Min fru är extremt extrem
Vet ju inte exakt vad det är som är så bökigt, men om ni skulle separera skulle hon bli TVUNGEN att söka hjälp o ta itu med sig själv. Som hon vägrar göra nu, därför att du förmodligen gör allt åt henne..
Vet ju inte exakt vad det är som är så bökigt, men om ni skulle separera skulle hon bli TVUNGEN att söka hjälp o ta itu med sig själv. Som hon vägrar göra nu, därför att du förmodligen gör allt åt henne..
Ja, då var det som jag skrev. Att hon kommer undan med allt - eftersom du ju fixar allt åt henne. O det vet hon. Vad skulle hända om du inte skötte detta med t ex räkningar o försäkringskassan? Allt skulle förmodligen bli kaos o gå utför. O samma med om du inte var på henne om att öppna brev, lämna tillbaka böcker, kläder, etc.
Vad är det för snack hon vill att du ska sköta utåt? Har hon sjukpeng eller jobbar hon? Hur klarar hon av barnen? Tror det vore bra för dig att söka en samtalskontakt på egen hand, prata om detta o få råd om hur du ska göra. Eller kanske prata med nån på soc, familjeenheten?
Hur din fru än är, vilken ev diagnos hon har är helt ointressant när det finns barn i förhållandet tänker jag. Då måste man alltid försöka kämpa för att det ska bli bättre, det är barnen värda! Kontakta familjerådgivningen om inget annat funkar. Det är gratis, kolla kommunens hemsida. Vägrar din fru tror jag du kan gå själv för att få tips om hur du ska tänka/göra.
Lycka till!
Jag ställer frågan igen; har hon sjukpenning eller jobbar hon? Hur funkar det isf?
Har ni gemensam ekonomi?
Hur funkar det eftersom inte verkar ha nåt begrepp om pengar? Hon klarar ju inte ens av koden för att betala räkningar på datorn trots en massa försök, sa du.
Varför inte prata med nån på soc, eller familjeenheten?
Du skulle kunna ställa nån slags ultimatum; jag orkar inte ha det så här längre, antingen söker du/ vi hjälp tillsammans eller så blir det separation. Detta inom 3 månader (t ex). Om du går skulle hon TVINGAS se allt hon inte klarar i vitögat, o tvingas söka hjälp för det. Som jag också skrev tidigare. Det finns massor med stöd att från vården, kommunen o soc vid funktionsnedsättningar, så du vet bara.
Men du skriver bara att alla har ADHD mer eller mindre, att folk är olika bla bla.
Ni har tre småbarn, den yngsta 5. Tänk om du plötsligt skulle falla ifrån, vad skulle hända då? En bilolycka t ex. Hur skulle det då bli med barnen, ekonomin nu när hon inte verkar fixa nånting? Har du inte tänkt på det? Stackars barnen.
Fattar du verkligen inte allt detta?
Bra att inte lämna ut sig för mycket, det skulle inte heller jag göra. Men det är ju bra att hon klarar av att ha ett jobb iaf, tänkte att hon kanske var sjukskriven o så får du sköta allt kring det också.
Förstår att du är less. Jättebra om du kontaktar dom, om dom inte kan hjälpa så fråga vart dom kan hänvisa dig vidare? Skulle jag göra iaf.