Inlägg från: Anonym (Tjej snart 40 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej snart 40 år)

Abort debatt

Jag har aldrig gjort abort .Efter v 12 är det sen abort.Abort från v 20 borde vara förbjudet.Mina tankar om detta.Känns underbart att jag aldrig behövt göra detta.

Anonym (SF) skrev 2016-12-27 22:16:57 följande:

Ja vad skönt för dig att du aldrig behövt göra abort, det är nog inget roligt precis. Men tänk dig om du varit 13-14 år och blivit gravid och du får reda på de väldigt sent, runt vecka 20 och du får veta att du kan få göra abort fortfarande. Jag själv hade ju tagit bort de direkt utan tvekan.

Vad hemskt ,med sena aborter särskilt.Bäst vore siffran för abort vara 0.
    Anonym (SF) skrev 2016-12-27 22:12:42 följande:

Jaha och varför just vecka 20? skulle vara intressant att veta. medvetandet hos ett foster är detsamma i vecka 20 och 21 tex, kanske skiljer 1-2 cm på längden men lika livsodugliga båda två. Vecka 21 räknas ju t o m som sent missfall.

Tycker att alla aborter efter v 12 är sena.
    Anonym (SF) skrev 2016-12-27 22:53:36 följande:

Ja de kanske de är, bäst är såklart att göra abort så tidigt som möjligt, bäst både psykiskt och fysiskt men ibland kan de vara nödvändigt med sena aborter. Mycket kan hända på vägen i en graviditet eller ännu värre att man upptäcker sin graviditet sent. Tur är väl att fostret inte har något medvetande i dessa sena aborter, de lider ingenting.

Det kan vi inte veta.Men hoppas det är så .
    Anonym (SF) skrev 2016-12-27 23:28:36 följande:

Jo det finns väldigt mkt forskning om det. Medvetandet kommer runt vecka 24-25 om inte ännu senare.

Jag tror inte på det där riktigt.Har läst annat.
    Anonym (SF) skrev 2016-12-29 20:39:30 följande:

Anledningen att jag startade den här tråden är för att min släkting jobbar med sena aborter. Jag har frågat henne hur hon ser på saken, hon tycker inte att det är så stor skillnad när ett foster kommer ut i vecka 15 än vecka 20 tex. Enligt henne är fostret redan väldigt utvecklat i vecka 13, ser ut som en liten minibebis redan då, bara att den är mindre än i vecka 20. Hon har jobbat med detta i 6 år och har aldrig varit med om att ett barn levt efter en abort heller som man har läst om förut.

Varför är du emot att abortera friska foster oavsett vecka? abort är väldigt nödvändigt många gånger. Eller tycker du det är rätt att barn ska ha barn t ex?

Gillar hon sitt jobb?Se friska foster tas bort och slängas,för det passar inte av nån andledning?
Svar på tråden Abort debatt