Inlägg från: Wikstromsandra79 |Visa alla inlägg
  • Wikstromsandra79

Värme och kyla för barnen

Jag har börjat fundera på ifall barn verkligen känner skillnad på värme och kyla?

Jag har en son på två år som jag igår glömde sätta på overall när vi skulle ut och leka. Han klagade inte en enda gång på att det var ute och var det ändå bara 4 plusgrader.

Jag har även några gånger micrat vällingen så jag har tyckt den var alldeles för varm, men sonen har inte klagat, mer än möjligtvis en kortare reaktion, men sedan druckit den utan problem.

Så min fråga är om någon annan känner igen sig i det här? Tror ni barn verkligen känner stor skillnad på värme och kyla eller är det bara påhitt för att företagen ska tjäna massa pengar på dyra varma kläder osv.?

• Svar på tråden Värme och kyla för barnen
  • Wikstromsandra79

Att barn har känsel förstår jag, min son känner ju saker han håller i och beröring, så det är ju inte frågan.

Däremot reagerar han som sagt inte på just värme och kyla. Klart att barn kanske kan vara olika känsliga, men över lag tror jag inte dom påverkas som vi vuxna gör. Läste tex att barn inte kan reglera kroppstemperatur, vilket alltså borde styrka min teori!

Det finns mycket som pågår som vi inte får veta om och barnindustrin är ju en miljardbusiness så varför skulle inte detta kunna vara ett fall av det och kunna tjäna massa extra pengar bara?

• Wikstromsandra79

Om jag nu tror på det här och mitt barn inte visar några tecken på missnöje så är det väl ändå upp till mig?

Jag kan i min tur tycka att det låter som en märklig sk förskola som tvingat barnen att vara ute tills dom gråter!

Och till @alvins så självklart för dig kanske som är lurad av barnklädsindustrin isåntfall ja. Om barn inte påverkas av det så varför jacka då? Tycker att du är jättemärklig lika bra.

Svar på tråden Värme och kyla för barnen