• Anonym (S)

Down syndrom, abort eller behålla, vad gör du?

Anonym (Vad gör du?) skrev 2016-12-26 22:00:57 följande:

Den tanken förstår jag inte alls, men fair enough, det var ju tanken med tråden, att höra olika åsikter, tankar och känslor.

Fler som vill dela sin åsikt?

Vilken tanke är det du inte förstår alls? Att man inte vill ta död på sitt barn? Är väl inte så svårt att förstå..

Själv har jag ingen aning vad jag hade gjort då jag inte varit i situationen. Vid senaste graviditeten gjorde vi kub. Jag vet inte hur jag skulle gjort om det visat sig att barnet haft trisomi 21. Mannen ville dock säkert behålla.
  • Anonym (S)
    Anonym (Vad gör du?) skrev 2016-12-26 22:30:44 följande:

För mig är det självklart att inte tvinga liv på något som jag inte tycker kan ha ett värdigt liv, DS kanske går bra, men det finns ju t.ex. ett barn som föddes utan hjärna, eller del av hjärnan, kommer inte ihåg nu, för alltid på en nivå som inte ens matchar en nyfödd. Om det hade gällt ett djur hade det nog setts som djurplågeri.

fast visst, jag har nog vissa själviska orsaker till att jag inte skulle vilja ha ett barn med garanterat utvecklingshandikapp.

Nej det håller jag helt och hållet med om.
  • Anonym (S)
    Randig skrev 2016-12-29 14:35:35 följande:

Hade gjort abort, det är tufft nog med 2 friska barn som det är (eller ah, den ena ska utredas för adhd så kanske därför jag tycker det känns tufft nog).

Jag hade nog vart en dålig mamma till en med särskilda behov, det visste jag inte innan jag skaffade barn, för hur skulle man vetat hur tufft det kan vara att ha barn över huvud taget? Så nä, hade aldrig velat utsätta ett barn (eller mig själv och syskon) för ett barn med särskilda behov.

Har du ett barn med adhd har du redan barn med särskilda behov ;). Bara en tanke..
Svar på tråden Down syndrom, abort eller behålla, vad gör du?