• Anonym (Ha)

17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?

Hej

Vill gärna vara anonym, men kunde inte i kategorin "fråga vad du vill" så jag testar här istället. Är alltså 17 år och väntar mitt tredje barn.
    Undrar själv om det finns fler unga flerbarnsföräldrar här? Känner inga själv nämligen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-28 01:39
    Kan någon från familjeliv flytta tråden från ironi då jag inte alls är ironisk tack.

• Svar på tråden 17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?
  • Anonym (?)

har bara EN fråga, som är retorisk egentligen  - WHY?

• Anonym (kondom?..)

Några frågor... 

Har du aldrig funderat på preventivmedel?

Är det samma pappa till alla barnen?

Hur har du tänkt fortsätta i livet? Gå ut gymnasiet? 

Tycker du inte själv att du är lite ung att vara mamma och då framförallt flerbarnsmamma?

Kan du förstå om folk tycker att du har gjort fel val i livet??

• Anonym (Ha)
    Anonym (?) skrev 2016-12-28 00:23:46 följande:

har bara EN fråga, som är retorisk egentligen  - WHY?

För att vi ville ha barn och kände att vi kunde också. Vi båda har syskon och vill att våra barn med ska ha det.
  • Anonym (Ha)
    Anonym (Anna) skrev 2016-12-28 00:25:42 följande:

Frivilligt?

Ja, jag har inte blivit våldtagen om du tror så.
  • Anonym (A)

Hur försäkrar ni barnen och hur bor ni? Egen lägenhet/hemma hos föräldrarna?

Syskon till barnen kunde ni ju skaffat längre fram?

• Anonym (Oj!)

Hur gammal var du med första barnet?
    Vad tycker dina föräldrar?

Personligen hade jag känt mig väldigt misslyckad som förälder om du var min dotter!

• Anonym (Ha)
    Anonym (kondom?..) skrev 2016-12-28 00:25:16 följande:

Några frågor... 

Har du aldrig funderat på preventivmedel?

Är det samma pappa till alla barnen?

Hur har du tänkt fortsätta i livet? Gå ut gymnasiet? 

Tycker du inte själv att du är lite ung att vara mamma och då framförallt flerbarnsmamma?

Kan du förstå om folk tycker att du har gjort fel val i livet??

Jo, jag har använt preventivmedel under mitt liv om det är det du undrar. Samma pappa. Jag läser på distans och får bra betyg, det är en deal min mina föräldrar. Men jag kommer nog inte att läsa vidare sedan utan satsa allt på min och mannens(sambons) gård. Bondmoran är mitt ideal ;)
    Klart att jag tycker att jag är ung, men inte för ung. Folk får ha vilka åsikter de vill såklart, även om man kan säga det på ett snällt sätt....
    Alla vill leva olika och det fattar jag. Jag tycker bara att det är synd att vissa livsval ska ses som så kontroversiella.
  • Anonym (Ha)
    Anonym (A) skrev 2016-12-28 00:29:53 följande:

Hur försäkrar ni barnen och hur bor ni? Egen lägenhet/hemma hos föräldrarna?

Syskon till barnen kunde ni ju skaffat längre fram?

Vi har ett av de "vanligaste" försäkringsbolagen. Vi bor som sagt på en gård. Min sambo köpte den för några år sedan och jag flyttade in innan våra tvillingar kom.
    Det finns massa saker man kan göra både nu och sen.
  • Anonym (Ha)
    Anonym (Oj!) skrev 2016-12-28 00:31:05 följande:

Hur gammal var du med första barnet?
    Vad tycker dina föräldrar?

Personligen hade jag känt mig väldigt misslyckad som förälder om du var min dotter!

Jag var 15 år(tvillingar).
    Mina föräldrar vill såklart något helt annat för mig, men så länge jag håller mig till dealen att gå ut gymnasiet, inte kräver pengar av dem för mina barn eller bor hos dem så respekterar de mitt livsval.
Svar på tråden 17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?