Inlägg från: Anonym (Den som också är gift med en med ADHD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Den som också är gift med en med ADHD)

Min fru är extremt extrem

Anonym (Medelålders man) skrev 2016-12-23 13:55:56 följande:
    Min fru är extremt extrem

Jag har har varit ihop länge med min fru och har tre bar ihop med henne. Hon har en jättefin sida som är underbar. Det bökiga är att hon har en sida som är fullkomligt hopplös. Jag vill inte separera men är så frustrerad och går bara och samlar på mig det. Det tråkiga är att det inte går att prata med henne om det. Nämner jag något som skulle kunna tolkas som kritik så är det liksom igång och då är det ingen mening att prata vidare. Det blir ren pajkastning utan konsistens och än mindre med någon plan i att vi ska landa i någon lösning el liknande. Listan över saker hon gör är väldigt konstigt skulle kunna göras väldigt lång. Mycket tyder på att hon har ADHD. Det finns ingen diagnos dock och hon skulle nog aldrig gå och testa sig heller. Vet inte vad jag vill. Känner mig bara så skit. Jag har svårt att finna kraft och ork.

Hej Medelålders man,

Jag har läst igenom denna tråden, jag har inga råd att ge dig utan jag skriver bara av mig för att jag lever med en person som också har ADHD, och vi har också 3 barn, jag känner igen mig i all problematik du beskriver, och många gånger har jag tänkt att jag inte orkar mer och att det är bättre (för mig) att vi delar på oss. Men så tänker jag på barnen, hur fan ska hen klara av att ta hand om barnen 50% av tiden när jag inte längre är närvarande? Tyvärr tror jag det bästa för barnen i det här läget är att stanna, jag får sätta mig själv åt sidan, och med tiden att barnen blir större så kommer utmaningarna att bli färre. Jag önskar att det fanns mer råd till oss som lever med dessa personer, som inte klarar av att ta hand om sig själva bättre.

Rådet någon skrev ovan att ha en delad ekonomi, för då drabbar det inte din ekonomi om hon lämnar tillbaka böcker sent, eller betalar räkningar sent, eller hamnar hos kronofogden verkar ha ganska lite förståelse för hur det är att leva i ett parförhållande, Hon kommer ju komma till dig när pengarna inte räcker, och ni kommer hamna i skiten så fort ni ska göra nått större som att köpa hus eller dylikt om hon har anmärkningar hos kronofogden.

På nått sätt behöver vi hjälp, men vart får man det? Risken är ju dessutom överhängande att adhd går i arv till barnen, och att det blir fler med samma levnadsstil i hushållet med tiden.
Svar på tråden Min fru är extremt extrem