Anonym (?) skrev 2016-12-29 23:18:23 följande:
Hur djupt dykte du? Var det fridyk eller med utrustning?
Jobbigt men bra att du ändå börjat vänja dig. Dyker du fortfarande?
Anonym (Hörselskadad) skrev 2016-12-28 21:08:47 följande:Jag fick tinnitus i samband med att jag plötsligt, och oförklarligt, tappade hörseln på ena örat, bokstavligen över en natt. Läkarna vet inte varför. Det enda de har lyckats komma fram till är att min tinnitus är av den kraftigare slaget och att skadan sitter på hörselnerven. Har haft det nu i 16 år.
Är det det som kallas sudden deafness? HurFörsvann det även när hon inte använde sin hörapparat? Eller har hon den i hela tiden?
Anonym (..) skrev 2016-12-28 21:52:05 följande:Jag var bara 10 när jag fick det så jag minns inte så mycket av alla utredningar..
Jag har det i båda öronen. Ett väldigt ljust, men högljutt, sus. Enda gångerna jag märker av det är när jag är trött eller förkyld.. och givetvis om jag tänker på det och börjar lyssna.
I dagsläget ställer det egentligen inte till med så mycket problem. Lite ljudkänslighet har jag som sagt fortfarande och sen har jag problemet att suset stör så jag har svårt att höra tex tal om andra ljud är i bakgrunden. Rätt lustigt egentligen att vara ljudkänslig och ha en hörselnedsättning samtidigt;)
Ja det är ju faktiskt lite ironiskt.
Är jättenervös inför besöket. Rädd för att dom inte ska hitta nåt fel alls och samtidigt rädd för vad dom kanske kommer att hitta.
Vätska bakom trumhinnan vad nåt som läkaren nämnde. Gör man nåt åt det?
lövet2 skrev 2016-12-28 22:04:56 följande:Ja, och jag har testat i genom ganska mycket. Vanligt nässpray, Rhinocort, Rinexin mm. Inget fungerar i längden, tyvärr. Trumhinnorna har en massa vätska bakom sig, och så är det stopp i ena bihålan. De har talat om operation, men läkarna tror inte så mycket på den idén heller.
Så det finns inget att göra? Låter ju jättejobbigt att ha så mycket besvär.Vad bra att det blev bättre.
Hoppas att läkaren jag får träffa är kunnig.
EnAnonumius skrev 2016-12-29 10:45:38 följande:Jag har fått tinnitus i ena örat om jag blir för spänd i musklerna i axel, nacke upp mot örat.
Försvinner det när spänningarna släpper?Finns det inget att göra? Bettskena eller sjukgymnastik?
Sosow skrev 2016-12-28 22:46:02 följande:Js det visade efter ett tag att jag hade en tumör i hjärnan så om du även har huvudvärk åk in till akuten
Det låter allvarligt. Hur gick det med tumören? Och tinnitusen?
Hon måste ha hörapparaten hela tiden annars kommer det tillbaka