Inlägg från: Aileen Allannah |Visa alla inlägg
  • Aileen Allannah

Min fru är extremt extrem

Jag får nog erkänna att jag har tendenser att vara som din fru. Jag sticker gärna huvudet i sanden och tycker det är jobbigt att prata med folk och följa med på barnkalas och sånt. Jag har också intentioner att göra saker, jag påbörjar något (lånar hem böcker, börjar med någon handarbete, sätter igång en städning som inte blir klar) men fullföljer inte utan att det nästan blir för sent. Jobbiga brev vill jag helst slänga utan att öppna, ekonomin överlåter jag gärna till maken.

Däremot är jag inte den som börjar bråka och är inkonsekvent eller skäller på min man utan anledning. Knappt ens med anledning. Han vet vad som är mina svaga sidor, och jag också. Jag måste jobba med mina svaga sidor, med hans stöd. Han har säkert tänkt tanken att det vore lättare att separera. Jag har inte adhd!

Vill du verkligen leva med en människa som lägger så mycket ansvar på dig utan att ens vara villig att försöka jobba med sig själv? Jag hade inte varit det, och jag hade nog knappt orkat med att vara tillsammans med mig själv.

Svar på tråden Min fru är extremt extrem