• Anonym (Ha)

17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?

Hej

Vill gärna vara anonym, men kunde inte i kategorin "fråga vad du vill" så jag testar här istället. Är alltså 17 år och väntar mitt tredje barn.
    Undrar själv om det finns fler unga flerbarnsföräldrar här? Känner inga själv nämligen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-28 01:39
    Kan någon från familjeliv flytta tråden från ironi då jag inte alls är ironisk tack.

• Svar på tråden 17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?
  • Anonym (funderar)

Tycker lite synd om dig att du missat lite grejer med att vara ungdom men det man inte vet har man kanske inte ont av heller. Fick själv barn vid 23 år och nu när jag kollar folks fb o grejer o ser att de rest en hel del så gör det ont i mig för jag har missat det helt. Har aldrig haft jobb o varit singel el barnlös! Du kommer i alla fall leva länge tillsammans med dina barn eftersom du är så ung( åldersmässigt i alla fall)

Nått jag vill fråga är hur ni har löst det rent praktiskt! Du är ju inte myndig så vem har det yttersta ansvaret flr era barn? Var bor de?

• Jennie med ie
    Anonym (Ha) skrev 2016-12-28 01:46:14 följande:
    Jag menar det jag säger. Hur ska en 17-åring vara? Finns det ett genomsnitt egentligen? Kollar jag på mina jämnåriga vänner ser jag inget iaf.
    Det är som när folk frågar om jag känner mig som en 17-åring fast jag har barn? Hur ska en 17-åring känna sig?
    Jag förstår att du menar det du säger, men jag efterlyser ett ja eller nej på frågan jag ställer.
  • Anonym (funderar)
    Anonym (Ha) skrev 2016-12-28 01:46:14 följande:

Jag menar det jag säger. Hur ska en 17-åring vara? Finns det ett genomsnitt egentligen? Kollar jag på mina jämnåriga vänner ser jag inget iaf.

Det är som när folk frågar om jag känner mig som en 17-åring fast jag har barn? Hur ska en 17-åring känna sig?

När jag var 17 år så var jag väldigt arg väldigt sårbar och funderade väldigt mycket på om jag dög, det var väldigt lätt att manipulera mig om man vunnit mitt hjärta! Idag är jag väldigt allvarlig och tänker själv , ingen får köra med mig!
  • Anonym (Ha)
    Anonym (funderar) skrev 2016-12-28 01:46:58 följande:

Tycker lite synd om dig att du missat lite grejer med att vara ungdom men det man inte vet har man kanske inte ont av heller. Fick själv barn vid 23 år och nu när jag kollar folks fb o grejer o ser att de rest en hel del så gör det ont i mig för jag har missat det helt. Har aldrig haft jobb o varit singel el barnlös! Du kommer i alla fall leva länge tillsammans med dina barn eftersom du är så ung( åldersmässigt i alla fall)

Nått jag vill fråga är hur ni har löst det rent praktiskt! Du är ju inte myndig så vem har det yttersta ansvaret flr era barn? Var bor de?

Det finns ingen anledning att tycka synd om mig. Man måste förstå att det här med självuppfyllning och att leva livet är helt individuellt.

Jag och deras pappa har självklart ansvaret. Vi bor ihop på vår gård.
  • Anonym (Ha)
    Jennie med ie skrev 2016-12-28 01:49:14 följande:
    Jag förstår att du menar det du säger, men jag efterlyser ett ja eller nej på frågan jag ställer.
    Och jag säger att jag inte vet hur jag ska svara.
  • Anonym (Ha)
    Anonym (funderar) skrev 2016-12-28 01:49:37 följande:
    När jag var 17 år så var jag väldigt arg väldigt sårbar och funderade väldigt mycket på om jag dög, det var väldigt lätt att manipulera mig om man vunnit mitt hjärta! Idag är jag väldigt allvarlig och tänker själv , ingen får köra med mig!
    Vad tråkigt att du hade det så. Jag är tacksam över att mina föräldrar alltid varit bra på att ge mig självförtroende, gjort mig självständig och fått mig att tycka om mig själv.
  • Jennie med ie
    Anonym (Ha) skrev 2016-12-28 01:56:58 följande:
    Och jag säger att jag inte vet hur jag ska svara.
    Och jag bad dig försöka. Det är ju bara du som kan svara på hur DU ser på hur/vad en genomsnittlig 17-åring är och hurvida du anser dig mer mogen än det eller ej.
  • Anonym (Ha)
    Jennie med ie skrev 2016-12-28 01:59:15 följande:
    Och jag bad dig försöka. Det är ju bara du som kan svara på hur DU ser på hur/vad en genomsnittlig 17-åring är och hurvida du anser dig mer mogen än det eller ej.
    Men vad är det du inte fattar? Jag kan inte ge ett svar om jag inte har en mall för hur en 17-åring ska vara och en sån finns inte vad jag vet.
  • Jennie med ie
    Anonym (Ha) skrev 2016-12-28 02:00:43 följande:
    Men vad är det du inte fattar? Jag kan inte ge ett svar om jag inte har en mall för hur en 17-åring ska vara och en sån finns inte vad jag vet.

Jag talar inte om nån mall, jag frågar kring hur DU känner och anser. Det behövs ingen mall för det, finns inget rätt och fel. Du svarar på frågor jag inte ställt. Men, det är tillåtet det också

• Anonym (mik)

Vad spännande med twins! Jag har allid velat ha tvillingar. Enäggs och vilket kön? Var det inte jobbigt med två på en gång?

Svar på tråden 17 år och väntar tredje barnet, fråga om du vill?