23 infann det sig i vardagsrummet!

• Anonym (B)
    MsS skrev 2016-12-21 11:54:04 följande:

Den här tråden gjorde mig seriöst rädd!

Svårt att duscha häromdagen tom då jag började tänka att kanske någon skulle stå bakom skynket!

Kom oxå att tänka på då jag hörde knackningar i vad som lät som ett bord för några år sedan när jag studerade utomlands, varje kväll vid 23 infann det sig i vardagsrummet!

Usch det där med duschen känner jag igen :) likadant att sminka av sig, då inbillar jag mig ibland att när man kollar upp igen så kommer man se någon i spegeln bakom sig haha! Löjligt egentligen :)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Melissenta skrev 2016-12-20 08:16:55 följande:
    Varje kväll/natt?

Folk som inte tror på det övernaturliga..ni är sååååååå tråkiga!

Oftast finns det logisk förklaring till saker och ting, men att det FINNS en annan värld som inte alla kan se och känna, att det finns metafysisk och att naturen, människor och föremål har energier vore dumt att förneka.
    Det är ju inte det minsta dumt att "förneka" existensen av en sådan värld eftersom ingen evidens finns för att det existerar en sådan värld.

Precis som det inte vore dumt att "förneka" Sagans drake: rationalwiki.org/wiki/The_Dragon_in_My_Garage

Energier finns ja, allt består av energi. Men att påstå att dessa energier är något annat än just energikonceptet som vi känner till kräver förstås belägg.

Var är det som gör att vi som "inte tror på det övernaturliga" är tråkiga?
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Mandel

Kan det inte vara så att det är ett ljud som funnits tidigare, men då hade den som bodde i lägenheten möbler och mattor som kanske dämpade ljudet?
    Därför har ni inte hört det tidigare.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (B)
    Mandel skrev 2016-12-21 19:58:25 följande:

Kan det inte vara så att det är ett ljud som funnits tidigare, men då hade den som bodde i lägenheten möbler och mattor som kanske dämpade ljudet?

Därför har ni inte hört det tidigare.

Har redan skrivit den funderingen men Ts verkar inte vilja ta in det!
  • Anonym (Eva)

Jag tycker att tv serien ghosthunters på Syfy var bra de första åren. De var en grupp som åkte hem till folk som misstänkte att de hade spöken hemma, och så utredde killarna detta. Deras syfte var att först utesluta elfel, ventilationsfel och andra fysiska orsaker, och i de allra flesta fall så fanns det en förklaring, och husägaren kunde åtgärda och få lugn och ro.

I de fall det var spöken tog de dit ett medium och tog bort problemet.

Jag tycker att vi är snabba på att skrika spöken så fort det är något, så därför gillade jag programiden. Serien visade att det är väldigt ovanligt med spöken, och att de definitivt inte står och utför knackningar efter en viss tid på dygnet. Jag säger det som tröst, inte för att argumentera.

• Anonym (Katt)

Min granne var bortrest härom veckan. Hela veckan hördes det ljud. Stolar som drogs, vatten som spolades osv. Det var från grannen ovanför. Heeelt sjukt att de här pisshyreslägenheterna är så lyhörda att jag hör grannen TVÅ våningar upp när det var en tom lägenhet mellan oss.

Men som någon skrev, ring Terry och "det okända". De kommer garanterat säga "men idag hände ingenting...." (de har inte fångat en händelse på 15 år)

• monkees

Jag tror inte ett dugg på spöken trots att jag faktiskt sett ett!!! Verkligen SETT! Jag var *typ* sju-åtta år och skulle sova över hos min kära farmor. Vi släcker och efter en stund ser jag min farmor stå vid utdragssoffan och titta mycket fundersamt ner på mig. "-Men kom och lägg dig du också farmor, säger jag", -"Men jag ligger ju redan" säger farmor, från bädden bredvid. Jag kryper under täcket och blir livrädd. Skulle jag tro på spöken så skulle jag kunna tänka att kvinnan jag såg stå där och se precis ut som min farmor (helfigur, tydlig) var farmors döda mamma *typ" men nu tror jag bara att jag antagligen var i ett halvsovande tillstånd och såg i syne.

• Arbor

I huset jag växte upp knackade det ofta på dörren till mitt rum.
    Jag trodde alltid att det var mamma eller pappa som ville meddela att maten var klar eller liknande. Jag brukade göra klart det jag höll på med och gå ner och kolla vad de ville. Det sa att de inte knackat men att de precis skulle ropa på mig.
    Lite mystiskt Glad 

Svar på tråden Knackningar från tom lägenhet!