• moonbbunny

Snälla hjälp med CSNlån!

Jag läser en kurs på distans,det är gymnasienivå och kursen ligger på 100%,alltså heltid. Det jag är orolig för är att jag har förlängt kursen med två veckor och tagit både bidrag och lån för kursen,nu när jag har förlängt den kommer jag behöva att betala tillbaka pengarna till CSN? Är det något som vet hur det fungerar? Jag skickade ett mejl till CSN men jag förstod inte alls vad dem menade. Såhär svarade dem:

Svar från CSN [2016-12-27 15:44]

Du måste läsa minst 10 poäng i veckan för att ha rätt till studiemedel. Samt så måste
    du läsa 20 poäng i veckan om du vill ha studiemedel för heltid. Vi utgår från uppgifterna
    som skolan rapporterar till oss.

• Svar på tråden Snälla hjälp med CSNlån!
  • moonbbunny

Oj blev fel. :) Kursen är på 100 poäng och var i en 5 veckors period,jag förlängde den med två veckor så med förlängningen är den alltså 7.

• moonbbunny

Jag ska påbörja en kurs den 9:e januari,som också är 100 poäng och heltid. Hjälper det något? Har inte tänkt att söka bidrag eller lån för den.

• moonbbunny

Jo det var det jag undrade över. Om jag nu måste betala tillbaka 50% av det jag har lånat nu,finns det någon chans att jag inte skulle bli godkänd för att låna för nästa kurs jag läser?

Svar på tråden Snälla hjälp med CSNlån!