• Anonym (Ha)

17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?

Hej

Vill gärna vara anonym, men kunde inte i kategorin "fråga vad du vill" så jag testar här istället. Är alltså 17 år och väntar mitt tredje barn.
    Undrar själv om det finns fler unga flerbarnsföräldrar här? Känner inga själv nämligen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-28 01:39
    Kan någon från familjeliv flytta tråden från ironi då jag inte alls är ironisk tack.

• Svar på tråden 17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?
  • Anonym (mik)

Bra ändå att du pallade amma:) Hur kommer det sig btw att du är intreserad av bondegrejer? Det känns rätt ovanligt för unga idag. Är du själv från gård?

• Anonym (H)

Har graviditeterna gjort så att du kissat på dig nån gång?

• Anonym (mik)
    Aileen Allannah skrev 2016-12-28 16:48:16 följande:

Men gud, sluta för fan att kalla tvillingar för twins!

varför??
  • Anonym (Bisarrt)
    Aileen Allannah skrev 2016-12-28 16:48:16 följande:

Men gud, sluta för fan att kalla tvillingar för twins!

Eller ännu värre: "twinsen "
  • Aileen Allannah

För att det låter så sjukt töntigt och obildat. Dessutom klumpar det ihop två barn till ett uttryck, enbart baserat på att de föddes samtidigt, men det gör även "tvillingarna".

Bisarrt - samma människor som kallar barn för "kidsen".

• Anonym (Ha)
    Anonym (mik) skrev 2016-12-28 16:04:42 följande:

Bra ändå att du pallade amma:) Hur kommer det sig btw att du är intreserad av bondegrejer? Det känns rätt ovanligt för unga idag. Är du själv från gård?

Jag är inte uppvuxen på ladet,men har alltid intresserat mig för djur så jag spenderade mycket tid på en kompis gård när jag var liten(och där träffade jag senare mannen. Jag fick prova på saker där och blev intresserad. Mannen är från landet och har växt up på en större gård.
  • Anonym (Ha)
    Anonym (H) skrev 2016-12-28 16:24:57 följande:

Har graviditeterna gjort så att du kissat på dig nån gång?

Nej? Vad för fråga är det?
  • Mammakatten

Haha, fan vad töntiga folk är som ska ifrågasätta livsval, mognad och så vidare... En 34-åring kan vara mycket mer "omogen" än en 17-åring, men inte fan skulle någon av lattemorsorna här ifrågasätta om en 34-åring var "mogen nog" att skaffa barn. 

Ser det som ett smart drag att skaffa barn så tidigt om man har dina förutsättningar och vill ha barn! När du är mitt i livet så är dina barn självgående och då kan du göra allt alla gnälltanter här inne säger att du "missar" i dina tonår när du är vuxen och kan göra det lagligt istället! Asbra ju! När du dessutom antagligen har råd att punga ut för fina viner, roliga resor, dyrt kött eller vad du nu inte kan göra rent praktiskt nu. 

Superkul för er och stort, stort grattis! Jag har bara en fråga egentligen och den är ställd av personlig erfarenhet och med absolut största välmening. Hur försörjer du dig? Kan du försörja dig själv och barnen om det skulle skita sig med karln, eller om det skulle hända honom något? OM du inte har en reservplan kan det vara bra att ha en i bakfickan, för säkerhets skull även om man självklart alla gånger håller tummarna för att ni får ett långt, lyckligt liv ihop. Som sagt, en fråga och ett litet råd i absolut största välmening. Jag hoppas du inte tar illa upp, i så fall ber jag om ursäkt!

• Anonym (Ha)
    Mammakatten skrev 2016-12-29 01:28:22 följande:

Haha, fan vad töntiga folk är som ska ifrågasätta livsval, mognad och så vidare... En 34-åring kan vara mycket mer "omogen" än en 17-åring, men inte fan skulle någon av lattemorsorna här ifrågasätta om en 34-åring var "mogen nog" att skaffa barn. 

Ser det som ett smart drag att skaffa barn så tidigt om man har dina förutsättningar och vill ha barn! När du är mitt i livet så är dina barn självgående och då kan du göra allt alla gnälltanter här inne säger att du "missar" i dina tonår när du är vuxen och kan göra det lagligt istället! Asbra ju! När du dessutom antagligen har råd att punga ut för fina viner, roliga resor, dyrt kött eller vad du nu inte kan göra rent praktiskt nu. 

Superkul för er och stort, stort grattis! Jag har bara en fråga egentligen och den är ställd av personlig erfarenhet och med absolut största välmening. Hur försörjer du dig? Kan du försörja dig själv och barnen om det skulle skita sig med karln, eller om det skulle hända honom något? OM du inte har en reservplan kan det vara bra att ha en i bakfickan, för säkerhets skull även om man självklart alla gånger håller tummarna för att ni får ett långt, lyckligt liv ihop. Som sagt, en fråga och ett litet råd i absolut största välmening. Jag hoppas du inte tar illa upp, i så fall ber jag om ursäkt!

Tack så mycket! Vi försörjer oss på gården, gör allt själva och spenderar inte mycket. Det är inga problem. Skulle det ta slut nu så skulle det bli svår med försörjningen, men då skulle jag fortsätta att plugga. Jag hade aldrig vågat satsa på barn om jag inte vore så säker. Vi ska gifta oss nästa år och då kommer jag även officiellt att äga gården och skulle något hända honom så skulle jag driva gården själv, men inte på samma sätt som nu. Jag tar inte illa upp.
Svar på tråden 17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?