Inlägg från: Anonym (Vad gör du?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad gör du?)

Down syndrom, abort eller behålla, vad gör du?

Den här frågan verkar ju vara lite kontroversiell, ser den jämt o ständigt dyka upp i andra trådar, så här får den en egen plats. Kanske att den har haft det förut, men jag orkar inte leta efter en sådan, har haft problem med sökfunktionen på familjeliv länge.

Jag hade gjort abort om jag fick veta att fostret hade DS, vad hade du gjort? Män kan också svara, välj bara vad du helst skulle göra utan att tänka på partner här.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Down syndrom, abort eller behålla, vad gör du?
  • Anonym (Vad gör du?)

Den tanken förstår jag inte alls, men fair enough, det var ju tanken med tråden, att höra olika åsikter, tankar och känslor.

Fler som vill dela sin åsikt?

• Anonym (Vad gör du?)
    Anonym (S) skrev 2016-12-26 22:17:43 följande:
    Vilken tanke är det du inte förstår alls? Att man inte vill ta död på sitt barn? Är väl inte så svårt att förstå..
    För mig är det självklart att inte tvinga liv på något som jag inte tycker kan ha ett värdigt liv, DS kanske går bra, men det finns ju t.ex. ett barn som föddes utan hjärna, eller del av hjärnan, kommer inte ihåg nu, för alltid på en nivå som inte ens matchar en nyfödd. Om det hade gällt ett djur hade det nog setts som djurplågeri.

fast visst, jag har nog vissa själviska orsaker till att jag inte skulle vilja ha ett barn med garanterat utvecklingshandikapp.
  • Anonym (Vad gör du?)

verkar vara ungefär en av fyra som skulle behålla, fler än jag trodde.

Svar på tråden Down syndrom, abort eller behålla, vad gör du?