• Zzing

Jag har precis plussat, ska vi följas åt?

Hej! Jag + idag på BIM eller BIM+1! 1-2 v gravid så får hoppas att den vill stanna kvar!

Jag är 27 och sambon 31, bor i Sthlm. + på 3:e försöket efter pillerstopp i sep. Men denna gången var nog den enda gången som vi prickade rätt på äl!

• Zzing
    YaYa skrev 2016-12-27 15:12:01 följande:

Hej! Jag plussade idag! Bör vara i v 3+5 ungefär. Är ganska nojig eftersom jag haft ett MA tidigare så jag sitter här och analyserar alla symptom eller snarare brist på symptom :)

Är 29 år, första barnet.

Jag följs gärna åt.

Grattis, samma som mig! Men jag fick på Clearblues veckoindikator 1-2 veckor men enligt en annan app så är jag i 4:e veckan? Min senaste mens kom 30/11.
  • Zzing
    YaYa skrev 2016-12-27 21:20:30 följande:

Då är vi nästan prick samma, jag hade senaste mens 29/11 :) CB veckoindikator visar inte vilken graviditetsvecka du är i utan hur länge sedan befruktning skedde. Så om den visar 1-2 veckor stämmer det ju exakt med att du är i vecka 4. Grattis!

Aha! Då klarnar det, tack för förklaringen!! :) Enligt 1177s graviditetsapp är BF 2017-09-06 :)

Det är första barnet för oss, lite rädd att ngt ska hända men man får hoppas på det bästa! Hur långt gången var du innan MA och var det länge sen? Om du vill berätta?
  • Zzing
    Melvilida skrev 2016-12-27 21:56:44 följande:

Hej! Jag är 28 år och väntar mitt tredje barn. Hade min sista mens (första dagen) 29/11 och har bim 29/12. Plussade i måndags den 26/12 . Det stod då gravid 2-3 veckor vilket jag tyckte va märkligt.

Tog sig på första riktiga försöket.

Ja, vad konstigt att det skiljde sig för oss. Jag hade som sagt sista mensen (1:a dagen) 30/11 och BIM 26/12, men veckoindikator visar 1-2 v. Men graviditetskalendern v 4, vilket du också borde vara i.
  • Zzing
    YaYa skrev 2016-12-27 21:36:07 följande:

Kul! Jag har BF den 7:e :) Jag blev gravid i januari detta året, fick veta i vecka 8 att fostret avstannat i vecka 6 och sen dröjde det ända till vecka 11 innan jag fick tabletter så allt kom ut. Det är absolut inte meningen att skrämma upp någon, snarare tvärtom kan jag säga att efter den upplevelsen känner jag mig tryggare. Jag vet att om något inte stämmer så finns det absolut ingenting man kan göra. Statistiskt sett har vi oddsen på vår sida, de flesta graviditeterna leder till fina friska barn. Nu håller jag tummarna att alla vi här får uppleva just det :)

Tack för att du berättade! Var det på första kontrollen som du upptäckte det?
  • Zzing
    livsnjutare1 skrev 2016-12-27 22:03:39 följande:

Jag gjorde clearbluestest i morse. Stod att jag blev befruktad för 2-3 veckor sedan och att jag är i vecka 4-5.

Kan man göra UL såhär tidigt för att få veta mer exakt?

Har ni börjat känna av några symtom ännu?

Varit lite illamående samt haft ömma bröst, men inget mer än det. Du?
  • Zzing
    Melvilida skrev 2016-12-28 05:35:16 följande:

Ja verkligen mycket märkligt. Har skrivit i en annan tråd som sa att det kunde va tvillingar men det får vi verkligen inte hoppats. Eller så var äl konstig denna gång och kom tidigare.

Jag har oxå läst om att det kan vara tvillingar då, men förmodligen bara äl som var konstig :)
  • Zzing

Ska vi skapa en hemlig fb-grupp eller vill ni fortsätta här?

• Zzing

Jag kan starta en privat fb-grupp, skicka meddelande till mig mer era mail så bjuder jag in er! :) Gruppen kmr att vara hemlig så ingen kmr att kunna se gruppen!

• Zzing
    livsnjutare1 skrev 2016-12-28 10:24:10 följande:

Helst okej för min del att starta upp en privat Facebook grupp.

Ni verkar ha sådan bra koll hur länge ni varit gravida, hur lång menscykeln är osv. En annan minns knappt när jag hade mens sist hahaha!

Ser att vissa skriver bim. Vad innebär det?

Jag har en app som heter P Tracker light där man kan ange när man hade mens, hur lång perioden är, när äl är, när man är mest fertil osv. Annars hade jag inte heller kommit ihåg :) Fick tips av en kompis iom att barnmorskan brukar vilja veta lite info.
  • Zzing
    saandraae skrev 2016-12-28 12:59:11 följande:

Försöker skicka meddelande men vet inte om det kom fram? FL stängs ner på telefonen när jag trycker skicka..

Fick inget meddelande så har skickat ett till dig nu!
  • Zzing

Nu har jag skickat inbjudan till er som redan har mailat! Kan fylla få fler, hojta till bara! <3

• Zzing
    Rattafjong skrev 2016-12-29 19:11:48 följande:

Skicka gärna inbjudan till mig med Zzing!

absolut!
  • Zzing
    Melvilida skrev 2016-12-30 12:32:35 följande:

Jag skickade meddelande om min mail men har inte fått nån förfråga än

du ska ha fått ett mail på din vanloga mail om att jag har skickat en förgågan om gruppen, inget du har fått? dm:a mig ditt namn så kanske jag kan lägga till dig som vän istället.
Svar på tråden Jag har precis plussat, ska vi följas åt?