Hjälp ang iphone inför jul
Ok. Först och främst, logga ut från icloud och hitta min iPhone. När du har gjort det så återställer du mobilen (Inställningar, allmänt, nollställ). Sen blir den som ny inuti.
Ok. Först och främst, logga ut från icloud och hitta min iPhone. När du har gjort det så återställer du mobilen (Inställningar, allmänt, nollställ). Sen blir den som ny inuti.
Men du måste alltså nollställa helt, inte bara radera inställningar eller dylikt. Sen skaffar du en mejl och ett apple-id åt honom så är han good to go. :)
Och eftersom han är under 13 så kan du skaffa ett barn-id. Fast då måste du ha på familjedelning.
Nej, inget försvinner från din egen.
Nej, inte per automatik. Däremot får han tillgång till alla appar du har laddat ner och så vidare om du inte väljer att dölja det.
Jag skaffade ett vanligt ID till min åttaåring, utan familjedelning. Inget kort är kopplat dit, men man kan ju fylla på hans kredit om han vill kunna köpa appar eller så. I iPhones finns också något som heter begränsningar. Där kan du ställa in diverse saker och åldersgränser och så.
Ja, allt försvinner. Men om du har två iPhones så kan du skicka över grejerna med airdrop till din andra iPhone innan du nollställer pojkens telefon.
Du sätter igång airdrop på båda telefonerna (från kontrollcenter, du drar uppåt på skärmen så kommer massa grejer upp). Du letar upp det du vill skicka och sedan väljer du att dela det och väljer airdrop. :)
Jag hjälper gärna till, så du ska inte känna så :)
Haha, jaha, där ser man. :) Men har du inte dina bilder och så sparade i icloud då? Alltså har du aktiverat bildbiblioteket i icloud? Antagligen inte eftersom du inte ser dem på din nya tel.
Nej, inte dropbox. Icloud :) Om du aktiverar bildbiblioteket i icloud på båda telefonerna så kommer alla bilder och videos att synkas till båda telefonerna. När det är klart så kan du logga ut från icloud på grabbens mobil och återställa den :) Är det något mer än bilder och videos som du vill spara från den?
Men om du går in i inställningar och sen bilder? Jag minns nämligen inte hur det var i IOS 9. Eller vilket OS har telefonen? Tror att bildbiblioteket kom först i IOS 8 någon gång.
Ja, det funkar från en viss version av IOS. Men om du uppdaterar nu så borde det fungera sedan.
Men bilderna kommer iaf komma till icloud. Aktivera det på din andra tel också så ser du hur de kommer dit :)