Inlägg från: Anonym (Va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va)

Abort debatt

Jag är emot abort efter v.18. Då ska man veta att man är gravid och ha hunnit ta ett beslut om graviditeten. Man ska också ha hunnit med diverse tester så man vet om barnet är friskt eller inte.

Fick själv barn i v 23 och finner det sjukt att man kan abortera ett barn en vecka tidigare, nämligen i v 22.

• Anonym (Va)
    Anonym (SF) skrev 2016-12-28 15:47:39 följande:

överlevde ditt barn?

Jag själv ser egentligen ingen skillnad på ett foster i vecka 18 än vecka 21. Så länge de klassas som sent missfall bör abort vara tillåtet.

Han lever och är en fullt frisk tioåring.
  • Anonym (Va)
    Anonym (SF) skrev 2016-12-28 16:05:18 följande:

Vad fantastiskt! :)

Jag kan förstå att du som fått barn vecka 23 som överlevt tycker som du gör. Men det är väl lite skillnad på ett önskat och efterlängtat barn än ett barn som inte är önskat.

I Storbritannien räddar man inte barn innan vecka 23 av en anledning, dom anser att riskerna är för stora i vecka 22. Dom har lika bra neovård som Sverige men tycker inte att de är värt det.

Jag vet det och tycker att det är helt avskyvärt.
  • Anonym (Va)
    Anonym (SF) skrev 2016-12-28 16:22:57 följande:

Beror helt på hur man ser det. Ibland är det inte rätt att rädda till vilket pris som helst, varken för föräldrarnas eller barnets skull.

Ett friskt barn ska räddas till varje pris och inget foster ska aborteras eftervärlden. 18 enligt mig. Men det är min personliga åsikt. Jag är överlag emot att abortera friska foster oavsett vecka.
  • Anonym (Va)
    Anonym (SF) skrev 2016-12-28 18:14:17 följande:

Nej det är inte rätt, man måste tänka på barnets framtid!

Är barnet friskt har det en framtid.
  • Anonym (Va)
    Anonym (hmsj) skrev 2016-12-28 19:10:42 följande:

Även om barnet är sjukt

Det beror ju helt på diagnosen.
  • Anonym (Va)
    Anonym (hmsj) skrev 2016-12-28 19:13:26 följande:

Alla som inte har en diagnos som med all sannolikhet är oförenlig med liv har en framtid.

Absolut.
Svar på tråden Abort debatt