• Anonym (A)

Har ni tillgång till er partners mobil? Hur gör ni?

Är det bra eller dåligt för förhållandet att ha tillgång till sin partners mobil? Jag pratade med flera par på uppesittarkvällen och i stort sett alla som var där hade tillgång till deras partners lösenord på mobilen som om det vore världens mest självklaraste grej. Kanske borde kräva det med min partner också. Hur gör ni?

• Svar på tråden Har ni tillgång till er partners mobil? Hur gör ni?
  • cmapa

Så har vi haft det genom åren. Hon kunde gå in på min mobil. Jag har inget att dölja så varför inte. Dessutom kan hon ju svara om jag inte är i närheten

• glutten

Jag har fått höra/se min partners kod till mobilen en miljon ggr men kommer aldrig ihåg den... känner dock noll och intet intresse av att kolla hans mobil. Jag har själv inte minsta lilla att dölja men skulle ändå inte gilla om han kollade igenom min mobil medan jag var på toa eller whatever. Som ett av flera exempel på varför: Det är ju inte bara min integritet utan även vänners/familjs det gäller; det kan finnas sms-trådar där folk skrivit grejer till mig som är väldigt känsliga för DEM och som de inte automatiskt vill dela med min partner.

Nä, han har sin telefon och jag har min. Ibland ber vi varandra kolla vem det var som sms:ade om vi hör att det piper och man står i duschen typ, men som sagt: skulle inte riktigt gilla om han plöjde hela telefonen på eget bevåg.

• Anonym (Kille)

Ja, vi har samma pinkod på mobilen. Det kan bli så när man varit ihop länge. Jag brukar emellanåt t.ex. surfa på hennes mobil vid något tillfälle, tex betala nån räkning eller så om min mobil har fått slut på batteri.

Har dock inte kollat hennes mobil alls när det gäller historik, hennes in o utgående sms eller surf eller telefonnummer hon ringt. Och jag tror inte att hon kollat min telefon i smyg heller. Men hon kan om hon vill.

Har man inget att dölja är det ju inget problem att partnern har tillgång till mobilen. Har man något att dölja blir det ju jobbigt.... så ts, du får väl kolla av din partners reaktion när du frågar om pinkoden.

• katrinp

Ibland lånar jag mannens telefon när min egen ligger långt bort\på laddning eller glömt den hemma. Är ingen stor grej liksom, han gör samma sak med min. Rotar inte runt utan gör det jag bett om att låna telefonen till och inget mer.

• Fiona M

Nej.

Jag kan kolla den om han ber mig och då säger koden, men jag kan den inte och skulle aldrig kolla den annars. (Detsamma gäller honom och min mobil)

För vår del handlar det om integritet, inte "hemligheter".

• Plupp73

Har tillgång till både mobil och kod egentligen, men har aldrig försökt lära mig koden, och har nog aldrig använt/öppnat mobilen någon gång. Varför skulle jag det?. Ingen av oss brukar använda den andras mobil.....och det känns inte som ett problem. Men skulle jag få för mig att vilja använda den så är det inte heller ett problem.

Skulle aldrig kräva tillgång till min partners mobil, mail etc.

• Anonym (Klara)

Jag lånar min mans telefon ibland för att kolla om något kul hänt i hans flöde på sociala medier eftersom jag själv inte använder vare sig facebook eller instagram, men jag kollar aldrig hans sms eller annan historik. Frågar alltid först. Skulle aldrig ta den i smyg och skulle verkligen inte uppskatta om han tog min i smyg

• irriducbili

Svar nej, känner noll behov av att vara inne och snoka i min partners mobil.
    Är ju inte så att jag har flera mil till min mobil.
    Bara för att min är tillsammans betyder det ju inte att all rätt till privatliv är borta.

SÅ behöver jag ringa är det ju inte allt för jobbigt att resa på arslet och gå 5-10 meter för att hämta telefonen.

As a child I could walk on the ceiling
  • EnGladPingvin

Jag har tillgång till koden på min mans mobil och hans min för att det är praktiskt. Vi styr musikanläggningen med mobilerna och använder dem även för tv-tittande via Chrome cast. Då tar man mobilen som ligger närmast. Men vi snokar inte i varandras telefoner och skulle aldrig kräva att få koden av något annat skäl än just det praktiska. Jag har t.ex. inte lösenordet till hans dator eller mail då jag inte har något behov.

• En glad tjej

Jag kan min mans pinkod på telefonen men går endast in på hans telefon för att ändra musik på Spotify om det är han som är inloggad.

Svar på tråden Har ni tillgång till er partners mobil? Hur gör ni?